Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spisetider på lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-10, 15:22   #1
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei
Smile

Spisetider på lavkarbo?

Heisan!

Hvordan gjør dere det i hverdagen, med når dere spiser mener jeg?

Vi er en familie, og det er bare meg som går på lavkarbo. Det går greit å lage mat til alle, problemet er heller spisetidene. Når jeg spiser egg & bacon til frokost, holder det til 14-tiden. Men hvis jeg spiser da er jeg mett helt til kvelden, mens resten av familien er skrubbsultne til middag kl 17.

Hvordan gjør dere andre med spisetidene??

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 15:26   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spisetider på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Sorgfri, her.

Heisan!

Hvordan gjør dere det i hverdagen, med når dere spiser mener jeg?

Vi er en familie, og det er bare meg som går på lavkarbo. Det går greit å lage mat til alle, problemet er heller spisetidene. Når jeg spiser egg & bacon til frokost, holder det til 14-tiden. Men hvis jeg spiser da er jeg mett helt til kvelden, mens resten av familien er skrubbsultne til middag kl 17.

Hvordan gjør dere andre med spisetidene??

Du kan jo lage deg et lite mellommåltid eller spise litt nøtter/mandler slik at du "holder" noen timer til. man er ikke nødt til å spise seg passe mett hver gang man spiser .

Noen ganger sitter jeg bare ved bordet og holder alle med selskap hvis jeg er mett fra før. Hovedsaken er vel at man samles ved middagsbordet?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 15:31   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Spisetider på lavkarbo?

Jeg spiser når jeg er sulten og lager mat til de andre når de er sultne..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 16:26   #4
@maritamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mysen
Alder: 55
Innlegg: 34
@maritamor er på en erverdig vei

Sv: Spisetider på lavkarbo?

Jeg spiser hver 3 time og det er noe jeg skal pga. min operasjon.
De andre er vant til dette så noen ganger spiser vi forskjellig.
Jeg spiser lunsj rundt 12 og så spiser jeg litt kl 3 så da blir middagen sånn ca 5-6 tia da spiser alle andre også.
Dette funker stort sett greit.
Er bare å være oppfinnsom....

__________________
Vektoperert DS gått ned 75 kg...men har mye igjen å gå ned :-(
Går på min egen prøv og feile egenkomponerte LCHF.
Vil gjerne ha råd og tips
@maritamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert(DS i 2004)Egenkomponert LCHF maks 50 karber Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 12:51   #5
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spisetider på lavkarbo?

Jeg spiser et knekkebrød (oppskrift fra forumet, 1.5 karb.) med hvitost til frokost, en stor salat kl 12 og da rekker jeg å bli akkurat passe sulten til middag i sekstida. Jentene mine spiser et lett måltid hjemme i 2-3 tida, før de drar på sine aktiviteter (ballett, klatring, fotball). Er så glad jeg slipper ulvehungeren og det medfølgende elendige humøret jeg hadde før!!

Er skikkelig lei egg og bacon så det spiser jeg kun av og til i helgene.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 14:51   #6
Tor Nado
Juniormedlem
 
Tor Nado sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
Tor Nado er på en erverdig vei

Sv: Spisetider på lavkarbo?

ett familiemedlem så det er ingen problemer.

Lunch 10:30
mellom 15:00 (1 avakado)
Middag 20:30

__________________

Tor Nado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neo Atkins Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:23   #7
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Spisetider på lavkarbo?

Jeg spiser også når jeg er sulten.Jeg har mann og to barn som jeg lager middag til utenom, men jeg spiser ofte det som de spiser bare kutter ut ris poteter osv..Av og til er jeg ikke sulten når det er middagstid for de andre ,sitter da rundt bordet med dem alikevel.
Det blir enklere til lenger man har holdt på med dette synes jeg.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no