Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
29-02-04, 01:48 | #1 |
Ikke flink, men god...;-)
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
|
Candida-diett (CRC)Er det noen som har forsøkt CRC-behandling (mot Candida albicans)? Jeg har visst om dette problemet i mange år, men ikke følt meg truffet før under et foredrag med dr. Siri Aabel i høst. "Jøss, hun står jo og snakker om meg...." Noen av symptomene er sukkeravhengighet, trøtthet, slapphet, og vanskeligheter med å gå ned i vekt. Jeg skal ikke skrive så mye om det nå, men kunne tenke meg å få noen innspill på følgende: CRC-dietten går ut på å kutte ut sukker, gjær og annet man reagerer på i mer enn to måneder, samtidig som man tar soppdrepende middel (+ andre tilskudd). Hvis man følger Atkins eller streng Lindberg, så har man jo kuttet sukker, hvetemel (ergo gjær i de fleste tilfeller). Så til poenget...: Kan det tenkes at grunnen til at man føler seg så bra på Atkins/Lindberg er at man holder Candida-soppen i sjakk? Både dr. Aabel, og i en artikkel i Mat&Helse, kommer inn på at ved vektstagnasjon kan tilskudd av soppdrepende midler være det som får "proppen" til å løsne. |
Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? |
29-02-04, 12:34 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
|
Nå er jo Candida allerede nevnt i den nye slankerevolusjonen,og da skal du jo i tillegg holde deg unna melkeprodukter,sopp gjær osv.
29-02-04, 14:02 | #3 |
Systemutvikler
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Kjempebra MHM!Absolutt noe å tenke på for de fleste her inne!
29-02-04, 14:23 | #4 |
Seniormedlem
Hvor: Sola
Alder: 44
|
ja jeg har hatt candida i maange år. har brukt dietten, og kosttilskudd som olivenblad, mariatistel (for å rense leveren, et MUST!!!!!), masse vitaminer og mineraler, melkesyrebakterier osv. følte meg friskere enn noesinne etter noen måneder. første måneden var et rent helvete, da død sopp skiller ut en stor mengde giftstoffer. men etter det, så ble jeg mye bedre.
29-02-04, 18:36 | #5 |
|
Hvis man holder ut lenge på introduksjonen, men går dårlig ned i vekt, så kunne man jo legge til kosttilskuddene som dreper Candidasoppen samtidig. Man holder likevel med på en halv Candida-behandling! Det skader ikke, og Atkins mener at ca. 30% av hans pasienter har denne problematikken. Det hindrer en i å gå ned i vekt effektivt, pluss gir en haug med andre plager. Det er Olivenbladekstrakt, Mariatistel, omega-3 og vit C+E som er tilskuddene som må tas, og disse fås på helsekost. Olivenbladekstraktet dreper soppen, Mariatistel renser leveren. Så er det viktig å reparere tarmfloraen med gode tarmbakterier. Jeg brukte Replete 7-dagers kur (30 milliarder bakterier til kveldsmat...). Var da "høygravid" i 7 dager, men så ble alt så meget bedre! |
Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? |
29-02-04, 18:56 | #6 |
Systemutvikler
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Her er testen: http://www.candidaallergy.com/nor/quest.asp
28-05-04, 13:10 | #7 |
|
Norsk ukeblads dyktige homeopat Lill-Bente Johansen svarer i denne ukas blad på spørsmål om soppinfeksjon. Innskriveren har prøvd olivenbladekstrakt, grapefruktkjerneekstrakt, candida-diett i 2 år og blodtypedietten uten effekt. Stakkars dame!
20-09-04, 15:19 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
|
Har du hørt noe mere om Restora? |
Min kostholdsfilosofi: - |
20-09-04, 21:29 | #9 |
|
Nix. Noen andre?
