Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er lettbrus OK?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-11, 18:21   #1
actually
Juniormedlem
 
actually sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 33
Innlegg: 36
actually er ny på veien

Er lettbrus OK?

Jeg er kjempeavhengig av brus, elsker kullsyren rett og slett...
Men er lett brus OK i ett lavkarbokosthold?

__________________


actually er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 18:51   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er lettbrus OK?

Ja og nei

Er det kullsyren du elsker, hva med farris? Som tidligere pepsimax-oholiker, vil jeg personlig anbefale og trappe ned eller helst kutte ut.

Skal du ned i vekt - KAN lettbrus være avgjørende for vekttapet ditt. Prøv med lettbrus i starten, reduser gjerne litt - går du ikke ned særlig i vekt selv om du gjør "alt annet" riktig, kan det faktisk være lettbrusen som ødelegger Husk drikk nok vann!!!

Sorry...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 04:30   #3
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Er lettbrus OK?

Opprinnelig lagt inn av actually, her.

Jeg er kjempeavhengig av brus, elsker kullsyren rett og slett...
Men er lett brus OK i ett lavkarbokosthold?

I utgangspunktet så gjør det jo ikke noe med blodsukkeret. Men det viser seg at noen får litt problemer allikevel, som manglende vektnedgang. Anbefaler det samme som Nerthus, å forsøke å trappe litt ned. Det er jo på ingen måte sunt, men åh, så godt. Forutenom den siste uka hvor jeg har vært ordentlig på brus-kjøret, så har jeg drikki brus sporadisk, sånn kanskje en dag annahver helg eller noe. Synes selv det gjør susen, da har jeg alltid en mulighet i sikte, og det har ikke ødelagt noe for vekttapet mitt enda.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 10:17   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er lettbrus OK?

Om det er kullsyren - hva med mineralvann? Farris eller ramløsa eller bonaqua...?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 23:55   #5
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er lettbrus OK?

Hva med å kjøpe kullsyremaskin? Gjorde det forrige helg. ELSKER den!!!

  Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 21:43   #6
Tullo
Juniormedlem
 
Tullo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Hordaland/ Bergen
Alder: 35
Innlegg: 23
Tullo er på en erverdig vei

Sv: Er lettbrus OK?

Den første uken min tok eg av 4 kg mens den andre tok eg av ca 2 kg og da har eg drukke litt Pepsi Max så er nok det som er med og minke nedgangen hos meg, men det er ikke lett og la være med absolutt alt! Hehe

__________________


Tullo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rett mat med trening. Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 14:41   #7
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Er lettbrus OK?

Opprinnelig lagt inn av Tullo, her.

Den første uken min tok eg av 4 kg mens den andre tok eg av ca 2 kg og da har eg drukke litt Pepsi Max så er nok det som er med og minke nedgangen hos meg, men det er ikke lett og la være med absolutt alt! Hehe

De to ekstra kg første uken var nok vanntap. Den endringen der har ingenting med pepsi max å gjøre...

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 21:45   #8
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Er lettbrus OK?

Jeg drikker cola zero, leste på en liste over "ok" søtningsmidler og "ikke ok" søtningsmidler i en tråd her inne (husker ikke hva den het, dessverre) og begge de som brukes i zero er på ok-listen. For meg handler det om å ikke kutte ut alt jeg liker best, så å kose seg med lettbrus i helgen og en og annen gang i uken er ikke noe problem for meg (jeg går fremdeles ned i vekt. Er mulig jeg hadde gått raskere ned om jeg ikke hadde drukket det, men for meg er det nedgang som er viktigst - ikke hvor fort jeg går ned.) Om jeg derimot skulle stoppe med nedgang i løpet av "negangsperioden" min så vil dette være en av tingene jeg først prøver å kutte ut.. Så som flere andre sier: Prøv deg frem. For noen er det partystopper, for andre ikke. OG husk å uansett drikke vann! Om du får i deg ca en halvliter til hvert måltid er det en god start!

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 00:41   #9
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er lettbrus OK?

Jeg kan drikke alt fra1-4 liter tab "hver dag", gått ned 22,5 kg siden sept/okt, reagerer ikke negativt på det, mens brøderstatninger derimot.........det er STOPPER det!!! Vi er alle så forskjellige.
Mange blir veldig snop-syke av lightbrus også, det slipper heldigvis jeg.
Men om Tab er sundt, det tar vi en annen gang, hehe!

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lettbrus Torleiv Ketolysekuren 2 25-02-09 20:03
Lettbrus med sukralose manikken Ketolysekuren 21 07-01-09 20:49
Spørsmål ang. lettbrus Trulte69 Spørsmål og svar 13 13-05-08 13:43
Lettbrus ... Marilyn Ketolysekuren 14 17-01-08 09:36
Lettbrus 2-for-1 Induksjonen 1 23-08-06 10:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no