Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Lurer litt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-05, 00:08   #1
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei
Question

Lurer litt

Ang. den Atkins-sjokoladen som har kommet. Igår fikk jeg smake en bitteliten bit av min søster. Inatt våknet jeg av "rier" og måtte bare løpe på do. Hadde skikkelig hard mage. Er det denne sukkertypen dere snakker om som var i sjokoladen? Håper virkelig ikke det!

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 00:42   #2
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jepp, joda, bingo!! Det er bare å forberede seg på flere do-turer om du prøver igjen....

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 02:01   #3
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei

Nei å nei! Var ikke store biten jeg spiste heller! Nei, jeg får vel klare meg uten de produktene da

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 02:07   #4
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Det var det jeg måtte gjøre ja.... Men aline sier at kroppen hennes har blitt vant til maltitol nå, etter en del episoder med tilvenning.... Kanskje det funker for deg også? Det spørs jo bare akkurat HVOR mye du vil ha sjokolade

Vil vel heller anbefale å spise 70% mørk sjokolade, og heller kutte ned på mengden. En rute om dagen?

Jeg personlig holder meg helst unna om jeg kan, for uansett hva slags sjokolade jeg spiser - hvis jeg fortsetter å spise det, så gir ikke søtsuget seg, selv ikke med maltitol-sjokkis!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 09:01   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg tåler malitolen i Atkins produktene bedre enn i andre, - men jeg vet ikke hvorfor. Kankje fordi det er blandet med andre søtstoff. Cavalier sjokoladen blir jeg skikkelig sjuk av. Solana dropsene også. For ikke å snakke om DeBrons salte lakris !! Du må bare prøve deg frem og spise litt om gangen. Det med tilvenning er høyst individuelt tror jeg. Jeg har bare blitt mer og mer ømfintlig.....dessverre, og det mangler ikke på forsøk !! Og ei venninde av meg ble så sjuk at hunnesten ente på legevakten fordi familien ble så redd for henne - hun hadde smerter som var verre enn fødsel sa hun !

Nå gjør jeg slik som Smosje sier. Spiser 70% eller 86% mørk sjokolade. 1 rute på 10 gram om gangen (dagen). Det er nok !

Men som sagt... prøv deg frem. Tåler du ikke en av dem kan det godt hende du tåler en annen....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 09:44   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg har nok tilvendt meg det, men jeg reagerer ikke med hard mage... den blir derimot meeeeeget løs....! og jeg får ikke smerter, bare luft og ubehag. og hvis jeg bare måååååå ha sjokolade, så er det verdt det men det er ikke gøy...

jeg kan godt spise 30 gram sjokolade uten å merke noe (tror jeg sånn ca...) og 60-80 gram med lettere ubahag... så jeg er vel av de heldige!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 11:24   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Oj da reagerer du jammen fort. Jeg trodde JEG reagerte fort! :sjokk:
Jeg spiste nesten en hel slik sjokolade i forregår, men merket ingenting. Merker ingenting på barene heller, men de er vel søtet med splenda.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 16:01   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Oj da reagerer du jammen fort. Jeg trodde JEG reagerte fort! :sjokk:
Jeg spiste nesten en hel slik sjokolade i forregår, men merket ingenting. Merker ingenting på barene heller, men de er vel søtet med splenda.

Barene er i tillegg til Splenda, - også søtet med Maltitol - dessverre. Men jeg tror de fleste reagerer mindre på blandingen Slenda/Maltitol, enn på de produktene som har bare Maltitol eller andre søtstoff i seg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 00:25   #9
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei

Det var visst ikke sjokoladen allikevel Altså maltitolen

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 10:01   #10
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

smakete på baren til atkins på lørdag for første gagn...var jo heeeel skjønn.våkna på natta og kasta opp og hadde diare.trudde det kansje var den siden jeg var forbredt på å kunne få noe mage problemer hadde kjøpt to og tenkte jeg måtte prøve å ta den andre dagen etter,og da merket jeg ikke noe i heletatt.så da var det kansje bare tilfeldig....er så glad det finnes noe sjokolade lignende man kan spise selvom man går på denna kuren....ok å kunne kose seg med litt anna enn bare mat selvom man skal gå ned

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-05, 12:53   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Barene er i tillegg til Splenda, - også søtet med Maltitol - dessverre. Men jeg tror de fleste reagerer mindre på blandingen Slenda/Maltitol, enn på de produktene som har bare Maltitol eller andre søtstoff i seg !

Ja det kan godt stemme, for Cavalier kan jeg ikke spise mer enn 50 gram av før jeg ligger på badegulvet og vræler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt støtte for en nybegynner? 5barnsmor Dr Lindbergs 4 20-08-04 12:49
...lurer meg innpå her.... Vippa Atkins kosthold 4 07-04-04 20:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no