Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Korleis foregår Atkins-kuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-08, 23:33   #1
tiaengel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 41
Innlegg: 3
tiaengel er på en erverdig vei
Question

Korleis foregår Atkins-kuren?

Eg har ikkje begynt på atkins kur, enda.. Vurderer det.
Men er litt forvirra over kva eg kan ete og ikkje..
Er det så at eg ikkje kan ete noken frukt i det heile tatt?

Bør eg ha boka om Atkins kuren for å forstå det bedre?
Eg har ei venninne som har gått ned 18 kilo på lavkarbo diett.. Nøyaktig hvilken veit eg ikkje..
Men blei litt interessert i å gjera eit forsøk på dette sjøl. For eg trenger det virkelig!

tiaengel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leit etter den rette filosofien for meg Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:42   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Korleis foregår atkins kuren?

Du bør absolutt lese boka først, og NEI, du kan ikke spise frukt. Men etterhvert kan du legge til bær (i fase to).

Les her:

Reglene for induksjonen
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon

og

Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:46   #3
tiaengel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 41
Innlegg: 3
tiaengel er på en erverdig vei

Sv: Korleis foregår atkins kuren?

Er det ei nettside eg kan bestille boka på? Har atkins ei heimeside f.eks?

tiaengel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leit etter den rette filosofien for meg Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:12   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Korleis foregår atkins kuren?

Den beste, og billigste, er på engelsk. Det er den nyeste oppdaterte utgaven fra 2002.

Pris: 57,-



Den norske utgaven er basert på Atkins sin 1992/99 utgave og er full av feil.


Pris: 75,-


Begge disse finner du på Capris. Bruk søkeord "Atkins"

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 23:10   #5
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Korleis foregår atkins kuren?

Oi... Den siste Norske versjonen har jeg startet med... For to dager siden! Hva er feil?? HJELP!

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 06:15   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Korleis foregår atkins kuren?

Inne i atkinsforumet her så kan man se hvorfor nille ikke liker atkinsboka på norsk!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3270

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:06   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Korleis foregår atkins kuren?

Ja, du bør absolutt ikke starte med noen som helst diett eller en såpass drastisk matomlegging uten å sette deg grundig inn i hva det går ut på.
Du MÅ lese boka først. Ellers blir det som å kjøre bil etter å ha hørt om/sett noen som kjører, og uten å ha lappen - det ender som regel i grøfta !

Les litt på linkene nedenfor. Der finner du reglene for induksjon/oppstart og liste med tillatte matvarer. Står det ikke på lista skal det ikke spises...punktum....


Fase 1: Induksjon

Om du har spørsmål til noe av det du kan lese der er det bare å spørre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Xenical samtidig som man følger Atkins kuren? Therese74 Atkins kosthold 12 28-01-13 09:19
Artig å hørt korleis dere som går fort ned på ketolyse nattinatt Ketolysekuren 8 07-08-08 22:24
Korleis sette i gang? Polly Spørsmål og svar 7 01-07-08 08:03
Korleis er dette med sukkerarter og sukkeralkolholer?? Vibekebra Ketolysekuren 2 17-06-08 00:06
ketolyse kuren kontra Atkins.. nomma Lavkarbo generelt 6 10-06-05 23:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no