Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan overleve helgen med ketose intakt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-10, 11:53   #1
Nysgjerrigper
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2
Nysgjerrigper er på en erverdig vei
Question

Hvordan overleve helgen med ketose intakt?

Jeg er helt fersk her. Startet på ketolyse mandag og merker alt framgang! Sticksen er kommet over på sterkere rosa, og det liker jeg jo!
Det har gått fint å følge opplegget i ukedagene, men nå nærmer helgen seg med stormskritt!
I boka står det så kjekt at det er lov med litt tørr rødvin, men hvordan finne en tørr, god sort??? Hvor tørr er tørr????Liker fyldige, spanske viner best...Går det an med "Marques de cheves" (tror den heter noe slikt...den er ganske lett, fylde på sånn "ti på halv"...) . Har noen gode forslag, så tas de imot med takk!!!
Eller er dere alle så flinke og prektige at dere ikke drikker slikt???
Lurer også på hvordan jeg best kan ha "råd" til å bruke karber på dette. Tar gjerne imot forslag til måltidsdagsplan ( hva jeg kan spise til hvert måltid) for å kunne unne meg en halv flaske vin til kos.
Synes det er knall- vanskelig med denne regningen på karbohydrater ennå!Håper jeg en dag blir like flink som dere ivrige brukere av forumet. Jeg bøyer meg i støvet!

Hjelp meg, kjære dere!
Nybegynneren med de tusen spørsmål

Nysgjerrigper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 12:20   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hvordan overleve helgen med ketolyse inntakt???!!!!!!

Om du søker på vin på forumet får du nok mange å velge i! Jeg drikker ikke vin selv (men skeier ut med lite øl av og til). Om du oppretter en bruker på www.mylog.no er det enkelt å holde kontroll med karbo inntaket. Du finner matvarene du bruker på listen og legg inn mengde. Da har du kontroll på hva du spiser fra dag til dag og fra måned til måned. Veldig greit! Oppskriftsdelen av forumet dekker både frokost, lunsj, middag og kvelds, sjekk der! Lykke til!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 12:51   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan overleve helgen med ketose intakt?

Husk; det står også i boka at et lite glass vin kan nytes av og til etter de 4 første ukene på kuren
Alkohol forstyrrer fettforbrenningen. Så lenge du har alkohol i kroppen forbrenner ikke kroppen fett.

Når det gjelder måltider, så bruk gjerne boka som rettesnor i starten. Der står det både menyer og oppskrifter. Kan være lurt å følge det til du er mer sikker på kuren Og heller utvide etterhvert.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 15:37   #4
Nysgjerrigper
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2
Nysgjerrigper er på en erverdig vei

Sv: Hvordan overleve helgen med ketose intakt?

Tuesen takk til dere begge to! Skal prøve ut tipsene.
Sørgelig at det ikke ble noe vin enda, men men, jeg overlever nok.
Skjønner jeg skal ta boka for meg enda bedre, her har nok enkelte ting gått hus forbi!
Oppskriftene du har lagt ut, Gerd, ser lekre ut! Har ikke kommet meg til å prøve ut så mye enda. Har laget "Hamburgere", hatt Kylling i Wok og laks til nå, men jeg ser det er mye godt å velge i, både av de du har bidratt med, og ellers på oppskriftssidene! Skal i alle fall ikke sulte ihjel, det er tydelig!

God helg til dere! Skal holde fokus på karbene!!!
Nå har jeg vært på spinning, trent vekter og flydd lavt her i heimen med støvsugeren, så nå kan helgen begynne

Nysgjerrigper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 16:02   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan overleve helgen med ketose intakt?

Du overlever helt sikkert helgen uten vin. Jeg tror du gjør lurt av å vente litt med vinen. Om noen spør, så bare forklarer du hvorfor, 4 uker sett i den store sammenhengen er ikke mye vet du
Siden kan du kose deg med et par glass vin, gode fete oster, oppskårne grønnsaker og kjeks av kavli ferdigost, tykke osteskiver( du kjører de i mikro noen minutter til de blir sprø) eller kjeks av egg og linfrø( også kjørt i mirko).

Sånn måltidsplan er jeg ikke så god på, jeg spiser det jeg har lyst på til hvert enkelt måltid..Og til jeg er mett og spiser når jeg er sulten. Jeg spiser i grunn ketolysemat, jeg har holdt på så lenge nå at jeg ikke føler jeg spiser etter noen spesiell filosofi..Jeg holder meg rundt 10-20g karbo i døgnet, hvor de fleste karbene kommer fra grønnsaker, maks 1dl fløte om dagen( partystopper), nok fett til at jeg blir mett. Det blir da feks 2 egg og 1/2 pakke bacon til frokost, 5cm agurk og 1/4 paprika. Ofte ikke sulten før middag, river da 200g blomkål på rivjern legger på en tallerken og har over 2-3 skiver ost( kalles smørhøvel og ikke ostehøvel her i huset ), steker meg en kotelett eller to, lager kjøttkaker av 200g kjøttdeig el.l. og noen ganger slår jeg over 1/2dl fløte på kjøttet og koker ut panna, tilsetter litt vann om det fordamper fort, jevner med bittelitt johannesbrødkjernemel( 1/8ts) Til kvelds kan det kanskje bli 3 ostekjeks, 2kokte egg, 1/3hvit castello( fet hvit muggost), en snei agurk, litt stangselleri, tomat eller paprika.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol og ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan var det med ketose og amming? Dolly Ketolysekuren 13 01-10-08 18:18
Enda ikke i ketose etter helgen h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 13 04-09-08 21:45
Hvordan vet man at man er i ketose? Miriell Ketolysekuren 3 28-04-08 21:42
Hvordan vet jeg at jeg er i ketose? rel0ad Spørsmål og svar 1 26-08-06 12:09
Hvordan vet jeg at jeg er i ketose? themonk Lavkarbo generelt 7 07-01-05 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no