Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Soppinfeksjon av lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-11, 07:46   #1
Isleofview
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 5
Isleofview er på en erverdig vei

Soppinfeksjon av lavkarbo?

Jeg er helt ny her inne så tilgi meg hvis det allerede finnes en tråd om dette.
Lurer bare på om det kan ha en sammenheng for jeg vet det ofte kan ha noe å gjøre med kostholdet og surhetsgraden... Jeg har gått på lavkarbo nå i 14 dager og spiser mye mer melkeprodukter enn jeg gjorde før fordi jeg alltid har trodd at de var grunnen til mye vondt og burde unngås.

Isleofview er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 07:58   #2
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Min erfaring er stikk motsatt med min diabetes 1 er lavkarbo og et stabilt "normalt" blodsukker den beste forebygging mot sopp..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:20   #3
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Samme erfaring som Tiger'n !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 17:57   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Isleofview, her.

Jeg er helt ny her inne så tilgi meg hvis det allerede finnes en tråd om dette.
Lurer bare på om det kan ha en sammenheng for jeg vet det ofte kan ha noe å gjøre med kostholdet og surhetsgraden... Jeg har gått på lavkarbo nå i 14 dager og spiser mye mer melkeprodukter enn jeg gjorde før fordi jeg alltid har trodd at de var grunnen til mye vondt og burde unngås.

Hvor i/på kroppen skulle denne soppinfeksjonen forgå da tenker du?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:44   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Min erfaring er stikk motsatt med min diabetes 1 er lavkarbo og et stabilt "normalt" blodsukker den beste forebygging mot sopp..

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Samme erfaring som Tiger'n !

Jeg også!

Om vi snakker "der syd for navlen"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:45   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Min erfaring er stikk motsatt med min diabetes 1 er lavkarbo og et stabilt "normalt" blodsukker den beste forebygging mot sopp..



Ikke har jeg diabetes, men var mye plaget med infeksjoner før jeg begynte på lavkarbo. Siden april 2007 har jeg ikkemerket noe til det.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 19:05   #7
tinamejo
Juniormedlem
 
tinamejo sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
Alder: 36
Innlegg: 33
tinamejo er på en erverdig vei

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Jeg har candida-forstyrrelser, og jeg syns og at jeg er "verre" etter lavkarboen begynte. Sukker er jo borte, så det er jo bra - men kanskje jeg bør kutte ut melkeproduktene og.. Er så vanskelig når det er flere sjukdommer og intoleranser som kræsjer..

__________________



Er intolerant mot melkeprodukter, soya, egg, gluten, sukker og gjær - er ingen enkel ting å passe på på lavkarbo, men jeg tar utfordringen!
tinamejo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:25   #8
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Les denne tråden - kan kanskje være nyttig?

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:32   #9
princes
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
princes er på en erverdig vei

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Jeg opplevde en oppblussing av underlivsplager da jeg begynte på lavkarbo, dvs økt utflod (ofte illeluktende), kløe og soppinfeksjoner i skjønn forening. Det er jo godt kjent at melkeprodukter kan gi økt slimdannelse, rennende nese, kløe i nese/hals/ørekanaler og nysing. Dette ble også forverret hos meg, men jeg trodde først det bare var pollenallergien som ble verre.
Inntaket mitt av melkeprodukter ble nok mangedoblet etter start med lavkarbo, men jeg koste meg ost, fløte og rømme, så tanken på å kutte ut orket jeg ikke til å begynne med. Plagene (både oppe og nede) ble midlertid så store at jeg måtte gjøre et valg. Med det valget fulgte en lang sorgprosess over å ikke kunne spise ost; det jeg liker best.
Nå er alle plager i underlivet borte (for første gang på mange år!) og snørra fra nesen renner ytterst sjelden; helt fantastisk forbedring av livskvaliteten (i tillegg til de andre forbedringer denne kosten har gitt meg).
Anbefaler de med slike plager å kutte melkeprodukter en periode for å se om det bedrer seg. Sukker og gluten er også syndere her, men det er jo ikke noe problem for oss lavkarbere. Jeg spiser forøvrig klarnet smør, det funker bra for meg.

princes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 00:32   #10
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Jeg må bare slenge meg på det med at jeg har fått veldig mange færre infeksjoner etter å ha forandret kosten, selv om jeg har måttet kutte ned gradvis.

