Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 21:13   #1
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Anna Dahlqvist deltar på debattprogram på NRK kl 21.30 i dag.

Her er en link til en artikkel jeg så på Nettavisen i dag - tittel "Kok maten i meierismør"
http://www.side2.no/helse/article3081499.ece

__________________
gunlan
Min journal



gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:14   #2
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Annika Dahlqvist heter hun jo selvfølgelig...

__________________
gunlan
Min journal



gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:26   #3
Tinkiwinki
Medlem
 
Tinkiwinki sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 83
Tinkiwinki er på en erverdig vei

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Det skal jeg se på nå thank you

__________________


Tinkiwinki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:45   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Hvem er han idioten!?!?!?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:46   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Gurimalla for en tosk
dahlquist.....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:47   #6
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hvem er han idioten!?!?!?

Han har laget kostådene, ikke rart at de ble dårlige !

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:47   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Herreguuuuuuuuuuuuuuuuuud!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:47   #8
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Skikkelig idiot ja :-)
Men, høres ut som fru Dahlqvist har tilhengere i salen iallefall

__________________
gunlan
Min journal



gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:48   #9
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

[quote=Megvel;1019973]Hvem er han idioten!?!?!?[/quote

Det lurer jeg også på!!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:49   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Han er jo helt blåst mellom øra!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:07   #11
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Snakker om å bruke hersketeknikk. Stakkars de med diabetes som må søke råd hos herr " ekspert" Hjelmeæth !

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:23   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Jeg klarte ikke å se mer enn halvparten av programmet, da skiftet vi kanal... Men ja - jeg la også merke til at Annika fikk applaus!!! Herlig! Satt faktisk her og applauderte selv.

Selv Lille Gubben som ikke er veldig inne på dette med lavkarbo (men har nok snappet opp noe fra meg) synes han der selvutnevnte diabetes-eksperten var en dust og at det han sa ikke var logisk i det hele tatt. Hadde rent vondt av Annika jeg der mennene satt og gliste selvgodt rundt henne. Fysjameg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:26   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Jeg synes ikke Annika får fram poengene sine - hun er altfor bastant. Det nytter ikke bare å si at det er skrapmat og at alle tar feil uten å forklare hvorfor.
Men hun er vel så vant til å ikke få tid til å forklare seg??

Tydeligvis at det er mange lavkarbere i salen!! Så Pål Jåbekk der??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:39   #14
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg synes ikke Annika får fram poengene sine - hun er altfor bastant. Det nytter ikke bare å si at det er skrapmat og at alle tar feil uten å forklare hvorfor.
Men hun er vel så vant til å ikke få tid til å forklare seg??

Tydeligvis at det er mange lavkarbere i salen!! Så Pål Jåbekk der??

Enig, Dahlqvist har jo egentlig mange gode poeng og vi vet at hun egentlig har god kunnskap om emnet, men hun er ikke flink til å diskutere. Tror desverre ikke hennes opptreden i debatten bidro til å øke tilhengere til LCHF eller lavkarbo generelt. Lite forklaringer og slenging av "dritt" mot de andre gjør henne ikke særlig troverdig. Synd.

Syns derimot Svihus gjorde en bedre figur med en mer nyansert holdning og noe mer forklaringer.

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:42   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

"Alle de forskerne jeg kjenner, er enige"

(Hjelmesæth)


For de andre snakker vi ikke med???


__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:42   #16
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg synes ikke Annika får fram poengene sine - hun er altfor bastant. Det nytter ikke bare å si at det er skrapmat og at alle tar feil uten å forklare hvorfor.
Men hun er vel så vant til å ikke få tid til å forklare seg??

Tydeligvis at det er mange lavkarbere i salen!! Så Pål Jåbekk der??

Enig i at hun ikke forklarte godt nok,fikk liksom ikke frem det positive med lavkarbo.Det var synd syns jeg .

