Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blir for tynn, trenger tips!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 13:46   #1
JW67
Gjest
 
Innlegg: n/a

Blir for tynn, trenger tips!

Er ny her, har søkt rundt i forumet men finner ikke noen gode svar på dette.

Har gått ned 23 kilo på ca 9 måneder. Jeg har funnet ut at den "riktige" vekten for meg bør ligge 3-5 kg høyere enn nå, føler meg mest vel der.

Jeg startet med egenkomponert diett, spiste mye fett, lite karbohydrater og fikk merkbart bedre energi. Har deretter gått mest på "ekstremdietter" fra spisdegslank.no, er usikker på om disse har høyt nok fettinnhold.

Den siste tiden er det meste av overskuddet blitt borte, og jeg har tidvis et voldsomt ubehagelig "sug" i magen, blir ikke borte selv om jeg spiser. Kan dette komme av at jeg så og si ikke har fett igjen på kroppen og dermed må spise mer fett for å ha nok energireserver? Vil jeg da fortsette å gå ned i vekt? Er det som bekymrer meg litt...

Til poenget: Hva gjør jeg for å gå opp noen få kilo og stabilisere meg der? Er det bare å hive innpå med karbohydrater igjen? Masse frukt? Vanlig brød? Hva skjer med blodsukkeret? Det var jo noe av det beste da jeg begynte med dietten, at blodsukkeret holdt seg jevnt.

Takknemlig for tips!

  Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 15:10   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blir for tynn, trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av JW67, her.

Er ny her, har søkt rundt i forumet men finner ikke noen gode svar på dette.

Har gått ned 23 kilo på ca 9 måneder. Jeg har funnet ut at den "riktige" vekten for meg bør ligge 3-5 kg høyere enn nå, føler meg mest vel der.

Jeg startet med egenkomponert diett, spiste mye fett, lite karbohydrater og fikk merkbart bedre energi. Har deretter gått mest på "ekstremdietter" fra spisdegslank.no, er usikker på om disse har høyt nok fettinnhold.

Den siste tiden er det meste av overskuddet blitt borte, og jeg har tidvis et voldsomt ubehagelig "sug" i magen, blir ikke borte selv om jeg spiser. Kan dette komme av at jeg så og si ikke har fett igjen på kroppen og dermed må spise mer fett for å ha nok energireserver? Vil jeg da fortsette å gå ned i vekt? Er det som bekymrer meg litt...

Til poenget: Hva gjør jeg for å gå opp noen få kilo og stabilisere meg der? Er det bare å hive innpå med karbohydrater igjen? Masse frukt? Vanlig brød? Hva skjer med blodsukkeret? Det var jo noe av det beste da jeg begynte med dietten, at blodsukkeret holdt seg jevnt.

Takknemlig for tips!

Når du er ferdig med og gå ned i vekt må du faktisk spise litt MER for å opprettholde vekten.
Nå aner jeg ikke hvordan du spiser for tiden, men du kan nå fint begynne og øke på med 5gram karbo i dagsinntak pr uke, til vekta di stopper opp og du kjenner energien komme tilbake.
Opptil 70gram karbo pr dag kan du spise uten å være nødt til å redusere fettinntaket (jfr Lutz).
Så nå er en fint tid for deg til å lese litt om matvarer med LITT mer karbo i, evt lete opp ting du var glad i tidligere, og innføre litt og litt økning til du når et balansepunkt vektmessig og energimessig.
Ta deg tid, og jeg vil anbefale sterkt og bruke feks www.diett.no til og legge inn det du spiser. Nederst på siden har du mulighet til å legge inn notater også, så der kan du si litt om hvordan formen har vært osv.

Gratulerer så mye med vektnedgang - håper du nå finner din balanse til å holde vekta framover

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Hei jeg er ny og trenger tips Thea_84 Spørsmål og svar 4 29-06-09 22:20
Blir man tynn av å trene? Chunky Trening 40 08-03-09 20:08
Hei, jeg trenger tips og råd jente21 Lavkarbo generelt 10 09-08-08 19:16
Har du tips mot forstoppelse? (Jeg blir gal) Max Ketolysekuren 12 09-03-08 14:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no