Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Drittlei GR!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-12, 22:08   #1
Snuppe09
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
Snuppe09 er på en erverdig vei

Drittlei GR!

Nå er jeg halvveis i et greteroede-kurs og er egentlig ganske lei! Har ikke gått ned 2 kg engang og kroppen min føles bare oppblåst og rar. Mer energi har jeg heller ikke fått (som de andre damene så flott skryter av....)
Jeg er ganske sikker på at det er fordi kroppen min ikke liker så mye karbohydrater som et Grete Roede-kosthold vil ha det til fordi jeg går rundt å føler meg oppblåst og småkvalm - nei, jeg er ikke gravid... Mye sulten er jeg også. Jeg har tidligere gått ned 30kg med grete roede og hadde stor tro på dette, men graviditet og fødsel i 09 ødela kroppen min og forbrenningen... Jeg trener mye, men føler ikke at jeg får max utbytte av treningen.

Så da var det på tide å tenke i nye baner! Har vært her inne x antall ganger før for å snike (nyskjerrig som jeg er) og har lest gjennom nybegynnertrådene. Andre damer i familien min har gått ned mye på ketose/ketolyse og jeg har "lånt" boken "Slank med ketolyse" av min mor.
Kostholdet som jeg tenker på er i utgangspunktet LCHF, men det er ikke umulig at jeg snuser innom ketolyse. Så nå trenger jeg bare en kick-start! Hehe Jeg savner veldig sjokolade og har et ekstremt søtsug, men dette tipper jeg kommer av det karbo-rike kostholdet.

Så mitt spm: Skal jeg bare la være å tenke kcal i det hele tatt i starten? Selv om at jeg i utgangspunktet ikke skal overstige 1500 - 1600kcal om dagen fordi da legger jeg på meg?

Snuppe09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 22:20   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Drittlei GR!

Hei og velkommen. Rett fra GR til lavkarbo må du regne med at kroppen din vil bruke litt tid på å stole på at den "får mat" igjen. DVS at i verste fall kan du gå litt opp i starten.
Til gjengjeld vil denne maten sannsynligvis kjøre igang forbrenningen din på nytt sånn at det vil gå lettere etterpå.
I begynnelsen: spis NOK mat og spis ren mat. Ta inn kokosfett (cocosa) i kosten. Dette skal ikke kunne tas opp men går rett til å øke forbrenningen ettersom jeg har forstått ... og siden du har søtsug vil jeg anbefale et tilskudd av krom og antakelig også magnesium for å dempe dette.

Og så finnes det en glimrende nybegynnertråd her inne som jeg er helt sikker på at det snart kommer noen med en link til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 23:45   #3
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Drittlei GR!

Hei og velkommen hit
Link til den nybegynnertråden finner du i signaturen min iallefall

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 01:25   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Drittlei GR!

Om du har velutviklet sult og metthetsfølelse skulle det ikke være nødvendig å telle kcal. Det er ikke nødvendig, ihvertfall ikke til å begynne med. Ja, søtsuget kommer av vanen med å spise søtt og blodsukkersvingningene sukker skaper. Du kommer til å få det mye bedre når du konverterer Lykke til. Fortsett å lese

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 02:53   #5
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Drittlei GR!

Du kan også føle deg fryktelig sulten med en gang du går over til lavkarbo, det gjorde iallfall jeg. Jeg var fysen hele tida, fordi kroppen ville ha sukker og karbohydrater. Da er det viktig å spise, selv om det kanskje betyr at du føler at du spiser konstant de første dagene. Etter det stabiliserte deg seg iallfall fint for meg, og nå forteller kroppen meg når den er sulten og ikke LYKKE TIL!

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 12:30   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Drittlei GR!

Du har igjen et halvt GR kurs, jeg ville begynt allerede nå med og redusere på ris, pasta, potet og brød, og øke på kraftig med grønnsaker. Spis gjerne et par brødskiver pr dag, om du da ikke heller vil bake eller kjøpe lavkarbobrød. Øk på med LITT ekstra fett til alle måltider, litt ordentlig smør på skiva, smeltet smør på grønnsakene, litt rømme til laksen osv. Velg proteinrikt pålegg, som skinke, makrell i tomat, ost, kylling mm.
Med kraftig reduksjon av ris, pasta, potet og brød får du litt ekstra kalorier til å bruke til LITT fett, men det skal ikke så veldig mye fett til heller da

Jeg gikk opp 2 kilo sist jeg gikk Grete Roede kurs, selv om jeg spiste AKKURAT det jeg skulle så jeg skjønner godt frustrasjonen din!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:18   #7
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Drittlei GR!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du har igjen et halvt GR kurs, jeg ville begynt allerede nå med og redusere på ris, pasta, potet og brød, og øke på kraftig med grønnsaker. Spis gjerne et par brødskiver pr dag, om du da ikke heller vil bake eller kjøpe lavkarbobrød. Øk på med LITT ekstra fett til alle måltider, litt ordentlig smør på skiva, smeltet smør på grønnsakene, litt rømme til laksen osv. Velg proteinrikt pålegg, som skinke, makrell i tomat, ost, kylling mm.
Med kraftig reduksjon av ris, pasta, potet og brød får du litt ekstra kalorier til å bruke til LITT fett, men det skal ikke så veldig mye fett til heller da

Jeg gikk opp 2 kilo sist jeg gikk Grete Roede kurs, selv om jeg spiste AKKURAT det jeg skulle så jeg skjønner godt frustrasjonen din!

