Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-04, 12:24   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk
Thumbs up

Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Her er min favoritt:

2-3 egg
ca 100g frosne/friske bær (blåbær, skogsbærblanding, jordbær, ol,-hva du måtte ønske)
litt søtstoff (jeg bruker 1 måleskje med stevia)
2-6 ss olje (jeg bruker 5 ss udos choise)

Dette kjører jeg i kjøkkenmaskinen samtidig, når jeg har bare blåbær i, så blir den ganske flytende, men med skogsbærblandingen blir det en sorbet (jeg bruker frosne bær, for jeg liker sorbetvarianten bedre).

En kan eventuelt ha bare et egg, og tilsette 2 dl vann/melk og proteinpulver om en ønsker det... (men da liker hvertfall jeg å piske eggene litt på forhånd slik at det blir litt eggedosis-aktig ... - det gjør jeg i grunnen om jeg lager med friske bær også).

Var dette forståelig?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 12-09-07 kl 14:11.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-08-04, 12:27   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Var dette forståelig?

Jada Jeg trodde bare ikke at det kunne være så godt uten noe melke-aktig i.....

Skal prøve jeg vettu!!

*løper ut og handler*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-08-04, 12:36   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Jada Jeg trodde bare ikke at det kunne være så godt uten noe melke-aktig i.....

Skal prøve jeg vettu!!

*løper ut og handler*

helt nydelig som smoothie hvertfall..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 20:39   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kan ikke alle bare skrive inn sin smoothie oppskrift her da, så har vi dem samlet

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 21:16   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det var en god ide, - jeg har bare stjelt oppskrifter fra andre her i forumet jeg....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 00:29   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Her er min beste:


2 egg og
1 porsjon Basic whey piskes som eggedosis,tilsett
50 gram frosne bær og
1 dl fløte

Basic whey er et ganske søtt proteinpulver, mitt har jordbærsmak. Med andre pulver, kan det bli behov for å tilsette f.eks. fructose.

og en variant:

2 egg,
1 porsjon Basic whey,
1 dl fløte
8 - 10 gram sjokolade (mørk eller sukkerfri, eller sjokoladepålegg. har nå kjøp lavkarbo sjokoladepålegg, men har ikke smakt på det enda. bare til bruk i smoothie altså )
smeltes i microen med bare litt vann, slik at ikke smoothien blir varm

for noen filosofier er det kanskje litt vel tøft med så mye fløte, dere på disse kan jo prøve med vaniljeyoghurt i stedet

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 00:38   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 48
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

MHMs favoritt smoothie:

100 gram frossen bringebær
2-3 egg
1 ss kaldpresset olivenolje
2 ts fruktose
1 ss kesam vanilje
En skvett melk


MHMs shake:

50 gram frossen bjørnebær/blåbær
2 måleskjeer Protein Delite proteinpulver
1 ss kaldpresset olivenolje
En stor skvett Biola
Fyll opp med melk til passe konsistens (ca. 2 dl melk)


Begge deler skal selvfølgelig mixes med stavmikser eller hurtigmikser....

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 02:32   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Yummy Lise. I morgen skal jeg lage din variant!!!!
Jeg pleide å lage noe lignende deres smoothieser, men måtte ha en liten banan i, ellers smakte det ikke godt, så jeg sluttet å drikke smotthies pga dårlig samvittighet pga bananen....

Men i morgen blir det Lise-sorbet til frokost.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 10:33   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Smoothie med sjokoladesmak

Lagde MHM's smoothie til meg selv til frokost, og så ville jeg eksperimentere meg fram til en ny variant til onga:

2 dl Sans sjokolademelk
1 ss proteinpulver med banansmak
1 egg
1 ts fruktose
1 ts kakao
1 ts valnøttolje
1 ts mandelsmør

Ble veldig tynt, så jeg måtte ha oppi litt kesam. Skulle hatt Vaniljekesam, men det hadde de ikke i butikken. Prøvde med 2 ss lett kesam 1 % fett. Fortsatt tynt og smaken var grei, men kjedelig. Puttet oppi en ts fruktose og 1 ts kakao til.

Nå ble den grei !

Neste gang skal jeg prøve med et egg til kanskje.

