Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Induksjon ... Ikke begrense fettet?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-06, 12:27   #1
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien
Question

Induksjon ... Ikke begrense fettet?

Heisann


Nå maser jeg litt igjen

Nå har jeg kjørt en uke på induksjon og jeg har ikke gått ned mer enn knapp kilo . (gikk ned 6 kilo de 2 1/2 foregående ukene bare ved å kutte ut sukker, brød og være bevisst på karbohydrater så jeg tok muligens ut mye av effekten på forhånd?).

Hadde kanskje forventet mer vekt-effekt av ketose. Matlysten har falt og jeg trimmer 2-3 ganger i uken (20 min jogging eller rask gange i stigende terreng) og passer på å få i meg mye vann.

I diett-revolusjonsboken (2004 desverre) sier han at man skal få i seg så mye fett som mulig. Det gjør jeg Når jeg steker meg en lever-bit i peppersaus så har jeg godt med meierismør i (sikkert 75g) i tilegg til fløten og dette blir så nydelig at da slurper jeg jo i meg alt sammen. Kan dette gå bra? ... Greit at man forbrenner fett i Ketose, men tilfører jeg ikke kroppen for mye fett. Tas ikke dette opp og øker oppgaven for ketose? Skal jeg virkelig ikke bremse på fettet ?



Shallow


Sist redigert av shallow : 18-12-06 kl 09:52.
shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 12:35   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet ???

Når du regulerer ned karbohydratinntaket, så får du en mer normal sult/mett følelse og dermed regulerer det seg selv, siden man blir raskere mett er det ikke mulig å dytte innpå ubegrensede mengder med fett

Siden du gikk ned så mye i starten så er det nok bare normalt at det ikke går fortere nå. 0.5 - 1 kg i uken er ideelt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 12:54   #3
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien
Smile

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet ???

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Når du regulerer ned karbohydratinntaket, så får du en mer normal sult/mett følelse og dermed regulerer det seg selv, siden man blir raskere mett er det ikke mulig å dytte innpå ubegrensede mengder med fett

Ok så smørsauser er ikke helt på trynet? Det selvsagt begrenset hvor mye man kan spise - men jeg synes 75-100g i et enkelt måltid virker mye jeg.... (men jeg spiste slik også når jeg gikk fort ned).

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Siden du gikk ned så mye i starten så er det nok bare normalt at det ikke går fortere nå. 0.5 - 1 kg i uken er ideelt

Det var oppmundtrende å høre !
Shallow


Sist redigert av shallow : 18-12-06 kl 09:53.
shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:36   #4
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet ???

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Siden du gikk ned så mye i starten så er det nok bare normalt at det ikke går fortere nå. 0.5 - 1 kg i uken er ideelt

Da kan jeg kanskje også tolke at viktigere enn den relativt strikte induksjonsdietten er kanskje et generellt fokus på å få kontroll på karbo-inntaket ???? - I 2 ukers perioden i forkant spiste jeg nok flere karber per dag (oppdaget at ting hadde mer karber enn det jeg antok). Gjetter på 30-40g om dagen i perioder og gjerne nøtter og 70% sjokolade inn i mellom for å balansere, et par små fiberbrø (3g) etc. Også her gikk sultfølelse ned.
Hadde jeg gått rett på induksjonen - så ville jo atkins ha ønsket at jeg skulle tilskrive hele nedgangen til Atkins-kuren - luuuringen . - Viktigste er vel at de ulike kurene gir en systematisk tilnærming som - hvis man er lojal mot opplegget - gir en viss garanti for fremgang ?
Shallow


Sist redigert av shallow : 18-12-06 kl 09:53.
shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 13:58   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet ???

Svaret på spørsmålene dine er: JA

Dog har introen mye for seg, som å luke ut enkelte matvarer , rensing av kroppen osv, men den største effekten får man rett og slett av å kutte karbene. I utgangs punktet så trenger vi bare å begrense karbo inntaket og spise rikelig med fett og protein så vil vi gå ned.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:35   #6
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien
Question

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet ???