Og jeg er sikker på at om du hadde fortalt dette hadde du bare fått beskjed om at du har "telt feil" eller lignende...

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:25   #8
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Drittlei GR!

Jeg gikk også opp på GR. Og jeg gjorde alt riktig.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:54   #9
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Drittlei GR!

Jeg gikk også opp på GR mat selv om jeg spiste 1300 kcal per dag.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:14   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Drittlei GR!

Opprinnelig lagt inn av PrøveKanin, her.

Og jeg er sikker på at om du hadde fortalt dette hadde du bare fått beskjed om at du har "telt feil" eller lignende...

Vel, kursholderen min - som var VELDIG stor, mye større enn meg, hadde holdt på i 25 år med Grete Roede kurs... så jeg var skeptisk i utgangspunktet. De fleste på kurset så ut til å ha gått "ørten" kurs før hos samme dame, uten å gå ned særlig. De fleste snakket om store utskeielser i sjokolade og potetgullposen, og var nesten forferdet over at de ikke gikk ned... (det var et merkelig kurs altså...).

Så da vi noterte 2 kilo opp etter 8 uker - vel - hun sa egentlig ingenting da jeg spurte hvordan det var MULIG!?!? Jeg hadde spist etter 1600 kal-menyen som ble anbefalt for meg (egentlig 1900, men jeg valgte og gå ned et hakk). Kanskje jeg burde anbefalt henne et lavkarbokurs istedet, siden hun hver kurskveld satt og fortalte om sine erfaringer med fysing og binge-eating...

Ser ikke lengre navnet hennes over kursholdere i området.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 16:17   #11
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Drittlei GR!

Haha, jeg hadde blitt litt skeptisk om jeg kom til en tjukk kursholder.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 18:44   #12
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Drittlei GR!

Haha!

Little Britain, anyone?

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 21:44   #13
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Drittlei GR!

Åååå, jeg Digger Little Britain :-)

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:47   #14
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Drittlei GR!

Jeg har aldrigått GR selv, men disse sketsjene har nok farget mitt inntrykk veldig

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:47   #15
Babalotta
Medlem
 
Babalotta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 105
Babalotta har en fantastisk aura rundt segBabalotta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drittlei GR!

Jeg har en nokså klar, dog personlig, teori på dette med GR/lavkalori kontra lavkarbo. Enkelte tåler å leve av grøt og brød, og å telle kalorier. Det fungerer for dem, av en eller annen merkelig årsak. Men for de aller fleste andre så er ikke veien til rom fylt med karbohydrater, enten de er raske eller trege. Jeg var aktiv alenemamma med litt ekstra å bære på. Meldte meg på vektklugg, som er sydd om samme lest som GR, og gjorde alt rett. Spiste riktig og tilpasset, bevegde meg og kostsirkelen var perfekt. Det var også vektoppgangen. Etter tre mnd var vekta økt med nesten 5 kg. Da gav jeg opp. Og det var da jeg virkelig boosta vektoppgangen, ett år senere var jeg ytterligere 10 kg tyngre, men da fant jeg lavkarbo og gikk ned 17 kg på 3 mnd. Uten å telle en eneste kalori.

For noen fungerer det helt sikkert å telle kalorier. Men for meg var det starten på en tung (bokstavelig talt) periode. Om jeg skulle lagt om hadde jeg helt glemt kaloriene, kun fokusert på å få i meg riktige karbohydrater, nok protein, og nok sunt fett. Da bikker fort kalorimengden langt over det man opererer med på lavkalori.

__________________


Babalotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 19:12   #16
Snuppe09
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
Snuppe09 er på en erverdig vei

Sv: Drittlei GR!

Hei igjen dere! Var en stund siden jeg bestemte meg for å prøve mer lavkarbo enn GR og etter det har jeg gått ned litt (wow!)... Men er fremdeles ikke fornøyd og føler at jeg får dårlig samvittighet når jeg putter noe i munnen - uansett hva det er liksom.... Forrige uke prøvd jeg fedon lavkarbo bare sånn for å se om det gjorde noe forskjell og da gikk jeg ned 1kg!!

Denne uka skal jeg hjem til foreldrene mine med snuppa og siden mamma lever lavkarbo så er det mye lettere i oppstartsfasen tenker jeg!
Jeg skal da på LCHF for fullt (mamma spiser ketogent så det blir ikke sååå strengt, kanskje i starten), men jeg ser frem til det!

Må legge til at jeg har økt treningsmengden min betraktelig i løpet av GR-kurset (kursleder er også gruppeinstruktør der jeg trener) og til og med hun er overrasket over at jeg ikke har gått ned mer. Hun oppfordrer faktisk til å prøve mer lavkarbo siden GR ikke funker maksimalt for meg lengre. (jeg gikk ned 25kg på GR før jeg fikk barn, men etter en sinnsykt hard fødsel med mye mangler av div ting er forbrenningen min bare blitt rar og tåler ikke karbo like bra lengre).

Skal lese nybegynnertrådene en gang til nå!

Snuppe09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drittlei Marte83 Lavkarbo generelt 11 10-03-11 22:53
Drittlei superted Mer enn 30 kg overvekt 24 19-03-10 09:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no