Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Smaken forsvinner

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-10, 21:44   #1
ieaarva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
ieaarva er på en erverdig vei
Thumbs down

Smaken forsvinner

(Først; Beklager om dette har vært tatt opp før. Jeg har forsøkt å søke i forumet, men søkemulighetene er ikke akkurat fantastiske...)

Jeg har nå begynt på "kuren" igjen og har holdt på i noen dager. Er det bare meg, eller er det andre også som erfarer at smaken på saker og ting har en tendens til å forsvinne? Det gjelder ikke sure og søte ting, men f.eks. alle smøreostene til Tine smaker akkurat likt (ja, ja, jeg vet!!!) og den sterke tacosausen smaker ikke sterkt i det hele tatt...

Bare lurer på andres erfaringer? Er glad i mat, og å gå som en matzombie i mange måneder fremover viker ikke spesielt fristende. Mener ikke å være negativ og er faktisk temmelig motivert, men må bare spørre likevel.

__________________

IVerE
Oslo
ieaarva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:47   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Smaken forsvinner

Jeg har i grunn den motsatte erfaringen jeg Spesielt mtp salt. Ellers er det vel bare å kjøre på med mer krydder

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:57   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Smaken forsvinner

Salt er fryktelig salt på ketolyse i hvert fall!

Er du sikker på at du ikke har en bihulebetennelse i bakgrunnen et sted? Da mister man veldig mye at smakssansen for en periode!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:52   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Smaken forsvinner

Merker også at salt er mye mer framtredende - og ødelegger smaken på maten...
Ellers smaker jeg mye mer nå, søtt er mye søtere, kjenner smaker jeg ikke har kjent før osv.

Det som forundrer meg mest er de gangene jeg tygger på en pastaskrue for å kjenne om den er kokt ferdig. Jeg fatter ikke at noen faktisk mener at det er godt... for nå kjenner jeg bare en slags vassen melsmak.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:06   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Smaken forsvinner

Jeg erfarer nok også det samme som de andre her, at smaker er mer framtredende, at jeg ikke behøver å pøse på med salt og krydder. Har sikkert noe med at jeg spiser ren mat også, og ikke halvfabrikata med en masse smaksforsterkere og annet dritt.
Som Kitt er inne på, er det noen mulighet for at du begynner å bli syk?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Appelsinfromasj (eller den smaken du vil, dette er nydelig) Iset Kake/dessert og snacks 22 29-01-13 16:57
Smaken av karbohydrater? karboklovn Fysisk og mental helse 12 11-08-08 21:57
Takler ikke soyaprotein-smaken (bakemixen etc) høna Ketolysekuren 6 15-07-08 12:12
Smaken endret seg? Robyn Ketolysekuren 3 24-06-07 22:45
Hva er det som lager den fæle smaken når det IKKE er bakemixen? Tette80 Ketolysekuren 2 24-04-07 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no