Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hvor mye mat spiser dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-08, 12:24   #1
verri87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: utlandet
Innlegg: 8
verri87 er på en erverdig vei

Hvor mye mat spiser dere?

heisann
Jeg er ny her inne. En veninne av meg begynte på skaldeman kuren, hvor hun spiser 70% fett, 25% protein og 5% karbo... etter hun begynte på denne etter å ha vert md i Vektklubben så gikk hun ned og ned, samt hun var aldri småsulten lenger. kan gå mange timer uten å ha lysten til å "fråtse".
Jeg begynte i går, og merket sannelig at jeg ikke lenger får lyst på sjokoladen, chipsen å alle andre fristelser, samtidig at 2-3 måltider holder i løpet av en dag. Kcalmessig ligger jeg mellom 2000-3000, mens i vektklubben skulle jeg bare ha 1500kcal, men var hele tiden sulten, og minst en gang i uken "fråtset" jeg i meg alt jeg så...

Jeg er 167 høy og veier 66kg.

Hva ligger dere andre på i gjennomsnittet?

Håper noen kan gi meg en liten pekepinn på hvordan andre gjør denne metoden

verri87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 19:56   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye mat spiser dere?

Nå er jeg litt usikker på om du vil spise lavkarbo for å slanke deg eller for å få bedre helse.

Å spise tre, fire ganger hver dag gjorde jeg i begynnelsen. Jeg spiste meg alltid mett, og jeg prøvde å holde det på 70/25/5 (selv om det var vanskelig å få opp fettprosenten i begynnelsen...). Etterhvert orket jeg ikke så mye mat, og nå spiser jeg to til tre ganger (mest to) om dagen. Kalorier har jeg sluttet å telle etter at jeg begynte med lavkarbo, men jeg kan jo for moro skyld regne ut hva jeg har spist i dag:

Frokost:
2 egg
1 ss smør

Lunsj
2 stk. fiskekaker
3 ss reker i majones
litt meierismør

Middag
1 Kyllingbryst
4 skiver bacon
...med baconfett helt over

Kvelds
Antakeligvis ingenting
- hvis kvelds, en kopp kaffe med fløte

Totalt: Fett: 110 g/Protein: 60 g/Karbo: 10 g.

Prosentfordeling: 3/33/61 (nei, kom ikke opp i 70% fett i dag heller)

Kalorier: 1258.........hmmm hæ? Giiiiz. Nå blei jeg faktisk litt overraska! Tror nok det blir en kaffe med fløte i dag, ja.

Men, nok om det. Du er jo normalvektig, så det kan nok hende du ikke går no' særlig ned i vekt med lavkarbo. Men, du får i allefall en mye bedre helse.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:28   #3
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye mat spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Totalt: Fett: 110 g/Protein: 60 g/Karbo: 10 g.

Prosentfordeling: 3/33/61 (nei, kom ikke opp i 70% fett i dag heller)

Dette er riktig hvis du regner slik at 110 gram fett er 61% av 180 gram (110+60+10)

Men det er ikke det Skaldemann snakker om. Han sier at du skal spise minst 70 Energiprosent fett. Og det gjør du ved denne fordelingen. Husk at Karbo og protein gir 4 kcal/gram, mens fett gir 9 kcal/gram.

Ved å spise 10 g karbo, 60 g protein og 110 g fett har du dermed fått i deg 3,15% Karbo, 18,9% protein og 77,95% fett (energi-prosent altså).
Forholdstallet (som Skaldemann prater om) blir ved dette tilfellet 1,57:1. Med andre ligger du godt an med tanke på fettinntak.

Jeg har laget et regneark som gjør det veldig enkelt å regne ut hva man spiser. Du finner det her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17986

Ser forresten at du har gått ned ganske mye. Hvor lenge har du holdt på?

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor sent på kvelden spiser dere? quebec Lavkarbo generelt 15 28-11-08 14:58
Hvor mye spiser dere? Bergen27 Spørsmål og svar 4 03-04-08 07:56
hvor mange karbo spiser dere? cozymum Nyheter / media 3 16-03-07 15:22
Hvor mye frukt spiser dere? Kanel Lavkarbo generelt 7 09-03-05 21:54
Hvor ofte spiser dere? Kinsy Generell ernæringsdebatt 3 19-08-04 08:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no