Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Har mistet pappaen min ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-12, 10:58   #26
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Re: Sv: Har mistet pappaen min...

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Men jeg syns det er så vanskelig å takle mamma opp i det hele. Hun lider veldig. Jeg skulle gjort mer for å hjelpe henne men jeg klarer ikke hente pappa tilbake igjen liksom......

Vet du, når vi var på vei ut av sykehuset etter pappa døde kom en sykepleier bort til meg og sa: "Nå må du være klar over at det er ikke DIN jobb å sørge for at moren din har ett godt liv". Det hørtes hardt og brutalt ut, men når jeg tenker over det så er det vel ikke første gang at spesielt døtrene tar på seg byrdene og tynges ekstra ned midt i sorgen. Jeg ser bare på mannen min, har er mye flinkere å "beskytte seg selv".

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 11:35   #27
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min...

Jeg forstår det sånn som at du bor nært moren din? I så fall tror jeg det beste du kan gjøre for henne er å vise at det er bruk for henne... Om barna trenger barnepass eller andre større og mindre ting.
Veldig ofte kan det å ha noe å gjøre (og da gjerne noe for andre, for det er lettere å kome igang med enn ting for seg selv) være trinn på veien ut av lammende sorg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 19:51   #28
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Har mistet pappaen min...

Kondolerer med tapet av din far.
Signerer de andre her, med at det blir lettere å bære sorgen med tiden.
Jeg mistet selv min far i selvmord for 12 år siden. Tiden etterpå var preget av sjokk og uendelig sorg. Barna mine,spesielt det eldste hadde et spesielt og nært forhold til morfaren. Jeg var knust av sorg for hvordan hun kom til å reagere på morfarens bortgang. Men merkelig nok har barn en egen måte å akseptere tingenes tilstand hvis de får dem forklart slik at de slipper å lure på noe.
Det tok tid å bearbeide dødsfallet,men sånn smått om senn kommer hverdagene igjen på godt og vondt og livet går videre.
Tapet av en far og mor vil alltid prege en, men man finner styrke i hverdagen til å fortsette. Grip de små lyse øyeblikkene som vi finner i hverdagen, de er gull verdt.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 14:11   #29
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Har mistet pappaen min...

Opprinnelig lagt inn av Beatrixie, her.

Kondolerer med tapet av din far.
Signerer de andre her, med at det blir lettere å bære sorgen med tiden.
Jeg mistet selv min far i selvmord for 12 år siden. Tiden etterpå var preget av sjokk og uendelig sorg. Barna mine,spesielt det eldste hadde et spesielt og nært forhold til morfaren. Jeg var knust av sorg for hvordan hun kom til å reagere på morfarens bortgang. Men merkelig nok har barn en egen måte å akseptere tingenes tilstand hvis de får dem forklart slik at de slipper å lure på noe.
Det tok tid å bearbeide dødsfallet,men sånn smått om senn kommer hverdagene igjen på godt og vondt og livet går videre.
Tapet av en far og mor vil alltid prege en, men man finner styrke i hverdagen til å fortsette. Grip de små lyse øyeblikkene som vi finner i hverdagen, de er gull verdt.


Huff kondolerer til deg også selv om det er lenge siden. Kjempetrist .
Ja det vil nok alltid prege en men ting skulle ikke blitt sånn. Jeg må bare bli kvitt den følelsen der jeg. Den : tenk hvis -følelsen. Får håpe det blir bedre når vi får snakket med legene (forhåpentligvis) og samlet noen tråder på en måte. Men sukk..... alt er så forferdelig trist.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 05-07-12, 15:22   #30
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Har mistet pappaen min ...

Kondolerer

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 17:46   #31
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har mistet pappaen min ...

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 13:25   #32
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Har mistet pappaen min...

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Huff kondolerer til deg også selv om det er lenge siden. Kjempetrist .
Ja det vil nok alltid prege en men ting skulle ikke blitt sånn. Jeg må bare bli kvitt den følelsen der jeg. Den : tenk hvis -følelsen. Får håpe det blir bedre når vi får snakket med legene (forhåpentligvis) og samlet noen tråder på en måte. Men sukk..... alt er så forferdelig trist.

Å snakke med legene og samle tråder for å få klarhet i hva og hvorfor kan være til god hjelp i sorgprosessen i etterkant av dødsfallet.
Håper det kan hjelpe deg til å få fred i sinnet.
Klem

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 15:40   #33
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Har mistet pappaen min...

Opprinnelig lagt inn av Beatrixie, her.

Å snakke med legene og samle tråder for å få klarhet i hva og hvorfor kan være til god hjelp i sorgprosessen i etterkant av dødsfallet.
Håper det kan hjelpe deg til å få fred i sinnet.
Klem


Tusen takk for klemmen.
Ja vi prøver å samle noen tråder men det er så vanskelig. For legene er ikke gode å få tak i. Har ringt tilbake til sykehuset to ganger men føler at han kan ikke svare på alt. Har sendt mail til Trondheim der han ble operert uken før men får bare at de diskuterer ikke pasienter. Vurderer faktisk å få meg en time og sette meg på flyet opp. Bare så vi kan få litt svar. Sukk.... hvorfor skal alt være så vanskelig....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 21:15   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min ...

