Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Et par spørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-09, 17:07   #1
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Et par spørsmål

1. Hva drikker dere?? Til frokost feks. Kan jo ikke drikke juice, og ikke melk. Synes vann blir så tamt til maten, og pepsi max passer liksom ikke helt til frokost..

2. Hvitløksbåter i marinade, er det noe vi kan spise? Sto ikke næringsinnhold på pakken (ridderheim). Det hadde vært så godt oppi salaten.

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 17:18   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Et par spørsmål..

Opprinnelig lagt inn av Marte_mor, her.

1. Hva drikker dere?? Til frokost feks. Kan jo ikke drikke juice, og ikke melk. Synes vann blir så tamt til maten, og pepsi max passer liksom ikke helt til frokost..

2. Hvitløksbåter i marinade, er det noe vi kan spise? Sto ikke næringsinnhold på pakken (ridderheim). Det hadde vært så godt oppi salaten.

1et er nok vann, kaffe og te det går i .
Vann kan du ha sitron, lime, ingefær, appelsin, agurk, pære, sitronmelisse, basilikum eller hva du nå enn måtte like oppi. Det er ikke kjedelig/tamt. Det er jo ikke akkurat mye smaksvariasjoner i melk heller
Farris med smak går også bra.
2: Som en grunnregel kan du si at hvis det ikke står næringsinnhold på pakken så bør du ikke spise det.
Skriv til produsenten/importøren og spør hva produktet inneholder! (og del svaret med oss her inne )


Hvor mange kg skal du ned, forresten?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:02   #3
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål..

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

1et er nok vann, kaffe og te det går i .
Vann kan du ha sitron, lime, ingefær, appelsin, agurk, pære, sitronmelisse, basilikum eller hva du nå enn måtte like oppi. Det er ikke kjedelig/tamt. Det er jo ikke akkurat mye smaksvariasjoner i melk heller
Farris med smak går også bra.
2: Som en grunnregel kan du si at hvis det ikke står næringsinnhold på pakken så bør du ikke spise det.
Skriv til produsenten/importøren og spør hva produktet inneholder! (og del svaret med oss her inne )


Hvor mange kg skal du ned, forresten?

Jeg synes brødmat og vann er skikkelig tamt sammen. Jeg elsker iskald melk, så det er et savn. Men skal klare det.

Skal finne ut av hva de hvitløksbåtene inneholder. Regner med at det er for mye for oss. Er jo en del karber i hvitløk, og sikkert en del i den oljen/laken de ligger i.

Jeg gikk på ketolyse i ca 4 mnd for halvannet år siden, og gikk da ned 15 kg. Hadde egentlig som mål enda noen flere kg men. Nå har en del av de jeg gikk ned kommet tilbake, så da er det bare å brette opp ermene og få de vekk igjen før det blir for mange.
Tenker å gå ned ca 13 kg. Har ihvertfall planer om å gå på ketolyse frem til sommerferien, med en liten pause i påsken. Da er vi tre i familien som har bursdag (bla jeg som blir 30) og vi skal på hytta og kose oss. Så da har jeg bestemt meg for å ta en pause fra ketolysen.

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:06   #4
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål..

Opprinnelig lagt inn av Marte_mor, her.

1. Hva drikker dere?? Til frokost feks. Kan jo ikke drikke juice, og ikke melk. Synes vann blir så tamt til maten, og pepsi max passer liksom ikke helt til frokost..

2. Hvitløksbåter i marinade, er det noe vi kan spise? Sto ikke næringsinnhold på pakken (ridderheim). Det hadde vært så godt oppi salaten.


Syns vann er en suveren drikke både morgen, middag og kvelds og ellers innimellom
Alt blir en vane og for meg så smaker det godt med et glass kaldt vann til frokost.

De der hvitløksbåtene vet jeg intet om, men syns å huske at hvitløk har et høyt karbinnhold, så store mengder er vel ikke så lurt

Lykke til!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:10   #5
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål..

Nå fant jeg info på Ridderheims hjemmeside. To forskjellige typer.



Ingredienser:
Vitlök (56%), vatten, socker, chilipeppar, paprika, ingefära, tomat, kokosmjölk (kokospulver , vatten, malodextrin, kesein) vin, kummin, koriander, majsstärkelse, citrongräs, ättika, rapsolja, russin, salt, saffran, lime, kryddor, Antioxidationsmedel: (askorbinsyra, citronsyra) Konserveringsmedel: (E200, E202, E211) Stabiliseringsmedel: (E415) Smakförstärkare: (E621)


Näringsvärde per 100g:
Energi 340 kj/ 81 kcal
Protein 2,9 g
Kolhydrater 13,7 g
Fett 1,5 g




Ingredienser:
Vitlök (55%), rapsolja, vatten, röttvin, olivolja, lök, vinäger, chili, tomat, socker, sojasås (sojabönor, vatten, vetemjöl, salt), ättika, majsstärkelse, salt, sirap, örtkryddor, plommon, kummin, dadlar, kryddor, ingefära, tamarind, russin, lök, äppeljuice, hickoryarom, fisksås, konserveringsmedel: (E200, E211), antioxidationsmedel: askorbinsyra.

Näringsvärde per 100g:
Energi 1100 kj/ 260 kcal
Protein 2,6 g
Kolhydrater 7,9 g
Fett 25,1 g

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:36   #6
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål..

jeg starter nok desverre dagen med litt pepsimax jeg, men det har jeg alltid gjort men drikker mye vann ellers!

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:50   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Et par spørsmål

Brødmat på ketolyse? Da håper jeg at det er av den melfrie sorten...
Jeg synes at det går helt greit med vann til lollypopbrødet eller Ziggylapper, men det er også fint med te.

Lykke til med kuren, har du tenkt på å å over på noe ala Lindberg når du er ferdig slik at du slipper slike "skippertak" framover??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 20:57   #8
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: Et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Brødmat på ketolyse? Da håper jeg at det er av den melfrie sorten...
Jeg synes at det går helt greit med vann til lollypopbrødet eller Ziggylapper, men det er også fint med te.

Lykke til med kuren, har du tenkt på å å over på noe ala Lindberg når du er ferdig slik at du slipper slike "skippertak" framover??

Det er vel "Lollypop-brødet" det kalles ja.. med egg, linfrø, kruskakli, sesamfrø og cottage cheese.

Jeg har ikke tenkt så langt enda hva jeg skal over på når jeg er ferdig med ketolyse. Kanskje Grete Roede..? Det får jeg tenke litt på.

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål Romle Ketolysekuren 2 30-01-08 12:17
Spørsmål om VVT Photobscura Vedvarende vekttap 13 18-12-07 20:32
Et par spørsmål Tittentei Ketolysekuren 14 23-08-07 09:01
GI spørsmål ... moniq Dr Lindbergs 0 07-08-07 19:43
Spørsmål roseblood Lavkarbo generelt 3 25-05-06 14:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no