Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-09, 22:02   #1
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

I gaar begynte kroppen min aa svikte, jeg bare sov og spiste lite. I morges var bommulshode og vonde ledd et faktum og da jeg testet paa sticks, var jeg ute av ketose. Det har sikkert sammenheng med at det eneste jeg har faatt i meg de siste to dagene har vaert gronnsaker og ikke saerlig mye fett eller kjott (er kvalm og uggen).

Jeg har virkelig ikke lyst paa fett, saa kvalm og daarlig som jeg er naa. Jeg kan godt spise salat, men energiinnholdet der er jo minimalt. Saa hva gjor jeg naa? Spiser karbo for aa faa i meg energi eller prover aa tvinge kroppen tilbake i ketose?

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 22:17   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Ingen ekspert på området, men tidligere råd her inne når man er syk har stort sett vært at man bør spise det man klarer å spise.
Bli frisk først og slanke seg etterpå.

Nå bør man uansett spise næringsrik mat, men det er ikke alltid at det går så bra når man er syk. Lavkarbo er nok veldig bra når man er syk, men det kan være mye arbeid å lage maten.

Spis det du vil, gå til legen hvis du tror du er skikkelig syk.
Forsøk å unngå å spise veldig usunt da. God bedring!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 22:20   #3
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Spis det du vil, gå til legen hvis du tror du er skikkelig syk.
Forsøk å unngå å spise veldig usunt da. God bedring!!

Jeg er ikke veldig syk, bare tett, vondt i ledd, svimmel, kvalm og vil sove. Typisk forkjolet, altsaa. Kvalmen kommer forst og fremst fordi jeg ikke orker spise fett og egg, saa matpakken min idag som bestaar av osteeggemuffins med smor og salat med avocado begge deler fremstaar som virkelig ekle.

Skal dra hjem fra skolen for aa sove naa, men burde nok ha spist noe. Vet bare ikke hva - for jeg har jo ikke lyst paa karbo heller. Eller jo, spagetti og kjottsaus vil jeg ha, men jeg gidder ikke handle spagetti som jeg ikke egentlig har tenkt aa spise.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 01:32   #4
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg er ikke veldig syk, bare tett, vondt i ledd, svimmel, kvalm og vil sove. Typisk forkjolet, altsaa. Kvalmen kommer forst og fremst fordi jeg ikke orker spise fett og egg, saa matpakken min idag som bestaar av osteeggemuffins med smor og salat med avocado begge deler fremstaar som virkelig ekle.

Skal dra hjem fra skolen for aa sove naa, men burde nok ha spist noe. Vet bare ikke hva - for jeg har jo ikke lyst paa karbo heller. Eller jo, spagetti og kjottsaus vil jeg ha, men jeg gidder ikke handle spagetti som jeg ikke egentlig har tenkt aa spise.

Lag kjøttsausen da

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 07:10   #5
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

Lag kjøttsausen da

Var det jeg endte med å gjøre. Gruer meg til jeg skal bli inn-i-ketose svimmel også

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 08:30   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Var det jeg endte med å gjøre. Gruer meg til jeg skal bli inn-i-ketose svimmel også

Jeg vet ikke hvordan det er med alle andre,men alt det fysiske ubehaget med å gå inn i ketose var bare første gangen hos meg.
Ca to mnd etter at jeg begynte på ketolyse, var jeg ute i to dager. Jeg hadde ingen ubehag da jeg gikk inn igjen.
I sommer var jeg på pause i nesten to uker og det eneste jeg merket da, var en lett hodepine.
Tror at kroppen husker (og ønsker??) lavkarbo/ketose.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 09:19   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Ikke bry deg om at du ikke er i ketose eller ikke får utslag på stixen. Du er sjuk, ta vare på deg selv!

Orker du ikke fett, så orker du ikke fett, men jeg tenker at det kanskje kan være fint om du klarer å få i deg proteiner og grønsaker.

Jeg får kun ubehag ved å gå inn i ketose igjen om jeg har spist sukker og mjøl, om jeg har gått ut va ketose ved å spise for mye gørnnsaker, fløte osv, det merker jeg ikke, men jeg får vondt i hodet når jeg kutter ut sukker om jeg har spist det noen ganger, og da tror jeg helst det er abstinenser.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:31   #8
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Med leddsmerter er det vel mer typisk influensa enn forkjølelse?

Men uansett, du er syk. Spis det som frister. Tenk ikke på det å gå inn i ketose osv. igjen nå. Det blir som det blir. Du kan ikke spise mat som byr deg direkte i mot (fett osv.) nå bare for å unngå et eventuelt ubehag ved å gå inn i ketose igjen når du blir frisk...

God bedring!

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:39   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Syk og ute av ketose - hva gjor jeg da?

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Med leddsmerter er det vel mer typisk influensa enn forkjølelse?

Jeg har alltid leddsmerter ved forkjølelse. Ekte influensa har jeg ikke hatt på nesten 15 år..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose for ever? Nike Ketolysekuren 4 14-07-08 13:31
Ketose Nike Spørsmål og svar 2 13-05-08 16:28
Inn og ut av ketose? Amica Ketolysekuren 2 01-05-08 23:49
Ketose og mat? podne Spørsmål og svar 1 05-06-06 17:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no