Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ubetinget vektnedgang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 22:10   #1
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei
Question

Ubetinget vektnedgang?

Hei alle lavkarbere. Jeg har et lite spørsmål om vektnedgang og lavkarbo: Er det noen som vet om "ALLE" vil ha utbytte av en slik diett? Selvfølgelig er det individuelle forskjeller på hva som passer hver og en av oss best, men vil også slanke mennesker kunne kvitte seg med sittemagen på f eks LCHF, eller er dette først og fremst en kur for de som er overvektige?

Jeg spiste LCHF i to uker i januar, og var i det store og hele fornøyd. Merket at det ble tyngre å gå opp den bratte bakken hjemover, men ellers var energinivået veldig jevnt og stabilt, sammen med metthetsfølelsen. Avbrøt etter to uker pga desperat mangel på fiber (kom på litt for sent at jeg burde bakt eget brød) og fordi jeg er uhelbredelig glad i sjokolade - men det VET jeg sitter i hodet. Merket at kroppen egentlig fungerte veldig bra med en gang jeg var gjennom sukkerabstinensene, bortsett fra at fordøyelsen stoppet helt opp og jeg fikk panikk og avbrøt.

Jeg gikk faktisk ned én kilo på disse to ukene, men er usikker på om det kanskje bare var at kroppen stabiliserte seg etter litt oppgang i jula. En ny, stabil døgn- og måltidsrytme var kanskje eneste avgjørende faktor.


Nå har jeg imidlertid lyst til å prøvde på nytt, men mener jeg nettopp leste noe om at slanke mennesker IKKE går ned på LCHF, og ketolyse i form av f eks PSMF vet jeg allerede at jeg ikke kommer til å takle. Det er i hodet det sitter, og lyset i enden av LCHF-tunnelen er at jeg i det minste kan bytte sjokoladen med bacon og bringebær med pisket krem.

Jeg er 168 cm og 58 kg nå, har altså en BMI på 20.5 og "idealvekten" min er rundt 60 kg, men det er bare jug ettersom jeg ikke har bryster og faktisk klarer å danne en pærefasong med min likevel lave BMI. Så det jeg spør om er, er det noen som har erfaring og/eller innspill å komme med? Tror dere jeg kan gå ned i vekt på LCHF - er det noen andre "normalvektige" der ute som har hatt positivt resultat?

Tar også gjerne imot gode oppskrifter på brød/knekkebrød, det er jo en jungel av oppskrifter der ute. Er ikke så glad i veldig eksotiske ting eller cottage cheese, og ønsker meg noe som er minst mulig mørkt og tungt og pumpernikkelaktig


Blir kjempeglad hvis noen vil svare litt på maset mitt

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 22:19   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Jeg er tilbake på en vekt som jeg også oppnådde gjennom klassisk GR (fullkornsmat og kaninfor). Jeg kan iallfall si at min lavkarbo-moderatfett-mye grønt-null sukker/mel/melk gir meg en annen og mye hyggeligere kroppsdisposisjon på akkurat samme vekt. Jeg har beholdt mer muskler og har mindre kvapsefett sånn fysisk og sånn ellers har jeg det bedre og har mer energi ... og jeg er IKKE sulten og grinete.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 23:32   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Lavkarbo er vektregulerende, dvs at om kroppen din (altså ikke hodet ) mener du veier for lite vil du kunne gå opp. Men, det er lettere å bygge muskler på LCHF, og vannet i kroppen vil forvinne, så du kan oppleve å få bedre kroppsfasong og miste cm selv om vekta står stille eller går opp.

Mangel på fiber? Det skal ikke være mulig om man følger reglene og spiser grønt til hvert måltid. Forøvrig produserer kroppen mye mindre avfall på lavkarbo, så at man ikke går på do hver dag trenger ikke bety noe negativt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 23:37   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ubetinget vektnedgang?

lchf skal være vektregulerende ja, men da lurer jeg virkelig på hvor mye mer mannen min skal gå ned i vekt?
Han er blitt veldig tynn!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 23:42   #5
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Håper jeg også kan bli veldig tynn, hehe. Skal prøve å slutte på p-piller også, har lagt på meg mye på de to årene jeg har gått på dem (lå på rundt 51-52 kg før og var TYNN), men det kan jo hende at det er naturlige kilo som uansett ville kommet siden jeg har nådd slutten av tenårene nå.

Jeg har store problemer med å få i meg grønnsaker da, og det er jo et problem. Tomat, isbergsalat, agurk og andre "salatingredienser" er greit, men av middagsgrønnsaker liker jeg egentlig bare den forbudte poteten. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse det der... Jeg har også så mye følelser knyttet til mat og det gjør det ekstra vanskelig å kutte de gode tingene og å tvinge ned det sunne

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 00:29   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av CharlotteQ, her.