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Når du regulerer ned karbohydratinntaket, så får du en mer normal sult/mett følelse og dermed regulerer det seg selv, siden man blir raskere mett er det ikke mulig å dytte innpå ubegrensede mengder med fett

Hva skjer hvis jeg i et måltid snubler over en nydelig smørsaus med 200g fett (ca. 1500 kcal), gressløk og 5 reker ? Her er jo et enormt overskudd av energi. Det er greit at insulinet ikke hindrer en effektiv fettforbrenningen - men nå har jeg jo tilført kjempemye fett/energi - hva skjer med fettopptaket etter at muskler har fått sitt? Hva skjer over de neste 5-10 timene?
Er den gunstige virkningen kun basert på at matlysten reguleres - slik at man rett og slett ikke gjør slike ting - eller er det spesielle mekanismer her? (bøker som beskriver?)
Shallow


Sist redigert av shallow : 18-12-06 kl 09:52.
shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 15:07   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Ta dette med en klype salt,men jeg har lest at overskuddsfett rett og slett ikke tas opp eller at deler av overskuddsfettet ikke tas opp av kroppen. Husker ikke hvor jeg har dette fra. Desverre så har jeg også lest at man kan gå opp av for mye fett og det vil jeg finne mer naturlig. Alt i alt så har det nok noe med hva du får i deg i tillegg til fettet for jeg tror det vil være vanskelig å gå opp av bare fett. Forøvrig så er det ikke uvanlig for meg å innta middags måltider med ca 100/150 gram fett, hovedsaklig bernesaus. Til det konkrete spørsmålet ditt så vil du trolig være mett i minst 6 timer og kansje er dette ditt siste måltid for dagen og da vil du fort fort komme på underskuddskalorier. Personlig så teller jeg ikke kalorier,men jeg tror at jeg får i meg vel 2000 kcal. pr. dag.

For det første så vil du forbrenne mer med et stort fettinntak.
For det andre så vil du forbrenne fett, mest det du har spist ,men du vil også brenne av fettlagrene, hvis du ikke spiser før du blir sulten.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 15:12   #8
tennissokk
Medlem
 
tennissokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 104
tennissokk er ny på veien

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Hei

Sitat:

På den andre side vil opptaket av fettstoffer gjennom fordøyelsessystemet være fysisk begrenset til 12-15 gram pr. time, uansett hvor mye fett det forefinnes i maten som fordøyes. Alt fett over denne mengden vil derfor bli utskilt gjennom avføringen.

Sitat fra tråden til ziggy her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6757


Mye annet interesannt som står i den tråden også

__________________
Det bli itj rock uten tennissokk!
tennissokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fta Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 15:26   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Ja, det er vel fare for at ekstreme(?) mengder fett i ett og samme måltid, kan gi diare...?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 15:38   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Hele greia med induksjonen er å luke ut intøleranser og andre uhumskheter som kan ødelegge for vektnedgangen, men om det du gjorde de første ukene funker, så kan det bety at du ikke har noen spesielle intoleranser?

Det som forsvant de første ukene var nok mes vann, for kroppen lagrer mye vann når man spiser mye karbo. Det er en av grunnene til at man raser ned i begynnelsen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 15:40   #11
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Ja, det er vel fare for at ekstreme(?) mengder fett i ett og samme måltid, kan gi diare...?

A ha så dette kan altså være den ultimate løsningen på forstoppelsen min der jeg samtidig sparker alle tradisjonelle teorier i bakenden

shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 15:42   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Fett funker fett mot forstoppelse (men altså ikke sammen med store mengder karbo)

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:49   #13
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Induksjon hos Atkins med bare 25 g karbo om dagen, er for å sikre at de aller fleste, også personer med ganske tung insulinresistens, kommer i ketose og begynner å forbrenne fett - kroppen begynner å lære seg å foretrekke fett til forbrenningen. Du har nok ganske sikkert kommet i den tilstanden allerede de par ukene før din "bevisste" induksjon. Du har, som jeg ser det, hatt god effekt allerede. Selv om Atkins er liberal når det gjelder kalorimengden, så sier han også at man ikke skal overspise, dvs man skal slutte når man er rimelig mett.
Dine spørsmål om mye fett i kosten hører mer til i Skaldemanns gate. Hans meninger og boken hans er omtalt i dette forumet. Han ville antakelig kommentert noe i retning av at det ekstra fettet du spiser i kosten bare kaster ved på fettbålet, dvs forbrenningen din øker.

