Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Søvnproblemer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-11, 05:44   #1
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Søvnproblemer

Her sitter jeg da.. klokken er kvart på seks om morgenen. Har prøvd å legge meg i sengen for å sove 4 ganger allerede.. Men får det ikke til.. Siden jeg startet på lavkarbo for en uke siden har jeg virkelig hatt problemer med å få sove. Jeg er heldig om jeg får 3 timers søvn.. Sover heller ingenting om dagen, men er trøtt, sliten og har hodepine...

Er det flere som har opplevd dette?

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 10:11   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Hvor mange karber ligger du på om dagen?
Hvis du er i ketose (og har tenkt å være der), så er det helt normalt å være trøtt, sliten, ingen energi, hodepine ++ den første tiden. Det er mens kroppen omstiller seg på fettforbrenning i stedet for karbohydratforbrenning - og det går ikke upåaktet hen i kroppen...
Dette kan ta et par uker, etterpå opplever de fleste økt energi og mindre behov for søvn.

Det kan være lurt å skrive i filosofiboksen din hvor mange gram karbo du planlegger å spise ila en dag, lavkarbo er et vidt begrep og spenner fra 0 til 150 g karbo om dagen.

Drikk nok vann og spis nok mat (+ nok fett hvis du er under ca 72 g karbo om dagen)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:12   #3
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Takk for tipset. Prøver å holde meg mellom 20 og 30 kbh om dagen.. Har vel én dag jeg har klart å komme opp i 50.. skal prøve alle tipsene dine

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:13   #4
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Søvnproblemer

Dette går seg nok til, skal du se !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 13:51   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

Takk for tipset. Prøver å holde meg mellom 20 og 30 kbh om dagen.. Har vel én dag jeg har klart å komme opp i 50.. skal prøve alle tipsene dine

Du må passe på å få i deg nok energi (fett).
Du kan også prøve å ta magnesiumtilskudd en time før du legger deg.
Det virker beroligende.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:11   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

Her sitter jeg da.. klokken er kvart på seks om morgenen. Har prøvd å legge meg i sengen for å sove 4 ganger allerede.. Men får det ikke til.. Siden jeg startet på lavkarbo for en uke siden har jeg virkelig hatt problemer med å få sove. Jeg er heldig om jeg får 3 timers søvn.. Sover heller ingenting om dagen, men er trøtt, sliten og har hodepine...

Er det flere som har opplevd dette?

Jeg får heller ikke sove på dette kostholdet...er så full av våkenhet at hjernen nekter å koble ut.............Må få i meg karbohydrater om kvelden før jeg legger meg...det hjelper som oftest.........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 23:31   #7
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg får heller ikke sove på dette kostholdet...er så full av våkenhet at hjernen nekter å koble ut.............Må få i meg karbohydrater om kvelden før jeg legger meg...det hjelper som oftest.........


Det skal jeg og prøve spiser lavkarborundstykke med pittelitt brunost på as we speak

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 15:46   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

Det skal jeg og prøve spiser lavkarborundstykke med pittelitt brunost på as we speak



Hjalp det, Kvitre?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 19:09   #9
kvitre
Juniormedlem
 
kvitre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 25
kvitre er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Hjalp det, Kvitre?

Det funket som bare juling det. Litt brunost om kvelden og jeg sover som en baby LYKKE!!!

Men vekten står litt stille for tiden og det er IKKE gøy... meeeeeeeeeeeeeeen så skal jeg jo være kjapp med å innrømme at jeg har inntatt minimalt med vann og ekstremt med pepsi max den siste tiden.. :P får snart ta meg sammen så jeg ikke mister alle tennene mine :P

__________________


kvitre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 23:42   #10
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av kvitre, her.

Det funket som bare juling det. Litt brunost om kvelden og jeg sover som en baby LYKKE!!!

Men vekten står litt stille for tiden og det er IKKE gøy... meeeeeeeeeeeeeeen så skal jeg jo være kjapp med å innrømme at jeg har inntatt minimalt med vann og ekstremt med pepsi max den siste tiden.. :P får snart ta meg sammen så jeg ikke mister alle tennene mine :P

Jeg har sovet godt i det siste, men i går spiste jeg litt lite mat i det hele tatt, så i natt sov jeg dårlig igjen.(Tok ikke syltetøyet mitt, men to magnesium).. Må spise litt mer mat og ikke glemme syltetøyet.....

Ikke drikk Pepsi max, drikk lemonade søtet med Stevia....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 23:48   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Drikker jeg mye pepsi max på kvelden blir jeg lys våken også, som elelrs ikke har problemer med søvnen. Jeg har kuttet ut den brusen. Kroppen vegrer seg veldig mot den. Magnesium og b-vitaminene på kvelden kan hjelpe. Og ikke tenk, men føl kroppen din istedet. Legg deg når du er skikkelig trøtt så sovner du fort.Med pepsi max blir du vel ikke så lett det?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 12:48   #12
Veegard
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 3
Veegard er på en erverdig vei

Sv: Søvnproblemer

Vil ikke si at å spise karbo før man legger seg er noe triks! Det kan være du blir urolig pga magnesium- eller kaliummangel. Det er ganske sannsynlig at du opparbeider deg en mangel på disse ganske kjapt, da man får det meste av magnesium gjennom kornprodukter. Et symptom er at man er veldig urolig i kroppen.

__________________


Veegard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:01   #13
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av Veegard, her.

Vil ikke si at å spise karbo før man legger seg er noe triks! Det kan være du blir urolig pga magnesium- eller kaliummangel. Det er ganske sannsynlig at du opparbeider deg en mangel på disse ganske kjapt, da man får det meste av magnesium gjennom kornprodukter. Et symptom er at man er veldig urolig i kroppen.

Joda, det er et triks, og det funker hver eneste gang....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:57   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Joda, det er et triks, og det funker hver eneste gang....

Men det er da det elendigste råd på et lavkarboforum. Det er da alternativer til enkle bakstreverske løsninger

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 00:02   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Men det er da det elendigste råd på et lavkarboforum. Det er da alternativer til enkle bakstreverske løsninger

Bakstreversk du liksom........Kommer helt an på hva du spiser for å få i deg karbo før du legger deg til å sove det...Kunne godt spist 200 gram brokkoli, men jeg er magesover så jeg hadde ikke fått puste om jeg hadde spist det....Derfor tar jeg to spiseskjeer lettsyltetøy straks før jeg legger meg og er strålende fornøyd med å få sove om natten igjen.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 00:34   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnproblemer

Ok,beklager, jeg så ordet brunost over her og ble overrasket over valget.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:38   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Søvnproblemer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ok,beklager, jeg så ordet brunost over her og ble overrasket over valget.

Brunost var hennes eget valg og funker det med et par skiver brunost for henne er det like bra som mitt lettsyltetøy.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søvnproblemer og forslag til forbedring? mallilen Generell diskusjon 41 19-01-11 12:59
Søvnproblemer/urolig i kroppen Forlani Ketolysekuren 2 28-10-10 23:56
Diaré eller søvnproblemer? Photobscura Kosttilskudd 2 24-10-09 11:45
Søvnproblemer pga ketolyse minna Ketolysekuren 10 22-02-08 10:07
Søvnproblemer kilo Ketolysekuren 5 22-11-07 16:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no