Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-11, 11:50   #1
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg
Question

Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Etter en stund på ketolysekost kjenner jeg i dag at jeg er litt "fettlei"... Har det noe å si om jeg har en dag hvor jeg har litt mindre inntak av fett?

På en annen side, vil det ha noe å si om jeg har en dag som jeg spiser litt mere fett enn anbefalt?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:47   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Hva med å prøve å tenke litt nytt i forhold til fettkilder? En salat med avocado for eksempel, en eggemelk-kaffe, "tapas" av oliven og noen ostebiter?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:00   #3
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hva med å prøve å tenke litt nytt i forhold til fettkilder? En salat med avocado for eksempel, en eggemelk-kaffe, "tapas" av oliven og noen ostebiter?

Det hørtes jo kjempe godt ut, tror jeg jammen i meg jeg skal teste ut. Jeg har et par bekjente som har gått på ketolyse over lengre tid. Å de erfarer at om de har perioder hvor de reduserer fettinntaket, så stopper vektnedgangen opp. Dette skyldes sikkert at kroppen da ikke får like mye å jobbe med, å da tror den at den må begynne å "lagre"...

Men hvordan tror du det er med spekemat? Det er jeg utrolig glad i! Men det er jo grusomt mye salt i det, å det binder mye vann...

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:04   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Men hvordan tror du det er med spekemat? Det er jeg utrolig glad i! Men det er jo grusomt mye salt i det, å det binder mye vann...

Men den vannsamlingen er jo midlertidig. Så lenge du er klar over hva du har spist og ikke dermed får panikk av å se et kilo vann på vekta dagen etter, er det vel helt greit? Spekemat er godt!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:07   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Mener du mer fett totalt eller i forhold til protein? Om du noen dager spiser litt mer protein istedetfor fett er ikke det uheldig med tanke vektnedgang. Det er bare fint at du spiser variert og det er ikke meningen at man skal ligge eksakt på en viss prosent daglig. Det blir jo hysterisk. Siden fett har over dobbelt så mange kalorier som protein (og karbohydrater) er det kanskje mindre fett som skal til enn noen tror for å få til riktig energiprosentfordeling. Det viktigste er å få fett til hvert måltid.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:11   #6
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Men den vannsamlingen er jo midlertidig. Så lenge du er klar over hva du har spist og ikke dermed får panikk av å se et kilo vann på vekta dagen etter, er det vel helt greit? Spekemat er godt!

Ja spekemat er utrolig godt! Jeg har valgt å fokusere på på mål fremover i steden for vekta. Jeg går å veier meg hele tiden, å det er ikke helt bra.... Mål forteller meg mer "sannheten" på en måte

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:18   #7
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Mener du mer fett totalt eller i forhold til protein? Om du noen dager spiser litt mer protein istedetfor fett er ikke det uheldig med tanke vektnedgang. Det er bare fint at du spiser variert og det er ikke meningen at man skal ligge eksakt på en viss prosent daglig. Det blir jo hysterisk. Siden fett har over dobbelt så mange kalorier som protein (og karbohydrater) er det kanskje mindre fett som skal til enn noen tror for å få til riktig energiprosentfordeling. Det viktigste er å få fett til hvert måltid.

Men "malen" sier at du skal ha et inntak på mellom 150 og 200 gram i døgnet, å det er ganske mye. Jeg syns det bare er godt å ha litt fløte i eggerøra og en rømme dæsh her og der. Men tenk, om du spiser fem ganger om dagen, å du spiser en ss smør til hvert måltid blir det fortsatt et godt stykke under der du skal være.

Jeg vet at en "nybegynner feil" på ketolyse er tenke gammeldags. At fett er ekkelt, å at det skal minimaliseres. Det å vri om den tankegangen er nok mere jobb enn noen tror... Selv prøver jeg å spise en del egg til frokost, for det er stappa med proteiner, samt kjøtt så ofte jeg kan

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:40   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Men "malen" sier at du skal ha et inntak på mellom 150 og 200 gram i døgnet, å det er ganske mye. Jeg syns det bare er godt å ha litt fløte i eggerøra og en rømme dæsh her og der. Men tenk, om du spiser fem ganger om dagen, å du spiser en ss smør til hvert måltid blir det fortsatt et godt stykke under der du skal være.