Slik ble altså oppskriften til slutt:

2 dl Sans sjokolademelk
1 ss proteinpulver med banansmak
1 egg
2 ts fruktose
2 ts kakao
1 ts valnøttolje
1 ts mandelsmør
2 ss kesam 1 %

I tillegg la jeg eplebåter fra ett eple oppi en skål med kanel og fruktose og blandet. Smakte som eplekake! Serverte ved siden av. Tenkte dette var deilig frokost for små som ikke har matlyst om morgenen.

Eplebåter med kanel og fruktose/søtstoff kan forresten anbefales! Mmmm...

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 13-10-04, 22:02   #10
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Annes Jordbærsmoothie

Jordbærsmoothie

Til 1 pers.
3 egg piskes til eggedosis (24 gr proteiner )
100 gr frosne jordbær m/1 ss fruktose kjøres til mos
Ha eggedosisen i jordbærene sammen med 1 ss avokadoolje. Kjør til smoothie...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 13-10-04 kl 23:29.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-10-04, 14:55   #11
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Ikke akkurat min favoritt - for oppskriftrene er uprøvde - men tenkte de kunne fungere som inspirasjon ... (www.somanordic.com)

Anapina (2) ?

· ½ frisk ananas, renset og i små biter
· 10 blader frisk mynte
· 2 dl kokosmelk
· 2 ½ dl ananas juice (eventuelt som isbiter)
· 4 ss (30ml) Udo’s Choice
· 4 ss Cocosa extra vergin
· 2 (økologiske) eggeplommer
kjøres i blender.


Sunn Sødme (2) ?

· 2 dl frosne bjørnebær
· 2 dl frossen rips
· 2 dl frossen blåbær
blendes. Tilsett
· saften av ½ lime
· 4 ss Udo’s Choice
· 2 (økologiske) eggeplommer
kjøres i blender.
· 2,5 dl Biola yoghurt naturell
blend. Legg lagevis i glass med
· 2,5 dl Biola yoghurt naturell
Pynt med bær.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 16-10-04, 13:15   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

HPs første...

  • 3 egg
  • 1 dl Biola Syrnet Lettmelk
  • 100g bringebær
  • En neve bjørnebær
  • 7 valnøtter
  • 1ss Cocosa X-virgin
  • 1ss Udo's
  • 1/2 måleskje stevia

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 16-10-04 kl 13:36.
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-10-04, 16:32   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Lagde MHM's smoothie til lunch i dag.... med Cocosa denne gangen. Det ble første og siste gange med Cocosa blandet med frosne bær for min del. Syns Cocosaen ødela "friskheten" i smoothien og det var mer kokos smak en jeg trodde det ville bli. Smaken var grei den, men ble litt "mettet" på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det (kvalm ?). Det var mye bedre med MHM's kaldpressede olivenolje. Skal prøve med Avocadoolje i - i morgen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-10-04, 17:04   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Noen som har flere oppskrifter? Jeg har nemlig kjøpt meg stavmixer, og står klar til å lage mange og spennende smoothies!

Lagde denne istad, ble veldig god


6-7 halvfrosne jordbær
1 egg (har i flere egg om jeg er sulten, og det er en stund til jeg skal spise)
1 dl melk
2 ss yoghurt naturell
Noen drypp med natreen (flytende)

Først piske til eggedosis, så ha oppi det andre. God!

(denne er bra denne, sånn lindberg-messig sett?)

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-10-04, 18:40   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Syns Cocosaen ødela "friskheten" i smoothien og det var mer kokos smak en jeg trodde det ville bli. Smaken var grei den, men ble litt "mettet" på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det (kvalm ?). Det var mye bedre med MHM's kaldpressede olivenolje. Skal prøve med Avocadoolje i - i morgen.

Oppdatering: Har nå laget med både en og to ss med avocado olje, og det er alldeles nydelig !!