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:03   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Masse gode råd og ideer her. Vil bare tilføye litt:

Optimal sammensetning på Atkins induksjon er:

70-75% fett
20-25% protein
5% karber

Det er snakk om energi prosent, dvs. prosent av kaloriene man inntar, ikke at du skal spise 75% fett i maten.

På Atkins er det også begrensninger på meieriprodukter/melkefett når du er på induksjon. Dette er det fettet som hemmer vekttap mest. Folk tåler generelt syrnede produkter som rømme og creme fraiche bedre enn kremfløte. Derfor anbefales det at kremfløte og visse oster begrenses:


Sitat:

Matvarer med spesielle hensyn
For å ha litt ekstra variasjon, kan du spise 10 til 20 olivener per dag, en halv liten avokado, 30ml seterrømme (2ss) eller 90ml usøtet kremfløte (6ss), så vel som 2 til 3 spiseskjeer med sitron eller lime juice. Men vær oppmerksom på at disse matvarene noen ganger kan redusere vekttap hos noen personer, og kanskje må unngåes de første 2 ukene. Hvis det virker som at vekten går sakte ned, så modererer du ditt inntak av disse matvarene. [/font]

Ost
Du kan spise 75-100 gram daglig av helfete, faste, myke og mellommyke lagrede oster*, inkludert:

  • Cheddar
  • Ku, sau og geit ost
  • Kremost
  • Norvegia
  • Mozzarella
  • Roquefort og andre blå/skimmel oster
  • Jarlsberg
*Alle typer ost inneholder noe karbohydrat. Mengden du spiser bør styres av det. Tommelfingerregelen er å telle 25 g ost som tilsvarende 1 gram karbohydrat. Merk deg at Cottage Cheese og andre ferske oster ikke er tillat under induksjonen. Ingen ”diett” oster, smøreoster eller mysost er tillat. Personer med soppsymptomer, melkeintoleranse eller osteintoleranse må unngå ost. Ingen imiterte osteprodukter er tillat, unntatt soya eller ris ost - men sjekk karbohydratinnholdet.


Man teller jo ikke kalorier på Atkins, men OM man føler at man har behov for det, sa Atkins at det optimale var 10-12 ganger sin vekt i pund pr dag. Dvs. veier du 90 kg = 198,4 lb = ikke mindre enn 1984 kalorier og ikke mer enn 2381 kalorier pr dag. Dette er en anbefaling og ikke en regel....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 00:05   #15
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Takker for mange gode inspill.

Vil vel helst slippe og telle og holde kontroll på kaloriene også - men skal ta et par stikkprøver inn i mellom og se hvor landet ligger på en energifattig og en energirik dag.

Har såvidt begynt å se på Skaldemann - høres ut som variasjoner over det samme temaet. Lurte på om jeg skulle ønske meg boka hans til jul.

Apropos jul - hva med splenda i sursild for å få vekk sukkeret der? - Da gjenstår bare eddiken som karbo kilde.... Det burde vel gå fint?


Shallow


Sist redigert av shallow : 18-12-06 kl 09:53.
shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:24   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Man teller jo ikke kalorier på Atkins, men OM man føler at man har behov for det, sa Atkins at det optimale var 10-12 ganger sin vekt i pund pr dag. Dvs. veier du 90 kg = 198,4 lb = ikke mindre enn 1984 kalorier og ikke mer enn 2381 kalorier pr dag. Dette er en anbefaling og ikke en regel....