Jeg vet at en "nybegynner feil" på ketolyse er tenke gammeldags. At fett er ekkelt, å at det skal minimaliseres. Det å vri om den tankegangen er nok mere jobb enn noen tror... Selv prøver jeg å spise en del egg til frokost, for det er stappa med proteiner, samt kjøtt så ofte jeg kan

Hei igjen. Og takk for venneforespørsel I egg er det mye fett også. Avokado er nesten bare fett, fet fisk, fleskepølse, fårepølse, lammekjøtt, bayonneskinke,fenalår, sylte,medisterdeig, kjøttdeig,oliven, blodpudding, morrpølse, salami, røkt svinekam, bacon.... En klatt ved siden slike matvarer tror jeg er nok fett. Tror ikke du må ha noe ekstra fett til så fettholdige matvarer engang.

Du går ned i vekt med mindre fett også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:44   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Etter en stund på ketolysekost kjenner jeg i dag at jeg er litt "fettlei"... Har det noe å si om jeg har en dag hvor jeg har litt mindre inntak av fett?

På en annen side, vil det ha noe å si om jeg har en dag som jeg spiser litt mere fett enn anbefalt?

Generelt er jeg for å følge opplegget til punkt og prikke de første par mnd (jeg husker ikke hvor lenge du har holdt på) - men etter det er det jo bare interessant å prøve ut variasjoner.

Prøv det og se hvordan det virker på deg! Vi elsker oppdateringer på utprøvinger

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:57   #10
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hei igjen. Og takk for venneforespørsel I egg er det mye fett også. Avokado er nesten bare fett, fet fisk, fleskepølse, fårepølse, lammekjøtt, bayonneskinke,fenalår, sylte,medisterdeig, kjøttdeig,oliven, blodpudding, morrpølse, salami, røkt svinekam, bacon.... En klatt ved siden slike matvarer tror jeg er nok fett. Tror ikke du må ha noe ekstra fett til så fettholdige matvarer engang.

Du går ned i vekt med mindre fett også.

Ja alt du sier stemmer jo Er noen dager jeg bekymrer meg for å få i meg for mye fett også... Nei her tror jeg man rett og slett bare må prøve og feile. Eller hva?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:00   #11
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Generelt er jeg for å følge opplegget til punkt og prikke de første par mnd (jeg husker ikke hvor lenge du har holdt på) - men etter det er det jo bare interessant å prøve ut variasjoner.

Prøv det og se hvordan det virker på deg! Vi elsker oppdateringer på utprøvinger

Jeg har fulgt det så godt jeg overhodet kan den siste tiden. Drukket liter på liter med vann, liggi under 20 karbo hver dag osv... Men, jeg tror nok det er en liten innebygd frykt i oss alle når det kommer til fett

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:06   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Men, jeg tror nok det er en liten innebygd frykt i oss alle når det kommer til fett

Tja, da melder jeg meg med en gang som et unntak som bekrefter regelen? Jeg er ikke redd for fett. Jeg hadde aldri spist slik jeg gjør dersom jeg ikke hadde lest veldig mye om lavkarbokosthold og virkelig trodd, hundre prosent, at det jeg spiser er det som er best for kroppen min. Den tryggheten er helt uvurderlig!

Så jeg blir støtt overrasket over at noen tør å gi seg i kast med for eksempel ketolyse mens de fortsatt frykter fettet! Det må være veldig psykisk stressende, tenker jeg...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:14   #13
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Tja, da melder jeg meg med en gang som et unntak som bekrefter regelen? Jeg er ikke redd for fett. Jeg hadde aldri spist slik jeg gjør dersom jeg ikke hadde lest veldig mye om lavkarbokosthold og virkelig trodd, hundre prosent, at det jeg spiser er det som er best for kroppen min. Den tryggheten er helt uvurderlig!

Så jeg blir støtt overrasket over at noen tør å gi seg i kast med for eksempel ketolyse mens de fortsatt frykter fettet! Det må være veldig psykisk stressende, tenker jeg...

Du kunne ikke hatt mere rett! Her er jeg så enig med deg som fy! Jeg også leste en del om lavkarbo før jeg startet med ketolyse, samt snakket med en del som har erfaring med det, men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle møte på de tankene jeg har møtt på. Jeg VET at på ketolyse kan man spise mye fett, å jeg VET at overskuddsfettet blir skilt ut i urin og avføring(stemmer?). Jeg VET også at jeg ligger der jeg skal karbo messig, men allikevel plager denne tanken meg om jeg har fått i meg for mye fett. Jeg ligger mellom 150 og 200 gram om dagen, altså det som er fasiten.... Hode vårt er noe rare greier...