Jeg har store problemer med å få i meg grønnsaker da, og det er jo et problem. Tomat, isbergsalat, agurk og andre "salatingredienser" er greit, men av middagsgrønnsaker liker jeg egentlig bare den forbudte poteten. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse det der... Jeg har også så mye følelser knyttet til mat og det gjør det ekstra vanskelig å kutte de gode tingene og å tvinge ned det sunne

Har du smakt sellerirot? Helt fantastisk grønnsak etter min mening. Kan stekes i panna, i ovnen, fløtegratineres og friteres!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 01:05   #7
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Har ikke prøvd sellerirot nei! Må innrømme at jeg ikke er så vel bevandret i grønnsaksdisken selv om jeg en gang i tiden kunne plu-kodene på så og si alt. Takk for tipset, den må testes ut

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:01   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Magnesiumoxid 500 mg to ganger dgl utenom måltider kan gi deg normal avføring fordi den fører til at det blir mer vann til tarminnholdet.Det er svært billig i kjøp. Særlig på ebay. Magnesiumcitrat utblandet i vann kan også brukes.Det anbefales magnesiumtilskudd ved lavkarbo og da er ikke magnesiumoxid tilstrekkelig for å fylle opp kroppens lager. Det bør kun brukes for fordøyelsen siden opptaket i kroppen er på 4-5 %. Magnesium i andre former er bedre for opptaket. Jeg bruker chelated magnesium fra Carlson. Denne er "chelated" med glycinate, som er en av de bedre magnesiumformene.

Når det kommer til brøderstatning, har du forsøkt jukseloff som det er oppskrift på her inne? veldig enkel variant erisk 8 eggehviter med litt salt og tilsett plommene. Hell over i langpanne og stek på 200 g i ca 15 min. Da får du 4 store skiver loff Det bare lukter egg, smaker mer som loff.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:17   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Det finnes kanskje en lavkarbokur for alle, men det er ikke alle lavkarbokurer som passer alle. Lavkarbo er jo så mangt. Noen opplever at de suser ned når de spiser 0-15 kh, mens andre opplever at de ikke går ned en dritt, med mindre de øker litt eller mye på karbene.

Ketolyse har ingen verdens ting med PSMF å gjøre Men du mente kanskje ketose?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:42   #10
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Jeg har spist lavkarbo i godt over et år, og veier det samme nå som da jeg startet.

Jeg er normalvektig, slank og trent. Men før pinte jeg meg for å holde denne vekta, og var stadig sulten pga alle karbohydratene jeg spiste. Nå er jeg sjelden sulten, og tenker ikke på hvor mye jeg spiser. I tillegg kommer alle bonusvirkningene av kostholdet (rolig og fin mage, stabilt blodsukker osv)

Klem

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:16   #11
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Nellie: Ja gikk visst litt surr i ordene der, men poenget var at jeg kommer ikke til å orke PSMF.
Takk for gode svar, spesielt Sprettball, var akkurat det jeg lurte på. Men da setter jeg i gang med nye gode råd og sterk motivasjon

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:24   #12
slankepia
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 69
slankepia er på en erverdig vei

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Hei hva er egentlig psmf

slankepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - forløbli på induksjonen :-) Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 02:28   #13
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Det finner du gode svar på om du googler. Kort fortalt er det en diett med et veldig høyt inntak av protein, og lavt på karbohydrat og fett, så man spiser veldig kalorifattig. Pga det høye proteininntaket skal man kunne miste fett uten å miste så mye muskelmasse. Mange har gode resultater, men det er en veldig hard diett å følge. Jeg greier det ikke, kroppen blir helt desperat etter næring. Men LCHF (eller egentlig har det blitt LC, moderat fett) går strålende! Merker søtsuget blir mindre og mindre, og jeg kan la det gå lengre tid mellom måltidene uten å bli sulten, så jeg håper at kaloriene begrenser seg naturlig og at jeg også kan gå ned litt på denne måten. Vil veldig gjerne ned 4 kg, til 54 og en BMI på drøyt 19. Trives så mye bedre der. Min kropp ser faktisk "feit" ut selv om jeg ikke er feit og selv om jeg er aktiv. Den der forbannete insulinpølsa altså

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 06:00   #14
oscillate_wildly
Juniormedlem
 
oscillate_wildly sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Verden
Innlegg: 34
oscillate_wildly er på en erverdig vei

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Jeg er normalvektig (men vil helst gå ned ca. 5 kg for å nå idealvekten), og merker stor forskjell på å veie akkurat det jeg gjør nå på høykarbo versus lavkarbo. På høykarbo er jeg oppblåst, pløsete og merkverdig større enn på lavkarbo. Nærmer meg en måned på lavkarbo nå, og selv om jeg bare har gått ned rundt 1 kg (regner med at de 2 første kiloene var vann, hehe), så har jeg gått fra å absolutt ikke ville vise meg i bikini til å synes jeg ser helt ålreit ut. Flat mage, generelt strammere og normalvektig på en sunn, kvinnelig måte, og ikke på en "flabby" måte.