De skal informere nærmeste familie! Ikke diskutere pasienter gjelder vel for utenforstående. Tror det finnes nemnder dere kan klage gjennom.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-12, 21:44   #35
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De skal informere nærmeste familie! Ikke diskutere pasienter gjelder vel for utenforstående. Tror det finnes nemnder dere kan klage gjennom.

Pasientombud, NPE, fylkeslegen, fastlegen............
Mange man kan bruke for å få svar om man ønsker svar av noen som helst ikke vil svare............

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 11:52   #36
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Har mistet pappaen min...

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Tusen takk for klemmen.
Ja vi prøver å samle noen tråder men det er så vanskelig. For legene er ikke gode å få tak i. Har ringt tilbake til sykehuset to ganger men føler at han kan ikke svare på alt. Har sendt mail til Trondheim der han ble operert uken før men får bare at de diskuterer ikke pasienter. Vurderer faktisk å få meg en time og sette meg på flyet opp. Bare så vi kan få litt svar. Sukk.... hvorfor skal alt være så vanskelig....

Mulig dere kan få fastlegen din til å hjelpe dere med å sette opp et møte med de involverte partene?
Min fastlege sendte en henvendelse til overlegen på psykiatrisk avdeling om at vi ønsket et møte for å gå igjennom saken etter pappas død.

Evt.kan dere henvende dere til pasientombudet og høre om de kan være behjelpelig med å sette opp et møte?
Tror kansje legene er redde for å bli satt til ansvar og derfor er på defensiven.
Pårørende har vel også rett til å lese journalen til avdøde,hvis jeg ikke tar helt feil nå.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 21:18   #37
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Har mistet pappaen min ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Pasientombud, NPE, fylkeslegen, fastlegen............
Mange man kan bruke for å få svar om man ønsker svar av noen som helst ikke vil svare............


Godt sagt. Men... litt mye... svar hehe.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 21:21   #38
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Har mistet pappaen min ...

Ja det virker som at dem er litt redde for å bli konfrontert. Men jeg blir så fortvilt. For vi går og lurer på hva og hvordan og selvfølgelig hvorfor. Mens jeg må ringe rundt hit og dit og spørre meg frem men alle unngår oss på en måte.
Nå har jeg kontaktet pasientombudet så får jeg se hva de kan hjelpe med.

Tusen tusen takk for svar alle sammen.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 14:11   #39
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min ...

Godt innlegg aktivjente! Signerer dette!
Kondolerer Newstart.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 15:24   #40
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har mistet pappaen min...

Opprinnelig lagt inn av Beatrixie, her.

Pårørende har vel også rett til å lese journalen til avdøde,hvis jeg ikke tar helt feil nå.

Det har de.


Kondolerer, Newastart.

Man lærer seg å leve med sorgen, men det er ikke enkelt alltid.

Jeg mistet min mor da jeg var 21, og hun 42. Hun var syk, men det skjedde brått og legene "skjønte ikke hvorfor..."

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 22:56   #41
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har mistet pappaen min ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Pasientombud, NPE, fylkeslegen, fastlegen............
Mange man kan bruke for å få svar om man ønsker svar av noen som helst ikke vil svare............

Enig, ring pasientombudet, de kan kjøre saken for deg, du bare signerer en bekreftelse på at de kan forhøre seg i din sak. Har ekstremt god erfaring med pasientombudet i en vanskelig sak selv
De hjelper deg i tillegg med å forklare hva du kan KREVE... noe det ikke er så lett å finne ut på egen hånd.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 14:44   #42
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har mistet pappaen min ...

Ikke ta på deg moren din sin sorg oppå din egen, da, vær så snill. Mon tro om det er mulig å gråte side om side og finne trøst fra hverandre indirekte på en sånn foreningsmåte? Jeg synes ikke tiden leger sår, men jeg tror barbeidelse av sjokket gjør det. Har man behov for å sove mye vil det hjelpe om man tillater seg det. Da leges man mest effektivt. Nå har du all grunn til å ta vare på deg selv og være snill med deg selv. Jeg tror på evig liv så jeg ville ikke blitt helt knust. Dessuten kan jeg snakke med de som nettop har dødd og det hjelper. Jeg ville tenkt positivt; at jeg ser personen igjen om ikke altfor lang tid. Du er heldig som har en far du var så knyttet til og glad i. Dere kan elske hverandre i evig tid. Selv fikk jeg en far som ikke bryr seg noe, og har savnet han hele livet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er så redd for at pappaen min skal dø trude.lutt Generell diskusjon 59 01-03-11 08:19
Mistet matlyst sumabless Spørsmål og svar 1 30-01-11 18:22
Mistet lysten på mat :-/ biggirl75 Spørsmål og svar 8 10-01-11 20:29
Mistet matlysten O. Borealis Spørsmål og svar 9 16-02-10 22:47
Mistet muffinsoppskrift Anom Ketolysekuren 8 23-08-09 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no