Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er dette feil?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-11, 03:40   #1
smiley76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 18
smiley76 er på en erverdig vei

Er dette feil?

Hei alle sammen. Ny på forumet her og startet lavkarbo ved nyttår. Sliter litt med å finne frem i jungelen Er litt usikker på om jeg spiser for mye. I går (onsdag) hadde jeg gått tre dager på lavkarbo og sjekket meg med en sånn ketolysepinne og den ga utslag. Sjekket igjen nå (er notorisk nattemenneske) og da var det negativt. Det jeg har spist i dag er:

frokost: to egg og hvitost, hadde dårlig tid og har stort sett altid hardkokte egg liggende, har tilgang til hønsehus

lunsj: Salat med skinke, fetaost, norvegia i olje, rødløk, tomat og litt paprika

middag: biff (300g?)stekt i meierismør med gratinert brokkolistuing med baconost, CF og ost på toppen.

kos: litt baconcrisp

Drikker mye vann i løpet av dagen 3-4 liter.

Ifølge varedeklarasjonene skal ikke dette være mange karbene. Er det noe jeg bør unngå her? Salaten er fra kantina på jobb og det er alltid det samme på salat siden bortsett fra variasjon mellom skinke og kylling.

Smiley

ikke lagt inn ticker eller veid meg pga trøtthet om morgenen

smiley76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lk Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 10:38   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er dette feil?

Sjekk stix to timer etter middag da er den visst mest troverdig. Ikke baser deg på ketostixen, hold deg til korrekt antall karber, NOK fett og mye vann.

Det er heller ikke alle som "raser" ned i vekt i starten. Det tar 2-8 uker for kroppen din å få i gang fettforbrenningen ordentlig, ofte lengre, så her må man ha tålmodighet

Jeg gikk ikke ned ETT gram på 6 mnd på kosthold likt det du beskriver - men helsemessig har jeg aldri vært friskere. Gi det ihvertfall en mnd uten vektnedgang før du kan begynne å dissekere det du har i deg og se deg om etter justeringer. Foreløpig synes jeg du skal kose deg med maten og lese deg opp på lavkarbo, så kommer resultatene etterhvert.

LYKKE TIL!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 10:42   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er dette feil?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Sjekk stix to timer etter middag da er den visst mest troverdig. Ikke baser deg på ketostixen, hold deg til korrekt antall karber, NOK fett og mye vann.

Pirke bittelitt... Det er sikrest resultat min 2 timer etter dagens SISTE måltid

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 10:48   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er dette feil?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Pirke bittelitt... Det er sikrest resultat min 2 timer etter dagens SISTE måltid

Takk for pirking - hadde det halvveis klart, heldigvis har man flere som kan hjelpe til med å presisere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:00   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er dette feil?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg gikk ikke ned ETT gram på 6 mnd på kosthold likt det du beskriver - men helsemessig har jeg aldri vært friskere.

Kroppen prioriterer alltid å fikse det den ser på som mest prekært. De fleste ønsker at det er vekta, men for kroppen kommer vekta alltid sist.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:38   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er dette feil?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Takk for pirking - hadde det halvveis klart, heldigvis har man flere som kan hjelpe til med å presisere

Glise.... så er det jo bare såååå deilig å kunne pirke litt dah!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 18:13   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er dette feil?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Glise.... så er det jo bare såååå deilig å kunne pirke litt dah!

Hahahaha glad jeg kunne glede deg litt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 02:03   #8
smiley76
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 18
smiley76 er på en erverdig vei

Sv: Er dette feil?

Takk for svar får se det an noen uker om kostholdet bør endres. Kjører foreløpig slik det er nå og som Nerthus også sa så kjenner jeg allerede en helsemessig forskjell, føler meg mer opplagt

smiley76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lk Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:48   #9
Polarkarbo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: langt, langt nord
Innlegg: 2
Polarkarbo er på en erverdig vei

Sv: Er dette feil?

synes din frukost har for lite fett. Hvit ost har lite fett. Prøv bacon i steden, føler meg så mett at jeg klarer med nesten med bare 2 måltider dagen. Lage du eggerøre kan du hele lit fløte inn i den også.

Polarkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og. Dr.Lutz Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:54   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er dette feil?

Opprinnelig lagt inn av Polarkarbo, her.

synes din frukost har for lite fett. Hvit ost har lite fett.

Nåja. Jarlsbergost inneholder 27 g fett / 100 g, men ok, stekt bacon inneholder nesten 50% fett. Rått inneholder det "bare" 31,5 - hvor kommer de 18-19 grammene fra!? Er det så mye vann i kjøttet at vektforskjellen blir så markan etter steking?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:00   #11
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Er dette feil?

edit: trilltrall var først! ;P
Du må sammenligne rå bacon med hvitost hvis det skal være noe poeng. Rå bacon har 54% vann, stekt bacon har 34% vann.

pr 100g - fett, protein, karbo:
Hvitost 27 - 27 - 0
Bacon 31,5 - 13,5 - 0
Gräddost 38 - 20 - 1

Men jeg vil tro at man spiser MER bacon, hvis man lager det fra de ferdige 150g pakkene, mens ost typisk spises i mindre kvanta (og dermed også gir mindre energi/fett). 1 osteskive er ca 10g.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 01:23   #12
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette feil?

Man kan altså spise for lite? Eller for lite fet mat? jeg antok at så lenge man ikke var sulten så hadde kroppen nok å gå på? Må sikkert presse i meg mer fett da, for jeg tror jeg spiser mindre enn trådstarter. har ikke sånne ketosestix så jeg kan måle.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:01   #13
Lumpe
Juniormedlem
 
Lumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 42
Lumpe er på en erverdig vei

Sv: Er dette feil?

Hadde villet satset på en omelett med salami og krydret med litt PiriPiri ( forfinet Kajenepepper.) rett i røra. 2 egg skulle holde, og fløte.

Jeg bruker å legge noen osteskiver på ene halvdel av omeletten mens den er i stekepanna og bretter så den andre siden over osten Y U M yum!

Kan legge til at piripiri (kajenepepper) skrur opp kroppstempen din littegranne en liten stund men det er bare kjekt for da forbrenner du mer også Mao, du svetter godt

__________________



Sist redigert av Lumpe : 18-01-11 kl 23:03. Årsak: Tillegs opplysning
Lumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Håper dette er feil! klementin Ketolysekuren 15 13-02-09 13:06
Er dette feil? Fishi2009 Lavkarbo generelt 8 30-10-08 10:29
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Noe er feil.. Klumpe Spørsmål og svar 6 18-12-06 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no