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:32   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Tja, da melder jeg meg med en gang som et unntak som bekrefter regelen? Jeg er ikke redd for fett. Jeg hadde aldri spist slik jeg gjør dersom jeg ikke hadde lest veldig mye om lavkarbokosthold og virkelig trodd, hundre prosent, at det jeg spiser er det som er best for kroppen min. Den tryggheten er helt uvurderlig!

Så jeg blir støtt overrasket over at noen tør å gi seg i kast med for eksempel ketolyse mens de fortsatt frykter fettet! Det må være veldig psykisk stressende, tenker jeg...

Enig med 157... før jeg starter med kostholdsendring hadde jeg lest såååå mye om lavkarbo og hvordan det fungerer at det var egentlig en lettelse å få meske seg med fløte og ikke minst majones som jeg elsker - UTEN dårlig samvittighet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 15:28   #15
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Jeg har IKKE fobi mot fett i majones, smør, oljer, seterrømme, avocado etc. Men, jeg sliter med "kjøttfett", så som nakkekoteletter, kjøttdeig, kyllinglår etc. Der velger jeg karbonadedeig, kyllingfileter og kamkoteletter (og, ja... jeg skjærer bort mesteparten av fettranden påkoteletten etter at den er stekt). Slik kan det bli mindre fett av den typen enn ønskelig. Bacon går fint, også den fete utgaven, men da kan lett saltet bli problematisk, så jeg spiser det ikke hvr dag. Jeg vurderer nå å la frokosten være en spiseskje olivenolje med en cherrytomat ved siden av. Og kan gjerne ta noen flere spiseskjeer gjennom dagen. Høres det greit ut ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 15:39   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg har IKKE fobi mot fett i majones, smør, oljer, seterrømme, avocado etc. Men, jeg sliter med "kjøttfett", så som nakkekoteletter, kjøttdeig, kyllinglår etc. Der velger jeg karbonadedeig, kyllingfileter og kamkoteletter (og, ja... jeg skjærer bort mesteparten av fettranden påkoteletten etter at den er stekt). Slik kan det bli mindre fett av den typen enn ønskelig. Bacon går fint, også den fete utgaven, men da kan lett saltet bli problematisk, så jeg spiser det ikke hvr dag. Jeg vurderer nå å la frokosten være en spiseskje olivenolje med en cherrytomat ved siden av. Og kan gjerne ta noen flere spiseskjeer gjennom dagen. Høres det greit ut ?

Helt ærlig synes jeg du burde forsiktig venne deg på fettet som er naturlig i maten fordi jeg tror det er bedre fett å få i seg enn å drikke olje... Det anbefales vel heller MCT og kokosaolje som slikt tillegg enn olivenolje - men her innrømmer jeg glatt at jeg ikke har egenerfaring - jeg spiser nok fett i maten til vanlig tror jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 15:51   #17
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Helt ærlig synes jeg du burde forsiktig venne deg på fettet som er naturlig i maten fordi jeg tror det er bedre fett å få i seg enn å drikke olje... Det anbefales vel heller MCT og kokosaolje som slikt tillegg enn olivenolje - men her innrømmer jeg glatt at jeg ikke har egenerfaring - jeg spiser nok fett i maten til vanlig tror jeg

Hm, ja, det var vel det jeg fryktet. Cocosa er jeg litt avventende til, har en mistanke om kokos-allergi (og er forsiktig med valnøtter av samme grunn). Kan spise litt og sjeldent uten å få "blemmer" i håndflatene. Dette var kronisk over flere år før jeg fant ut av det, brukte daglig kokos bodybutter fra Body Shop.. men ikke lenger. Får begynne å spise flesk da
Takk for gode råd, Nerthus

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:18   #18
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Helt ærlig synes jeg du burde forsiktig venne deg på fettet som er naturlig i maten fordi jeg tror det er bedre fett å få i seg enn å drikke olje... Det anbefales vel heller MCT og kokosaolje som slikt tillegg enn olivenolje - men her innrømmer jeg glatt at jeg ikke har egenerfaring - jeg spiser nok fett i maten til vanlig tror jeg

Dette var litt på den ekstreme side da, hehe.. Jeg verken drikker fett eller spiser smør rent Men nå går jeg på ketolyse, å på ketolyse skal man ligge på et fett inntak på mellom 150 og 200 gram om dagen. Man skal spise ganske mye mat for å komme opp i det tallet