25-04-05, 02:11 | #10 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Rogaland
Alder: 46
|
fant litt her om kosttilskudd ol.CANDIDA RELATED COMPLEX (CRC) Av Anders Høj, immunolog ved Viktoria Klinikken i København Anders Høj Til tross for alle de belastende symptomene, er det sjelden at den høye candida-aktiviteten er den egentlige årsaken til elendighetene. Den er derimot en konsekvens av noe annet. Man må gjennom immunologisk overbelastning eller dårlig pleie av kroppen kvalifisere seg til at soppen kan besette kroppen. Viktoria Klinikken har gjennom årene lært å se Candida Albicans aktiviteten som viserinstrument, som avslører aktiviteten til de andre belastningene. Disse må identifiseres og saneres. Hvis dette ikke skjer, blir man aldri ferdig med sin candida-diett eller effekten holder rett og slett ikke! Dietten som en del av anti-candida strategien Den generelle candida-aktiviteten bør dempes ned. Siden vi alle bærer på grunnformen, kan nemlig ikke soppen i seg selv fjernes. Den kan heller ikke sultes bort, selv om det umiddelbart føles sånn, når man går på diett. Den sultes bare i søvn! Så hvis man ikke sanerer årsakene til at soppen har det så altfor godt der inne i kroppen ja, så vender den raskt tilbake igjen. Det er min klare erfaring at den beste anti-candida diett er basert på forhold som: - hvordan maten er fremstilt (i matindustrien) - hvordan maten er tilberedt (i kjøkkenet ditt) - hvordan måltidene dine er sammensatt - hvordan du spiser og fordøyer maten De tre viktigste rådene er: 1 Unngå mat og drikkevarer med høyt sukkerinnhold, både når det gjelder tilsatt sukker (som i kaker, kjeks, syltetøy, sjokolade, brus, saft og fruktnektar) og oppkonsentrert sukkerinnhold (som i tørkede frukter, som for eksempel rosiner, og i fruktjuice). 2 Unngå all mat som er gjæret, syltet, syrnet eller ystet (som vanlig brød, mange knekkebrød, matvarer som inneholder gjærekstrakt og eddik, øl, vin, sylteagurker og meieriprodukter). Unngå også å blande matvarer som sammen kan starte en gjæringsprosess, det vil i praksis si at du bør unngå frukt sammen med korn og frukt sammen med grønnsaker. Frukt spises best som solomåltid og den skal tygges grundig, så sukkerstoffene nedbrytes ved hjelp av spyttet i munnen din. 3 Drikk vann regelmessig dagen igjennom men ikke så mye sammen med måltidene. I tillegg er det viktig å gjenoppbygge immunforsvaret samt kropps- og især tarmmiljøet med hjelp av ulike kosttilskudd. Målet med en anti-candida behandling er at man etter hvert skal kunne gjenoppta den fornuftige del av de gamle matvanene uten å få tilbakefall og at man innimellom skal kunne skeie ut med farlige matvarer. - - - - - - - - Hvis du lurer på hva du egentlig skal spise, kan du få nyttige handletips her og fristende oppskrifter her. Nyttige kosttilskudd Hvis du har fått konstatert at du har problemer med overvekst av candida (CRC), vil du mest sannsynlig bli anbefalt å bruke disse produktene: Olivenbladekstrakt som kan bekjempe candida-soppen Melkesyrebakterier for å gjenopprette og styrke tarmfloraen med snille bakterier I tillegg kan det vært aktuelt å styrke immunforsvaret ytterligere, med ekstra tilskudd av vitaminer og mineraler. I nettbutikken vår finner du flere alternativer: Super Supplemental (med eller uten jern) multivitamin- og mineraltilskudd Sun Chlorella superkosttilskudd med vitaminer, mineraler, aminosyrer og klorofyll Super C-vitamin for å danne nye hvite blodlegemer Hvitløk Sterk luktfri, desinfiserer og kan hemme veksten av candida-soppen Du vil sannsynligvis bli rådet til å kutte ut melk og andre meieriprodukter for en periode. Da kan det være fornuftig å ta et tilskudd av kalsium: Calcium Hvis du ikke spiser fet fisk 3 ganger i uka, vil det nok også være aktuelt å spe på med ekstra dose av omega 3 fettsyrer for å smøre både hjernen og resten av kroppen: Efalex essensielle fettsyrer Siden du må holde deg unna sukker, vil det være aller best om du erstatter det med et naturlig sukkerfritt søtningsmiddel: VitaSweet Dessuten vil du kanskje ha behov for litt ekstra energi underveis. Vi har flere gode produkter: Ginseng Forte Chisandra Noni Tahiti kapsler
25-04-05, 10:49 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
|
Heisann
25-06-05, 10:11 | #12 |
Sterk og fri!
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
|
Candida selftest:
09-02-06, 11:34 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
|
Sv: Candida-diett (CRC)Jeg ser at det er lenge siden det har blitt diskutert om Candida her, men jeg er midt oppe i dette og kunne trenge noen gode råd / erfaringer fra dere.
09-02-06, 12:24 | #14 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
|
Sv: Candida-diett (CRC)Jeg var veldig syk av Candida i mange år før en homeopat endelig fant ut hva som feilte meg. Da var jeg så dårlig at jeg nesten ikke sto på beina! Av symptomer kan jeg nevne betente hudutslett, slapphet, enormt søvnbehov, konsentrasjonsvansker, kronisk kvalme og dårlig mage. I tillegg tålte jeg ikke at det regnet eller å oppholde meg på fuktige steder Da besvimte jeg rett og slett. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
09-02-06, 14:43 | #15 |
Administrator
Alder: 68
|
Sv: Candida-diett (CRC)
Tuller du eller ??
