Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei, klarer ikke bli enig med meg selv om hvilken retning jeg følger ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-10, 13:25   #1
only
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 20
only er på en erverdig vei

Hei, klarer ikke bli enig med meg selv om hvilken retning jeg følger ...

Ketolyse eller fedon...
Jeg klarer ikke telle karbohydrater osv. spiser rugsprø hvær dag, ingen brød utover det, pasta potet eller ris. Spiser en del yoplait yoghurt. salat, bacon fløte i middag, grønsaker osv... Er Hollydai dip lov til grønsakene?? hva med cola light??
Er det dumt for vektnedgang?

only er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke kutter ut karbohydrater så godt jeg kan Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 14:04   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hei, klarer ikke bli enig med meg selv om hvilken retning jeg følger...

Hollidaydip er stappa med karbohydrater. det står vel på pakken?
yoplait bør du spise lightversjonen av.
jo mer karbohydrater du spiser, jo mindre fett bør du ha i deg.
Men ikke for lite da.
Fett er bra for kropp og sjel.

Har du lest om Fedon Lindberg sin filosofi?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 14:54   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hei, klarer ikke bli enig med meg selv om hvilken retning jeg følger...

Jeg er også vinglepetter, begynte med Fedon sin filosofi - men får i meg mindre karber enn han legger opp til - så jeg heller vel mer mot ketolyse. Siden dette er første gangen for meg på lavkarbo og jeg ikke vet hva som er partystopper for meg - og jeg ikke vet ca hvor mye karber kroppen "tåler" for ikke å gå ned i vekt. Det er vanskelig - men lærer noe nytt hver dag heldigvis

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 15:53   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei, klarer ikke bli enig med meg selv om hvilken retning jeg følger...

Hei,
Rugsprø og yoghurt er ikke ketolyse vennlig mat. Holiday dip er ikke lavkarbo vennlig, men du kan jo lage din egen mix og ha i rømmen. Cola light er lovlig – men husk at søtningsmidler kan trigge søtsuget og det kan også være en party stopper.
Å telle kh er ikke så vanskelig som det høres ut som, de fleste bruker noen uker på å veie de ulike matvarene og deretter sitter det som regel i fingrene. Jeg synes jeg lærte masse om lavkarbo de ukene jeg veide og noterte kh innholdet, man blir veldig bevist på hva og hvor mye man kan spise.
Dersom vektnedgangen ikke er det viktigste for deg så kan du jo drite i å telle. Dersom en god progresjon i bektnedgangen er det aller viktigste så tror jeg det er best om man velger en filosofi og følger den til punkt og prikke.
Vet ikke om du har lest tråden beregnet på nykommere i lavkarbo verdenen, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Der finner du bl.a. en link en liten innførings brosjyre, mange printer den ut og henger den på kjøleskapet.
Husk at kostholdsomlegging vil nødvendigvis føre til at man må planlegge litt i begynnelsen før alt går på skinner. Litt sgynnelsen da samfunnet ikke akkurat er tilrettelagt for lavkarbo. Jeg brukte veldig lang tid på å lese meg opp på lavkarbo før jeg bestemte meg for å legge om kostholdet og for meg ble overgangen forbausende lett, men jeg kan tenke meg at det blir litt stress med å lese seg opp samtidig som man begynner på kostholdsomleggingen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken retning bør jeg ta? Butterfly82 Spørsmål og svar 1 04-02-10 22:12
Klarer ikke å være fornøyd med meg selv marithja Generell diskusjon 2 27-08-09 18:06
Klarer jeg dette selv? martine Mer enn 30 kg overvekt 2 12-07-09 23:55
Ketose - noen som ikke er enig gitt ... Ivory Lavkarbo generelt 2 16-06-09 00:46
Diabetesforeningene blir ikke enig jeef-micro Generell ernæringsdebatt 15 05-04-07 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no