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:55   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Dette var litt på den ekstreme side da, hehe.. Jeg verken drikker fett eller spiser smør rent Men nå går jeg på ketolyse, å på ketolyse skal man ligge på et fett inntak på mellom 150 og 200 gram om dagen. Man skal spise ganske mye mat for å komme opp i det tallet

Tja, må man det? Ved å bruke fløte og eggeplommer i svinekjøttdeig (skaldemans kjøttkaker) har kjøttkakene i seg selv korrekt forhold mellom karbo, protein og fett, ved å lage bearnaisesaus ved siden av biffen får man også i seg nok fett. Et par spiseskjeer smeltet smør over grønnsakene gjør underverker på fettprosenten, og litt fløte i stekesjyen gir fin saus. En majonesdressing med urter er kjempefint til salat om man er lei olje og eddik osv.
Jeg står fremdeles for å SPISE nok fett enn å måtte drikke oljer rent ved siden av - spesielt når det finnes så mange måter å inkludere fett i maten - selv om det er noen som MÅ gjøre det slik - OG som har suksess med denne måten å gjøre det på.

Jeg ser at tilbakemeldingen min til Trj burde inneholdt flere alternativer slik at man ikke føler man må tvinge i seg fettranden på koteletten

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:06   #20
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tja, må man det? Ved å bruke fløte og eggeplommer i svinekjøttdeig (skaldemans kjøttkaker) har kjøttkakene i seg selv korrekt forhold mellom karbo, protein og fett, ved å lage bearnaisesaus ved siden av biffen får man også i seg nok fett. Et par spiseskjeer smeltet smør over grønnsakene gjør underverker på fettprosenten, og litt fløte i stekesjyen gir fin saus. En majonesdressing med urter er kjempefint til salat om man er lei olje og eddik osv.
Jeg står fremdeles for å SPISE nok fett enn å måtte drikke oljer rent ved siden av - spesielt når det finnes så mange måter å inkludere fett i maten - selv om det er noen som MÅ gjøre det slik - OG som har suksess med denne måten å gjøre det på.

min til Trj burde inneholdt flere alternativer slik at man ikke føler man må tvinge i seg fettranden på koteletten

Fy søren nå fikk jeg lyst på kjøttkaker!!! Du altså Her fikk jeg MASSE fin info Tusen takk!


Jeg ser at tilbakemeldingen
P.s- I morgen blir det skaldmans kjøttkaker til middag! JUM!!!!!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:12   #21
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Dette var litt på den ekstreme side da, hehe.. Jeg verken drikker fett eller spiser smør rent Men nå går jeg på ketolyse, å på ketolyse skal man ligge på et fett inntak på mellom 150 og 200 gram om dagen. Man skal spise ganske mye mat for å komme opp i det tallet

Jeg er ikke krass eller noe nå, men hvor er den 150-200g fett på ketolyse fra?
Jeg leter og leter i boka, men finner ikke de tallene oppgitt....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:15   #22
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg er ikke krass eller noe nå, men hvor er den 150-200g fett på ketolyse fra?
Jeg leter og leter i boka, men finner ikke de tallene oppgitt....

Fra Danish

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:19   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Fra Danish

har du link til det ?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:21   #24
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

har du link til det ?

Om jeg ikke husker knallfeil så søkte jeg på danish+fett på søkefeltet. For jeg lurte på det samme i går se... Jeg skal prøve å søke det opp igjen, så legger jeg igjen en link

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 17:27   #25
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vil en dag med mindre fett ha noe å si for vektnedgangen?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Om jeg ikke husker knallfeil så søkte jeg på danish+fett på søkefeltet. For jeg lurte på det samme i går se... Jeg skal prøve å søke det opp igjen, så legger jeg igjen en link

Denne du mener?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Du trenger rundt 150-200 gram, tror jeg. Det er ca. 9 ss smør og 1,5-2 desiliter fløte. Sett over tre måltider er dette 3 ss. smør og 3-5 ss. fløte ved hvert måltid. Du kan trenge mindre eller mer. Se hva som funker for deg. 1 ss. smør = ca. 2 ss. fløte.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade med mindre fett? sunnereliv Dr Lindbergs 14 18-05-10 15:49
Spis mindre fett alva Generell diskusjon 3 15-05-09 01:56
Mindre fett ved kalsiuminntak? elian Lavkarbo generelt 3 03-12-08 21:24
Wienerpølse - mindre fett Fungirl Ketolysekuren 18 12-07-08 20:33
Extra fett mindre karber? cabin Spørsmål og svar 2 18-02-08 16:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no