16-02-06, 13:01 | #16 |
Medlem
|
hehe, hvis du visste hva jeg spiste, valmulighetene jeg har, så hadde du kanskje syntes det var lite du også Nillemor
16-02-06, 17:49 | #17 |
Administrator
Alder: 68
|
Skjønner hva du mener ! Med de restriksjonene er det søren ikke lett ! Jeg vet fra andre forum og her inne at candida hemmer vekttap ganske kraftig. Problemet med Candida diettene er at i arbeidet med å sparke ut den forhatte soppen og de begrensinger det gir i matvalget, så får mange ikke i seg nok næring. De mister matlysten (slik du gjør) og spiser dermed så lite at kroppen går på sparebluss. Mange legger PÅ seg isteden for å ta av fordi kroppen tror den sulter og sparer som bare f..... Det er mye vannvekt, - men allikevel ! Å ha mistet 2 kg på 3 uker er ikke mindre enn en bragd og noe å være stolt av !!
16-02-06, 22:22 | #18 |
Medlem
|
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk 23 kg av og nå er 20 av dem tilbake.... 2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings Sist redigert av Nille : 17-02-06 kl 00:26. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
17-02-06, 10:14 | #19 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
|
Sv: Candida-diett (CRC)Skjønner godt at du er frustrert, jeg! |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren |
07-03-06, 05:15 | #20 |
Seniormedlem
Hvor: M & R
Alder: 57
|
Sv: Candida-diett (CRC)I følge Flytlie kommer candida på grunn av tungmetaller i kroppen som candidaen spiser opp. Candidaen har altså en viktig funksjon som avgifter kroppen. Tungmetaller kan komme fra kvikksølvavleiringer fra amalganfyllinger. Amalganavleiringer kan komme av varm og sur drikke som sitronte og kaffe samt ost. Også surt miljø kroppen (surt spytt) kan gi økte avleiringer fra amalganfyllinger. |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten |
19-04-06, 21:35 | #21 |
Medlem
|
Sv: Candida-diett (CRC) - jeg gir opp...dett var dett... all motivasjon har forsvunnet og her sitter jeg da, tjukkere og mer fortvilet enn på lenge...
13-11-06, 02:34 | #22 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
|
Uff, ble skikkelig lei meg da jeg leste dette. Har hatt soppinnfeksjoner/candidaallergi en god stund selv. Tok laaang tid før jeg skjønte hva det var og hvor seriøst det faktisk var. Begynte på diett, som jeg faktisk fant på disse sidene i Juni.. har altså gått på diett 5 månder nå. For et par månder tilbake begynte jeg også å gå til en homeopat, og ja jeg har blitt mye bedre! Det jeg hele tiden hadde håpa på er at jeg kunne bli bra til jeg jeg begynner å studere i Australia.. det er bare et par månder til nå. |
Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd |
09-05-07, 20:36 | #23 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
|
Sv: Candida-diett (CRC)hei,,,,, ser at det er lenge siden noen har skrevet noe her , jeg har hatt crc i mange år og i likhet m de fleste prøvd alt ,, på et Eat kurs for flere år siden fikk jeg tips om noe som heter Candi guard , prøvde å få tak idet ,men ga opp . Plutslig i fjor høst leste jeg om det i et ukeblad at det var å få kjøpt gjennom en nett side som heter www.tabsandmore.com . dette fungerer bra (må bestilles fra den hollandske siden , det er bare der den er godkjent foreløbig , har sjekket både i dk og sverige ) dette kommer til norge ( på appotek , en bestandel er legemiddel, kan nok ta noen år med alle norske regler) Har nå gått på dette i 4 mnd og det føles bra har gått ned ca 10 kg nå , det går sent men i motsettning til tidligere så går det nedover . Ser også non skriver at man ikke kan testes for candida det er ikke helt riktig . Jeg tok for flere år siden flere tester på Baldeklinnikken dette kostet skjorta men var verdt det for å finne ut hva som var galt , når mann er så mye syk . Så nå går jeg her med mye mere optimisme enn på veldig mange år . Skal holde på noen mnd til før jeg tør si noe om resultatet , men nåååå fæles det bra Lettere å holdeut dietten nå mann føler å ha en backup |
Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, |
09-05-07, 23:49 | #24 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 39
|
Sv: Candida-diett (CRC)denne tråden må jeg lese i morgen |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
14-02-08, 17:03 | #25 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2007
|
Sv: Candida-diett (CRC)Dytter litt på denne tråden, jeg.
Trådverktøy | |
|
|