Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tyggis / Pastiller

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-12-04, 21:04   #1
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av
Post

Tyggis / Pastiller

Hei hei
Er det noen som vet hvilken tyggis eller pastiller man kan spise?
Er det virkelig sant at man ikke kan spise noe som helst???
Plz, forslag, anyone!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 18-12-04, 21:27   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du kan prøve deg på tyggis og pastiller søtet med kunstige søtstoff og/eller sukkeralkoholer. Det er individuellt hvem som tåler hva.

Det er unasett nyttig å kutte ut alt som kan være fy i en periode på 14 dager, for så å gradvis tilbakeføre, slik at du finner ut av hva det er du ikke tåler.

Jeg må holde meg unna alt for å unngå en sinnssyk søthunger...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-12-04, 20:33   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

jeg anbefaler det ikke.. fordi man tenker på det som godteri, ergo har man lyst på mere godteri..

(men da jeg holdt på å bli gal av sukkerhunger under induksjon, spiste jeg litt altså...)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-12-04, 20:56   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sånn veldig generelt sagt da.. så tenker jeg at om ting man tenker at man trenger hver dag.. så.. er det kanskje greit å tenke over om det er så lurt å tenke at man trenger det hver dag?

Heh, for en setning

Bortsett fra vann da.. og søvn. Det er vel kanskje det eneste som er lurt å tenke at man trenger hver dag

Hilsen mofe som er i et snoooodig førjulshumør

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-12-04, 22:43   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg bruker sukkerfrie patiller som erstatning for snop når jg har lyst på, og jeg tror ikke det fører til mere snoping hos meg, men som skrevet over her, så er det individuelt.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-12-04, 20:07   #6
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av
Post

Takk for innspill dere!
Jeg kan ikke se at det påvirker søthungeren min så langt, så jeg tror jeg bevilger meg noen Fisherman om dagen!

Vil svært gjerne spise Fisherman's Friend om ikke annet (den blå/hvite) for å friske opp pusten min! Har hørt av kjæresten min at etter jeg begynte på dietten min så har ånden min forandret seg... Han vet jo hva det kommer av, men ikke alle rundt meg er oppdatert på meg og mitt kosthold...
Er det flere som har merket endring på ånden eller er det bare meg???

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 20-12-04, 20:16   #7
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 44
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Det med ånden er det nok flere enn du som har merket ja!

Selv bruker jeg enten munnspray eller sukkerfrie pastiller, men prøver og holde det til et minimum. Er foreløpig usikker på om aspartam har noe og si for vektnedgangen min, da jeg ikke har merket noe særlig forskjell, men får vertfall ikke mer søthunger av det!

Er vel noe man må prøve seg frem med kanskje!?

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-12-04, 22:36   #8
Ulex
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 57
Innlegg: 96
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent

Hvis omgivelsene klager på dårlig ånde, så er løsningen å drikke mer vann. Mye! Masse! Enda mer! Så mye vann som du klarer å tylle i deg! Den spesielle ånden skyldes ketoner, som er et reststoff etter fettforbrenning. Ketoner skilles ut gjennom urin, avføring - og dessverre, gjennom pusten. Men jo mer du drikker, jo mer forsvinner ut i flytende form, og den rare lukten av pusten blir mindre merkbar.

Ellers så er det lurt å kutte ut kunstig søtstoff helt i minst en måned. Da vil smaksløkene dine få tilbake sin naturlige følsomhet for søtt, og det å spise frukt vil bli en helt ny opplevelse, mens søtsaker vil smake kvalmende søtt og ikke lenger være noen stor fristelse.

Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfrie pastiller Zoë Atkins kosthold 3 19-04-04 22:33
Tyggis og sånn... millepille Induksjonen 3 24-03-04 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no