For meg var det riktignok ikke snakk om sopp, men gjennomsnittlig 6 antibiotikakurer i året pga urinveisinfeksjoner, men det er helt utrolig å si at jeg nå slipper det.

Men nå spiser jeg lite melkeprodukter pga allergi, og det kan jo absolutt være det som innvirker på soppinfeksjoner, men jeg synes faktisk jeg har fått mer uren hud... Er det kroppen som renser seg?

Håper det, så det snart kan bli bedre...

  Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 19:47   #11
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg også!

Om vi snakker "der syd for navlen"!

Enig jeg og! Forhøyet blodsukker fører til at nyrene skiller ut sukker via urinen, så området "syd for navelen" får ekstremt gode vekstforhold for alle mulige ulumskheter.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 21:25   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Candida og underlivssopp henger også ofte sammen. DVS - har man candida er det enkelte leger som mener at det ikke er noen vits å behandle underlivssoppen... Candidaen må tas først/samtidig.

Lavkarbo stemmer godt over ens med candidadietten, så vanligvis burde den forbedre tilstanden. I sær om du setter inn støtet mot den/de andre soppene samtidig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 11:08   #13
Isleofview
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 5
Isleofview er på en erverdig vei

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

OJ, så mange svar jeg har fått siden jeg var innom sist! Tusen takk alle sammen, ja jeg mente sopp i underlivet. Var en del plaget av det når jeg var yngre men etter å ha lest denne tråden lurer jeg også på om ost kan være synderen fordi jeg er "delvis" laktoseintolerant. Jeg mener, jeg kan ikke drikke et glass melk, da får jeg skikkelige mage-kramper. Men ost virker ikke på samme måte, kanskje bare litt mer "lumsk" med at den gir mer slim og andre problemer bl.a. i tarmen. Skal definitivt kutte ost og melkeprodukter og se om det hjelper...

Isleofview er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:25   #14
Isleofview
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 5
Isleofview er på en erverdig vei

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Sweetflower - den linken var kjempebra! Tusen takk

Isleofview er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 14:49   #15
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Har ikke er erfart å få underlivssopp på lavkarbo, men har da valdig ny her...
MEN jeg var veldig plaget med det når jeg hadde den verste sukkerhungeren og puttet i meg ganske mye sukker, snop, is og andre KH kilder...
Det vises jo på urinstix (sånne jm tar når man er gravid), at man får mer sukker i urinen om man spiser noe søtt dagen før man tar dem også... og sopp liker sukker...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 17:32   #16
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Ikke noe problem å kjenne det på urinlukta om urinen inneholder noe søtt.

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 17:35   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Soppinfeksjon av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Isleofview, her.

OJ, så mange svar jeg har fått siden jeg var innom sist! Tusen takk alle sammen, ja jeg mente sopp i underlivet. Var en del plaget av det når jeg var yngre men etter å ha lest denne tråden lurer jeg også på om ost kan være synderen fordi jeg er "delvis" laktoseintolerant. Jeg mener, jeg kan ikke drikke et glass melk, da får jeg skikkelige mage-kramper. Men ost virker ikke på samme måte, kanskje bare litt mer "lumsk" med at den gir mer slim og andre problemer bl.a. i tarmen. Skal definitivt kutte ost og melkeprodukter og se om det hjelper...

Da kan jeg svare på spørsmålet ditt Jeg har ikke plager med sopp i underlivet etter at jeg begynte med lavkarbo.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Soppinfeksjon i underlivet. Snuppeline74 Fysisk og mental helse 0 05-02-11 08:48
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
UVI og soppinfeksjon Elastica Spørsmål og svar 6 10-09-08 00:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no