Drar opp denne gamel tråden... SIkkert noen som kan svare..

Betyr dette at jeg som veier 130kg skal spise 2800kcl om dagen minimum? For så mye spiser ikke jeg, selv om jeg spiser så mye fett jeg orker, så kommer jeg ikke opp i mere enn ca 2000kcl. Jeg teller karber og holder meg til det. Burde jeg ta en sjekk og regne helt sikkert ut at det jeg spiser er riktig fordelt på fett, protein og karbo?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:45   #17
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Induksjon.. Ikke begrense fettet?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Drar opp denne gamel tråden... SIkkert noen som kan svare..

Betyr dette at jeg som veier 130kg skal spise 2800kcl om dagen minimum? For så mye spiser ikke jeg, selv om jeg spiser så mye fett jeg orker, så kommer jeg ikke opp i mere enn ca 2000kcl. Jeg teller karber og holder meg til det. Burde jeg ta en sjekk og regne helt sikkert ut at det jeg spiser er riktig fordelt på fett, protein og karbo?

Jeg kjenner ikke Atkins spesielt godt, men vet fra andre typer kurer at det er viktig å få i seg NOK energi. Får du for lite vil forbrenningen synke og kroppen gå på sparebluss. Det er nok ganske mange overvektige som etter hvert spiser for lite, og derfor ikke greier å gå ned i vekt.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:52   #18
arvid g
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 60
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Induksjon ... Ikke begrense fettet?

Opprinnelig lagt inn av shallow, her.

Heisann


Nå maser jeg litt igjen

Nå har jeg kjørt en uke på induksjon og jeg har ikke gått ned mer enn knapp kilo . (gikk ned 6 kilo de 2 1/2 foregående ukene bare ved å kutte ut sukker, brød og være bevisst på karbohydrater så jeg tok muligens ut mye av effekten på forhånd?).

Hadde kanskje forventet mer vekt-effekt av ketose. Matlysten har falt og jeg trimmer 2-3 ganger i uken (20 min jogging eller rask gange i stigende terreng) og passer på å få i meg mye vann.

I diett-revolusjonsboken (2004 desverre) sier han at man skal få i seg så mye fett som mulig. Det gjør jeg Når jeg steker meg en lever-bit i peppersaus så har jeg godt med meierismør i (sikkert 75g) i tilegg til fløten og dette blir så nydelig at da slurper jeg jo i meg alt sammen. Kan dette gå bra? ... Greit at man forbrenner fett i Ketose, men tilfører jeg ikke kroppen for mye fett. Tas ikke dette opp og øker oppgaven for ketose? Skal jeg virkelig ikke bremse på fettet ?



Shallow

Jeg spiser Kokos olje fra Helsekosten,helst ikke Cocosa,men den kan være ok.Jeg kjøper et mindre glass,emn husker ikke navnet! Koko fett trigger Stoffskifte ditt,regulerer Kolesterolt,beskytter mot Virus& Bakterier etc.etc. 2 bs./dag blandet med eks. rå gulrot! Den hindrer opptak av for mye Østrogen og Jern!

Metta Fett (Saturated Fat)!
MeieriSmør,Kremfløte,saue fett etc.etc.
(Fett fra Gris kan ikke lenger kalles Metta. Dyra spiser så mye Planet/Fiske fett nå, at det fettet er temmelig Flerumetta!)
Alle organismer lager det fettet som ”passer best” for dem, alt etter den Temperaturen de lever i. Systemene er ekstremt intilligente,og blir lett ødelagt.
Mennesker,dyr,fisk,planter!!
Fisk i kalde farvann(5-20¤C) trenger det Fler-umetta (Omega-3) den har! Den kan ikke ha Metta Fett, da ville den blitt ”stiv som en stokk”, og ikke kunne svømme!
Planter i Nord-Europa(5-20¤C) trenger det Fler-umetta Fettet de har, ellers ville Plante-safta ”stivne i årene”
Men, dette Fler-umetta Fettet blir helt ødelagt inne i oss mennesker,som har cirka 40¤C! Og det gjør stor skade!
Les Vitenskapelige studier nedenfor.

