Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Begynne å trene?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-12, 18:20   #1
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Begynne å trene?

At jeg er i dårlig form er å underdrive sterkt! Jeg har ike trent fast på flere år (med unntak av et semester hvor jeg svømte en gang i uken), og sliter når jeg skal gå lengre turer el. Bortover går for så vidt greit, men oppover sliter jeg, og ligger laaangt etter alle andre jeg måtte finne på å gå med. På en tur til utlandet med høgskolen fant jeg ut at jeg sliter enda mer i varmen. Går ut i fra at det kommer av samme grunn... Nå trenger jeg hjelp til å komme igang! Jeg har ikke penger til å gå på studio eller kjøpe dyre produkter. Noen forslag til hva jeg kan begynne med?

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 20:15   #2
Jaudå
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 187
Jaudå er ny på veien

Sv: Begynne å trene?

Begynne å gå turer??? Veldig greit å kunne regulere hastigheten uten å drepe seg. Sleng gjerne på staver.

Ellers så kan jeg anbefale bodyrock.tv Det går ut på 12 min hver dag, altså veldig overkommelig for selv utrente. Jobber i 50sek, så 10 sek pause. Alle øvelser kan gjøres vanskelig eller lett.... Trenger ikke noe utstyr i utgangspunktet..... Vannflasker går greit til manualer...
Lykke til, det er bare å begynne å bevege seg med noe.........

__________________





Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 20:21   #3
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Begynne å trene?

Eller last ned zumba,det er veldig kjekt og så kan du gjøre det hjemme

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 20:52   #4
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynne å trene?

Jeg begynte med å gå 30 min i nedoverbakke, og så ta bussen hjem.. Gjorde dette i noen uker, før jeg utvida runden til 1 time i nedoverbakke og bortover.. Så fant jeg en runde som tok akkurat 60 min, med bortover, oppover og nedover.. Nå går/jogger jeg denne på 42 min.. Jeg begynte i februar/mars i år, og holdt på jevnt, bortimot hver dag.. Dette funka for meg iallefall, men det må mye vilje til de dagene der lysten er totalt blokket.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 23:07   #5
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Re: Begynne å trene?

Skal teste ut bodyrock og zumba Sikkert et greit sted å starte! Takk for hjelpen. Jeg har, når jeg tenker meg om, gått en del de siste årene. Har en halvtime å gå til bussen/skolen. Men nå er det på tide med litt mer intensitet og regelmessighet!

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 08:33   #6
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynne å trene?

Gå fort i oppoverbakker. Der får formen opp betydelig på kort tid

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 15:32   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Begynne å trene?

Jeg støtter forslaget om å gå. Begynn med 20-30 minutters runde i det tempoet du orker. Gå HVER dag, og pass på at du er litt svett når du kommer hjem (hvis ikke går du ikke raskt nok, og/eller langt nok ). Finn deg musikk på øret som passer med tempoet ditt, du går raskere med musikk. Bruk armene slik kappgangere gjør, det ser teit ut, men du vil bli svært overrasket over hvilken økning det gir i farta! Gå raskere for hver gang, noter ned tiden du bruker og se bedringen. Når løypa går "av seg selv" etter en uke eller så, legg til 10-15 minutter, og gjerne en stigning. Gå den også så raskt du kan, feks kan du gå til du ikke klarer mer oppover, pust noen sekunder og fortsett. Ha som mål å gå hele bakken uten pause så raskt som mulig. Etter 3-4 uker vil du merke ENORM forskjell i formen, kroppen din vil oppleves strammere og buksene vil sannsynligvis bli løsere.

Bodyrock er en glimrende 12 minutters styrketrening du kan legge inn feks 2 ganger i uka først, deretter øke med en og en til du er oppe i feks 4 pr uke. 12 minutter har vi alle tid til...feks etter gåturen din Jeg heiv meg på første dag av 30-dagers på bodyrock og klarte knapt gå i to dager, så det er HIMLA effektivt, du kan bruke det du har hjemme til vekter etterhvert, feks spar på tomflasker og fyll med vann. Bodyrock kan gjøres av ALLE, tilpasninger for de som er utrent vises på videoen, slik at det finnes ingen unnskyldninger

Legg en plan og sett av faste tidspunkt UANSETT! Kommer det noe annet du må gjøre på det tidspunktet, tren FØR eller etter, sett ihvertfall opp nytt tidspunkt. 4 uker fra du starter vil du merke at handleposene er lettere, pusten er bedre, du tåler å gå i trapper uten å bli andpusten osv. Trapper er også genialt for å få opp litt pust og blodsirkulasjon.

Ha ALLTID treningstøy/sko tilgjengelige slik at det ikke blir en unnskyldning for å ikke trene (min aller dårligste unnskyldning nemlig, men DU trenger ikke gjøre sammen tabben som jeg )

Det finnes også sett med håndvekter du kan kjøpe på sportsbutikker, men det er ingenting du trenger for å starte i DAG!!!

Lag egen treningsjournal, jeg lar meg glatt inspirere til å komme igang igjen!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 17:08   #8
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynne å trene?

Takk for langt og godt svar (som vanlig) Nerthus! Joda. Jeg får vel bare komme igang! Første treningsøkt/tur blir i kveld (hjemme fra jobb i 22 tiden- neste gang skal jeg prøve å få gått litt FØR jobb ) Spent på om jeg finner en gos løype jeg kan gå (har noen stier utenfor huset tror jeg). Good luck to me. Gruer meg litt

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 20:15   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Begynne å trene?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Takk for langt og godt svar (som vanlig) Nerthus! Joda. Jeg får vel bare komme igang! Første treningsøkt/tur blir i kveld (hjemme fra jobb i 22 tiden- neste gang skal jeg prøve å få gått litt FØR jobb ) Spent på om jeg finner en gos løype jeg kan gå (har noen stier utenfor huset tror jeg). Good luck to me. Gruer meg litt

Last ned noen lydbøker og ta en på øret når du går tur. Og ikke hør på boka annet enn når du går tur.... Brått blir det mer interessant å gå skal du se.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 20:15   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Begynne å trene?

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Takk for langt og godt svar (som vanlig) Nerthus! Joda. Jeg får vel bare komme igang! Første treningsøkt/tur blir i kveld (hjemme fra jobb i 22 tiden- neste gang skal jeg prøve å få gått litt FØR jobb ) Spent på om jeg finner en gos løype jeg kan gå (har noen stier utenfor huset tror jeg). Good luck to me. Gruer meg litt

Ikke noe å grue seg til, start kort - og øk etter 4-5 dager Gå fort, kjenn at du blir varm, pusten øker, pulsen øker og at kroppen FUNGERER! Det blir bedre og bedre for hver dag, det er bare de første 3-4 dagene som kan være litt tunge
Tenk helse, pust, holdning osv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vet ikke helt om jeg tør begynne trene enda, hva tenker dere? jenta26 Trening 35 05-06-11 16:45
Trene? Aphrodithe Trening 2 04-02-09 22:02
trene? cindy Ketolysekuren 2 08-01-08 11:55
Hvordan bør jeg begynne å trene? Skrible Trening 9 29-12-07 02:47
Å trene susanna Ketolysekuren 11 21-06-06 18:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no