Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karbo, alkohol, ketolyse

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-10, 16:29   #1
Splitterpine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 9
Splitterpine er på en erverdig vei

Karbo, alkohol, ketolyse

Jeg gjorde et eksperiment i går. Ble litt forvirret av resultatet. Jeg er i ketose. Oftest er sticksene helt mørkerøde. Tror jeg har lest i Atkinsboka at dess rødere dess mer fett forbrenner man. Da skulle jeg ha gått ned kjempemye, men det gjør jeg ikke. I går skulle jeg på fest. Har som mange andre erfart at jeg tåler kjempelite alkohol så jeg tenkte jeg måtte prøve å spise litt brød før jeg dro slik at jeg ikke skulle risikere å bli full. Spiste to store grovbrødskiver et par timer før festen. Testet med sticksen før jeg dro. Fotsatt helt rød. På festen drakk jeg rødvin, og en søt drink. Spiste ikke brød og ris, men litt pai og salat med pasta i i tillegg til kjøtt ol. Testa på sticksen før jeg la meg, fortsatt utslag, men på det laveste nivået, altså lys rosa. Skjønner meg ikke helt på dette. Noen som kan forklare hvordan man fortsatt kan være i ketose etter en slik dag? Å er det sant det som står i Atkins boka, at jo rødere jo mer fett forbrennes? Hvorfor går jeg så sakte ned da?

Splitterpine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det må være riktig forhold mellom inntak og "uttak" Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:52   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbo, alkohol, ketolyse

Hei,
Vedr. stiks:
Det finnes ingen grader av ketose enten er du i ketose eller så er du ikke – mørk farge kan derimot være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Test med stiks:
For mest mulig korrekt resultat så skal den tas på kvelden minst to timer etter siste måltid.
De aller, alle fleste vil få posetivt utslag dersom man måler på morningen fordi det da som oftest er lenge siden man har spist. Kroppen er ikke en maskin hvor man har en knapp hvor det er en av/på ketoseknapp ofte opplever man at man ikke får utslag før dagen etter en utskeielse.
Stiksen forteller bare om man har ketoner i urinen ikke hva som skjer ellers i kroppen

Nå sier ikke du om hvilken filosofi du føler eller evtuellt hvor mange kh du ligger på hver dag og ikke vet vi noe om hva og hvor mye du spiser så da er det vanskelig å kommentere hvorfor vektnedgangen din ikke er på høyde med dine forventninger.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 23:23   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbo, alkohol, ketolyse

Hvis du var i ketose før du spiste brødskivene, så forsvinner jo ikke ketonene automatisk fra urinen din når du spiser raske karber. Kroppen begynner bare å forbrenne de lettere forbrennbare karbohydratene. Kroppen forbrenner også alkohol før noe annet.
Det riktigste er nok å sjekke med stix dagen etter at man har skeiet ut.

Ellers kan alkohol gi ketoner i urinen, det samme kan feit mat, så stix alene er ingen god indikator på om man er i ketose (fettforbrenningsmodus)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 00:49   #4
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Karbo, alkohol, ketolyse

Jeg holder på å lese Atkins boka nå, og her står det faktisk at dess mørkere utslag på stixen, jo mer fett forbrenner du.... Har jo lest her på forumet at er det utslag så er det utslag... ble litt forvirra her nå

Kanskje de har en annen type stix i USA??

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 14:52   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Karbo, alkohol, ketolyse

Vi har vel kommet til den konklusjon at det er feil det som står i den boken!
Ellers så har noen glemt å få med at det gjelder under ellers helt identiske forhold!

Drikker du mye og tynner ut urinen, er jo konsentrasjonen av ketoner svært liten. Om du i samme periode hadde drukket veldig lite, ville konsentrasjonen vært stor og gitt mye mørkere utslag!

Samme om man trener hardt. Da blir alle/de fleste ketonene brukt til energi og man vil ikke få noe overskudd i urinen som gir utslag på stiks!
Hadde du sittet stille i sofaen samme periode, ville du ikke brukt opp ketonene og overskuddet fra fettforbrenningen vil vist seg som ketoner på stiksen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aldri mer alkohol på ketolyse! frkDoug Ketolysekuren 29 19-09-10 22:22
Ketolyse - alkohol Svima Generell diskusjon 3 04-12-09 11:37
Ketolyse og alkohol emma1 Spørsmål og svar 1 07-05-08 09:39
proteinbar uten karbo?( er på ketolyse) Lisekir Kosttilskudd 1 21-03-08 22:11
Alkohol på ketolyse **Angelica** Ketolysekuren 9 10-03-07 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no