Edit: Og ja, er forresten som deg - vil gå ned 4-5 kg til BMIen min er på ca. 19. Så fort den er på 20 eller over, har jeg valker og handles og rolls og annet tull jeg ikke føler hører hjemme på kroppen min, uansett hva veiledningstall måtte si. Men jeg tar vektnedgangen med ro, da. Fokuserer først på å venne kroppen til lavkarbokosten (hvilket går strålende!), så får jeg justere matmengde og slikt etter hvert. Haster ikke.

__________________


Sist redigert av oscillate_wildly : 08-07-11 kl 06:07.
oscillate_wildly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 07:43   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Hei, Charlotteq! Jeg synes du bør lese det første svaret du fikk, fra smgj, en gang til! Personlig tror jeg ikke så mye på BMI og vekt som gode målestokker i så marginale tilfeller som ditt. Du behøver kanskje ikke å gå ned i vekt i det hele tatt, men bare blir bedre "fordelt" og balansert i forhold til fett- og muskelmasse. Jeg ser du testet ut lchf i to uker, hadde du gitt det noen uker til så hadde nok, ut fra egen erfaring og hva jeg har lest ellers fra andre her på forumet, magen din gått seg bedre til, mye grønnsaker hjelper veldig på i forhold til dobesøk. Og jevnt de fleste går gjennom den tunge veggen etter en stund i forbindelse med fysisk aktivitet, og mange blir faktisk mer utholdende, ettersom fett er en mer konstant og jevn energikilde enn karbohydrater.
(Med det sagt, så er denne oppskriften på knekkebrød helt fantastisk!)

PSMF er noe vi kategorisk advarer mot her inne, ettersom det er en potensielt veldig farlig kur. Man skal uansett ikke gå på det i mer enn i et veldig kort tidsrom, og det er en kjennsgjerning at kjappe løsninger er kjappe i flere betydninger av ordet ... Du er som jeg forstår det ung, så vær snill med forbrenninga di, sånn at du legger et godt grunnlag for resten av livet.

Hvor mye man veier har i grunn lite å si for om man kan leve på lchf eller ikke. Mange mener at man ikke skal være i ketose når man er normalvektig/frisk, men for meg handler det mer om trivselsnivå. Det er ikke farlig å være i ketose, men ikke alle trives med det. Som Nellie nevner finnes det en mengde varianter, alt fra et inntak på 0 til 150 gram karbohydrater daglig. Min mening er at alle har godt av en redusering i karbohydratinntaket i en eller annen grad. Ingen trenger sukker og fint mel!

Masse lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 08:04   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Hei!

Les et par innlegg i denne bloggen. Han promoterer lavkarbo (paleo) + styrketrening (han er personlig trener). Det er mange før-/etterbilder der - og overraskende mange av klientene hans har liten vektendring men STOR endring i kroppsdisposisjon.

http://primitivestimulus.com Les spesielt postene fra 18 og 25 april + 23 juni. Der er det også noen fantastiske bilder.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 17:12   #17
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Har faktisk hatt det aller første svaret i bakhodet når savnet etter karbohydrater og tanken på et karborikt, men kalorifattig kosthold melder seg. Jeg merker jo allerede nå hvor mye bedre jeg føler meg, etter bare noen få dager uten blodsukkersvinginger.

Ser nå at jeg var inne på et veldig dårlig spor i hele juni og fram til nå. Jeg hadde fri, så døgnrytmen sled ut, jeg ville kose meg og spiste masse raske karbohydrater, og før jeg visste ordet av det var det nesten umulig for meg å stå opp på formiddagen. Sov rundt tolv timer i døgnet, følte meg elendig, syntes synd på meg selv fordi formen var så dårlig og spiste. Makaroni. Spagetti. Uhorvelige mengder brød. Ben&Jerry-is. Sørlandsis. Sjokolade i helt ville mengder. La nok på meg litt også, men jeg følte meg så dårlig og fæl at jeg ""ikke brydde meg"".

Nå føler jeg meg topp! Våkner lettere, er lettere i kroppen, og er gladere. Har kjøpt inn flere kokebøker, lest masse her på forumet, og denne gangen skal jeg prøve i en hel måned i første omgang. Så får vi se hvordan kroppen har det da, og jeg er ganske sikker på at jeg vil være helfrelst innen den tid.

Er dog usikker på hvor mye fett jeg burde spise. Jeg er jo normalvektig, så jeg føler det er dumt å pøse på med mer fett enn det som trengs for å opprettholde vekten min, kalorimessig sett. Har en liten tanke om at det er mer sannsynlig at jeg går ned hvis jeg begrenser fettet også. Men er det helt feil? Er det virkelig sånn at man MÅ MÅ MÅ spise masse fett, ellers går man ikke ned?