Aldri mer cocosa i smoothien min !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-04, 12:39   #16
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Bær- og proteinpulver smoothie

Dagens frokost-smoothie ble slik:

2 stk Sans Yoghurt 0,1 % med Eple og Pære
20 g proteinpulver med banansmak
1/2 ts vaniljeekstrakt
1/8 ts ingefær
2 ts fruktose
50 g bringebær
50 g blåbær
1 1/3 ts valnøttolje
1 dl laktoseredusert melk

Måtte ha oppi melken da smoothies'en ble utrolig tykk og kald og grøtete. Den ble helt grei - banansmaken på proteinpulveret kunne jeg unnvært - men ellers OK!
Gøy å prøve nye varianter, synes jeg.

Oppskriften fant jeg i Soy Zone kokeboka mi og den var egentlig så her:

2,4 dl yoghurt naturell med lite fett
20 g proteinpulver uten smak eller med vaniljesmak
1/2 ts vaniljeekstrakt
1/8 ts muskat eller ingefær
1/8 til 1/4 ts stevia ekstrakt
1,2 dl frosne blåbær
1,2 dl frosne kirsebær
1 1/3 ts mandelolje eller 2 ts mandel- eller cashewsmør

Jeg tror kanskje de amerikanske teskjeene er større enn våre (alt er jo så stort der borte ). Oppskriften kan i hvert fall varieres mht. bær, krydder, olje og søtstoff.

Ha en fløyelsmyk dag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 24-10-04, 14:33   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Bare lurer på en ting.. Hvorfor har dere oppi olje? Er det for at det hele skal bli et måltid, i forhold til kalorier? Eller er det for å få i seg rett type fett..?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-10-04, 14:56   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Bare lurer på en ting.. Hvorfor har dere oppi olje? Er det for at det hele skal bli et måltid, i forhold til kalorier? Eller er det for å få i seg rett type fett..?

Ja, det er for at et skal bli et fullverdig måltid. I forhold til å få i seg riktig fordeling av karber,proteiner og fett. Og fordi det er en fin måte å få i seg olje på (nå slipper jeg å ta udos choise på skje lenger... )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 13:56   #19
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Laget smoothie av:

2 egg , 1/2 teskje fruktose
freses til eggedosis
tilsatte 2 ss frosne skogsbær
1/2 dl cultura naturell (hadde ikke biola)
7 mandler
2-3 isbiter

Brum-brum= nammenam!

hadde jeg hatt no olje nå så...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 09:56   #20
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Eksperiment-frokost-smoothie i dag :

3 egg
1 beger Yo'plait 0,1% med aprikos
1/2 sitron, saften
1/2 liten gulgrønn banan (har lavere GI enn gul/gulbrun)
10 dråper vaniljeessens
1/3 boks kokosmelk
1 barneskje mandelsmør
1 måleskje psylliumfrø/husk (fiber senker også GI )

Den ble ikke så kjempegod, så jeg puttet oppi ingefær, kanel, nellik og litt fruktose - og da smakte den ok. Varianter av denne kan jo allikevel bli veldig godt...!


__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 13:28   #21
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm.. kanskje den hadde blitt bedre uten kokosmelken?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 17:57   #22
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Hm.. kanskje den hadde blitt bedre uten kokosmelken?

Mulig! Eller sitronen...?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 13:11   #23
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Aline's bursdags smoothie

mmmm.

idag lagde jeg denne:

2 egg
1 scoop pure whey sjokolade (gleder meg til å kjøpe vanilje!)
1 ss kesam vanilje
2 ss cottage cheese
litt natreen søtningsmiddel
(litt linfrø... bør sløyfes )
og ca 50-70 gram bærblanding


den likte jeg !!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 14:00   #24
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro


Anapina (2) ?

· ½ frisk ananas, renset og i små biter
· 10 blader frisk mynte
· 2 dl kokosmelk
· 2 ½ dl ananas juice (eventuelt som isbiter)
· 4 ss (30ml) Udo’s Choice
· 4 ss Cocosa extra vergin
· 2 (økologiske) eggeplommer
kjøres i blender.


Oh My God!!!!!! Denne må jo bare være sååå god!! En liten dæsj med Vodka, så har'u en "sunn" Pina Colada!!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 14:02   #25
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Denne var knall, Aline....åsså egen bursdagssmoothie da..

Isteden for linfrø, så kan du jo ta en ss olje, enten avokado eller feks walnøtt. Kan love (til de som ikke "liker" oljesmak); Det smaker ikke olje......

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 23:45
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no