Kakao&Kokos&Palme Kernel Fett,(ikke Palme olje)derimot,er meget stabile i 40¤C,og dermed passer de perfekt inne i en menneske-kropp!
Fra Patte-dyr(varme) kommer MeieriSmør,Kremfløte,Saufett,etc.!
Dette Metta Fettet er meget stabilt ved 37¤C, de er harde i Kjøleskapet, og de tåler relativt høy varme,, UTEN, å forandre struktur!
De reagerer relativt lite med Oksygen,Varme & Lys!
Dette er meget vesentlig for om et fett er bra eller dårlig, for den ekstremt intelligente materien, som kalles kroppen vår!


Fiske & Plante fett = Blodpropp!
Smør & Kokos Olje = Forhindrer Blodpropp
The effects of PUFA taken in a meal disturb the clotting system(Plante/Fiske oljer produserer Blodpropp)), but the same quantity of Saturated fat prevent clotting.(Mens samme mengde Meieri Smør.Kremfløte,KokosOlje forhindret Blodpropp)
Molina, et al., 2003).

Meieri-Smør & Kokos Olje beskytter deg mot Omega-6 & Omega-3!
Beskytter deg mot Blodpropp,Hjerte-feil,Fibrose,Ødem,Kreft!
Fibrosis is a consequence of the abnormal capillary permeability produced by things that disrupt the clotting system.
Estrogen, with its known contribution to the formation of blood clots and edema and fibrosis and tumors, achieves part of its effect by maintaining a chronically high level of free fatty acids, liberating PUFA.
The saturated fatty acids did not.
Molina, et al., 2003.


PUFA er Plante&Fiske fett! De ser jammen sunne ut!

Slank deg med H-Melk & FET OST !!
19.352 svenske kvinner gjennom en 20år lang periode fra 1987.
De som drakk 1 glass Helmelk per dag la i snitt 15 prosent mindre på seg enn de som ikke drakk slik melk. Og kvinner som spiste minst en porsjon fet ost om dagen, gikk opp 30 % mindre, viser den svenske studien.
- ”Den overraskende konklusjonen ble at økt osteforbruk gjorde at overvektige gikk ned”, sier
Alicja Wolk, som er professor ved Karolinska, til Svenska Dagbladet.
Karolinska Institutet i Stockholm.1987-2007

Det er alltid like gøy å lese om de ”Moderne Forskerne”! De som får økonomiske bidrag fra Mat & Legemiddel Industrien evt. Fra de som selger Omega-3 Oljer & Møllers Tran eller Mills med sin giftige Vita Hjerte God!!etc. Her vil det forventes et ”bestemt og positivt” resultat,slik som eks. Vita Hjerte God, kan selge enda mer!
De blir alltid veldig overrasket ,når det motsatte av det de håpet/trodde ,viser seg å være fakta!!

Slank deg med H-Melk & Norwegia-ost !!
(jeg spiser 400g Norw./dag+1 liter H-melk+Kokos Olje)!!
175cm høy. 72kg.

Anestesi legen på sykehuset,v/ min brokk historie:
” Dette er en drømme EKG” !!


arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 11:14   #19
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Induksjon ... Ikke begrense fettet?

Mener du at du bruker en kokosolje som er bedre enn Cocosa? Hvilken er det i såfall?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon) matitt Induksjonen 4 01-12-08 10:22
Ikke lov med fetaost? (på Atkins induksjon) matitt Induksjonen 8 30-11-08 17:18
Forbrenner fettet som inntas daglig ,men ikke mer nystolen Spørsmål og svar 21 11-09-07 04:06
Om å begrense seg selv burberry Fysisk og mental helse 2 05-01-06 15:24
Hvorfor ikke cc under induksjon? Heidisen Lavkarbo generelt 2 21-10-05 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no