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:43   #17
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Synes også, desverre!, at Annika blir veldig "usynlig" i slike debatter... Svihus? derimot fikk frem en del bra poeng

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 00:15   #18
Dexter
Medlem
 
Dexter sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Alder: 52
Innlegg: 55
Dexter er på en erverdig vei

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Jeg ble litt skuffet over at hun og budskapet nærmest ble borte i alt "tåkepratet" fra disse "ekspertene" som åpenbart liker å høre seg selv prate.

Ordet "forskning" ble gjentatt til det kjedsommelige, men bare til fordel for de nye kostrådene hvis jeg hørte riktig. Forskning som gikk andre veien ble bagatellisert og/eller snakket bort selv om den var aldri så relevant.
Selektiv forskning gavner ernæringsrådets sak, og da teller ikke faktabasert forskning, selv om det er aldri så riktig.
(En kan jo spørre seg nøyaktig hva "deres sak" er for noe)

Annka virket riktignok litt radikal, men det kan jo være for at hun slet med å forstå språket/dialektene der, samt at da hun "endelig kom til, følte hun sikkert at hun måtte få med mest mulig på kortest mulig tid"

Vi får håpe snøballen begynner å rulle og at lavkarbo virkelig kommer inn i varmen både hos den gemene hop, samt eksperter i nær fremtid

Dexter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 00:22   #19
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Jeg synes Dahlqvist klarte seg utmerket godt jeg da... Og Svihus vant debatten - og fikk lagt fram masse argumenter for lavkarbo selv om han ikke engang er noen talsmann for lavkarbo... ikke verst!

Jeg kan love at Herr Seltutnevnt diabetes ekspert Hjelmeseth kom desidert verst ut av samtlige, såpass godt kjenner jeg nordmenn...

Vi får ellers også trøste oss med at Hjelmeseth i det minste mener at lavkarbo er ett like godt alternativ som lavkalori for å gå ned i vekt... Men diabetes har han ikke greie på åpenbart

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:46   #20
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Det sitatet som har brent seg inn hos meg er: "Sukker og karbohydrater er ikke noe farligere for diabetikere enn andre". Dette fra representanten for Senteret for sykelig overvekt i Tønsberg, Hjelmeseth.
Nå har jeg personlig erfaring med dette senteret, og jeg blir enda mer overbevist om at det var riktig å be dem dra åt skogen.

Det han sier er altså at du skal fortsette å spise det som gjør deg syk. Og blir du syk nok, så "har vi jo alltids fedmekirurgi".

Jeg bruker A. Dahlqvists uttrykk; dette er en skandale!

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:36   #21
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

Opprinnelig lagt inn av Mytteristen, her.

Det sitatet som har brent seg inn hos meg er: "Sukker og karbohydrater er ikke noe farligere for diabetikere enn andre". Dette fra representanten for Senteret for sykelig overvekt i Tønsberg, Hjelmeseth.
Nå har jeg personlig erfaring med dette senteret, og jeg blir enda mer overbevist om at det var riktig å be dem dra åt skogen.

Det han sier er altså at du skal fortsette å spise det som gjør deg syk. Og blir du syk nok, så "har vi jo alltids fedmekirurgi".

Jeg bruker A. Dahlqvists uttrykk; dette er en skandale!

Det der reagerte jeg også på! Jeg ble helt målløs, for det er jo så grunnleggende feil!
Jeg regner med at han mener at siden vi har insulin å gi diabetikere, så er det ikke farlig om de spiser det som gjør de syke (sukker og stivelse). Men det er da en så baklengs måte å løse et problem på! Huff, blir helt matt, kjenner jeg...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:57   #22
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Anna Dahlqvist på NRK kl 21.30

At det er bevist at det er trygt å spise sukker og karbser for diabetikere betyr ikke at det er BEDRE!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Anna Dahlquist på morgentv på NRK knh Lavkarbo generelt 7 13-11-10 11:57
Anna J.D. Jacobssons kokebok Veggpryd Lavkarbobøker 13 08-09-09 18:20
Anna Gavalda aslaug Andre bøker 3 09-08-09 10:09
Thinspiration og pro anna Icerus Nyheter / media 5 24-04-07 19:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no