Har hittil fått fett fra bacon til frokost (rundt 80g), bearnaise eller ost til middagen (rundt 75 g), og fløte. Kanskje rundt 75 g om dagen der også. Jeg føler det er kjempemye jeg... (*Altså ikke 75-80 g fett, men vare.)

Tusen takk for kjempegode og positive svar! Så fint å bli tatt så godt imot selv om jeg kanskje ikke passer helt inn med mine holdninger til fett - både i maten og mitt eget kroppsfett. Har aldri kunnet snakke om kosthold og slanking med noen fordi "jeg er jo tynn fra før". Men jeg har faktisk gått opp 8 kg på bare noen få år, og selvfølgelig trives ikke jeg med det.

Jeg er nokså ung ja. Blir tjue i år. Og jeg er veldig bevisst på at jeg ikke vil ødelegge forbrenningen min og dermed bli nødt til å leve et helt liv som kaloriteller, og det er også derfor jeg heller prøver lavkarbo. For dét er vel trygt for forbrenningen?

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 18:23   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Så bra! Dette var hyggelig å lese! At du har gått opp noen kilo de siste årene, og nå er tjue skal du ikke henge deg opp i. Man vokser inn mot slutten av tenårene også, se på mange ungjenter, om de er tynne så er de ofte smalere og mer "hengslete" enn voksne, ikke sant?

Det med fett i forhold til at du alt er slank, er fortsatt viktig om du spiser lite karbohydrater. Når karbohydratene strippes i den grad fra kostholdet ditt trenger du energi fra andre steder, og det er her fettet kommer inn, i stedet for bare glukose får du da ketoner som kroppen bruker til diverse kroppsfunksjoner. Fettet på kroppen din er ikke nok til det alene. Å pøse på med fett er relativt, men velg de feteste matvarene der du kan, dropp lettprodukter og spis ordentlig meiersmør etc.
Å spise lavkarbo handler om langt mer enn å gå ned i vekt. Det er en stor helsegevinst, det merker du jo helt klart selv på hvordan du beskriver dagsformen din nå, kontra på høykarbo!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 19:44   #19
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Hei,
Bare sniker meg innom for å legge inn en link til en tråd med masse inspirasjon på grønnsaksfronten.
Grønnsaksretter og –tilbehør til middag

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 20:58   #20
CharlotteQ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 19
CharlotteQ er på en erverdig vei

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Tusen takk, det kommer godt med Nå blir det sikkert enklere å lokke med meg mamma på dette også

CharlotteQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sjokoholiker på avvenning/ lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 21:56   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ubetinget vektnedgang?

CharlotteQ, du aner ikke hvor heldig du er...
Du har oppdaget hemmeligheten bak det å holde deg slank og sunn og ha muligheten til å leve et godt og langt liv allerede i en alder av 20 år...du kan altså slippe å bli feit, få huden uttværet og ødelagt, helsen nedslitt og psyken tynnslitt av å føle deg syk og stygg og verdiløs fordi du ikke greier å holde deg slank slik det blir forventet av en nogenlunde vellykket person i vårt samfunn.... Pris deg lykkelig....

Jeg er rasende på myndighetene/samfunnet som har holdt dette skjult for meg til det var for sent og kroppen min var ødelagt............. Nå må jeg prøve å reparere restene av den kroppslige ruinen med en enorm innsats av trening, skjønnhetsbehandlinger, plastikkirurgi, kremer og gudene må vite hva....... Og hvor mye penger jeg kommer til å bruke før jeg må gi opp å få den bedre vet jeg ikke......
Men hadde jeg visst om dette kostholdet før hadde jeg sluppet å få kroppen min ødelagt...Det slipper DU nå.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 01:42   #22
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ubetinget vektnedgang?

Neida, du trenger ikke pøse på med fett. Men de gangene du har valgt en mager matvare som torsk eller kyllingfilet f.eks. bør du tilsette noe fettholdig. Det trenger ikke bestandig være et meieriprodukt. Kvalitetsoljer (kaldpressede) og avokado går også. Lurt å bruke litt forskjellig ellers kan man gå lei. På diett.no får du oversikt over hva du spiser.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
vektnedgang Augustbruden Spørsmål og svar 7 05-02-11 23:18
Vektnedgang per uke? mariam2111 Spørsmål og svar 13 03-04-10 21:46
Vektnedgang Kokkå Spørsmål og svar 2 23-02-09 15:48
Vektnedgang mortil2:) Spørsmål og svar 2 23-02-09 15:19
Vektnedgang lille74 Ketolysekuren 2 03-02-08 08:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no