Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er dette bra?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-12, 16:40   #1
Matmomsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 8
Matmomsen er på en erverdig vei
Smile

Er dette bra?

Hallo , jeg er en gutt på 16 år som veier ganske mye (90kg) og jeg har lyst til å slanke meg, hvill ikke fortelle foreldrene mine. har satt opp en trening og diet plan og lurer på om den er ok.

Diet:

Frokost: 2 brødskiver med skinke (300kcal)

lunsj: en god morgen yoghurt (250kcal)

Middag: en bama salat på 225gram(kylling og pasta) og et glass melk(400kcal)

kvelds: en brødskive med skinke(150kcal)

Lurer på om denne er diet planen er bra? og er det omrent regnet ut riktig?


Trening:

Intense aerobic 20min hver dag

Sykle 30-60 min 3 ganger i uka

løfte vekter 1 gang i uka

Høres dette bra ut?

takk for svar fort! har lyst til å begnne så fort som mulig men vill ikke gjøre feil tar gjerne imot forbedringer!

Matmomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ringsaker Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 16:42   #2
Matmomsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 8
Matmomsen er på en erverdig vei

Sv: Er dette bra?

P.S jeg er ikke på lavkarbo men lav kalori, og dette var det eneste slanke forumet jeg fant

Matmomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ringsaker Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 16:49   #3
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette bra?

Hvor høy er du?

Helt ærlig synes jeg det ser ut som veldig lite mat for deg og at du kommer til å være sulten. Kanskje kroppen din da går i sparebluss og nekter å "slippe" kiloene?

Jeg ville kuttet ut den go´morgen yoghurten, den inneholder masse sukker og er ikke bra for deg verken på lavkarbo eller lavkaloridiett.

Du bør også fokusere på grovest mulig brød, og da mener jeg ikke fargen på brødet, men at det faktisk er grovt. Kjenner du til sirkelen som indikerer grovheten på brødet? Helst skal hele sirkelen være dekket av farge, da er det grovt.

Kutt ut alle søtsaker og brus, drikk vann, te, eller evt. kaffe om du liker det. Dropp chips og kos deg med nøtter (begrenset mengde) istedenfor.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 16:52   #4
Matmomsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 8
Matmomsen er på en erverdig vei

Sv: Er dette bra?

er 180 høy

takk for svar

Matmomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ringsaker Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 17:11   #5
Matmomsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 8
Matmomsen er på en erverdig vei

Sv: Er dette bra?

Bør man ikke gå ned i vekt hvis man spiser mindre kalorier en man bruker? uansett om alle kaloriene er fra rent sukker? :O

Matmomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ringsaker Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 17:43   #6
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette bra?

Opprinnelig lagt inn av Matmomsen, her.

Bør man ikke gå ned i vekt hvis man spiser mindre kalorier en man bruker? uansett om alle kaloriene er fra rent sukker? :O

Teoretisk ja, men det sukkeret du spiser skaper jo sult som igjen øker apetitten din. Skal du ha suksess, må det en livsstilsendring til, ikke en ren slankekur. Slanker du deg og går tilbake til det kostholdet du hadde før, vil du ende opp med like mange kilo og litt til. :btdt:

Jeg tror ikke Grete Roede anbefaler å innta alle kaloriene i løpet av en dag i rent sukker, for så å vente til neste dag med å spise? (ikke det at jeg sier du gjør det, men bare for å sette det på spissen).

Unge mennesker som deg bør ikke slanke seg, men det jeg sier til min sønn er:

-kutt ut sukker og chips
-spis ordentlig måltider
-beveg deg

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 20:21   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er dette bra?

Er så enig med Senora, du er i VOKSEalder og må derfor spise litt MER enn du forbruker for å opprettholde vekt OG utvikle kroppen din, bla hjernen din

Istedet for salater, velg varierte grønnsaker. Spiser du middag sammen med foreldrene dine, kan du be om mer grønnsaker til middagen fordi du ønsker å spise sunnere - du trenger ikke nevne vekt

Spis en god håndfull størrelse med protein flere ganger om dagen, som sagt skal du vokse og protein er kroppens byggeklosser! Kjøtt, fisk, kylling og sjømat er glimrende. Kan du feks spise grillet kylling til lunsj på skolen?

Grovt brød er greit, men ha gjerne på LITT smør, siden kroppen din har behov for fett for å fungere optimalt. Spis gjerne makrell i tomat på skiva, inneholder masse god næring og holder deg mett lengre.

Yoghurt og melk ville jeg kuttet ut - drikk vann istedet! Evt kan du spise tyrkisk eller gresk naturell yoghurt med bær i. Finnes frosne bær i butikken på pose så du kan bare ordne en porsjon med yoghurt og bær kvelden før og ta med på skolen. Ha gjerne litt nøtter i også.

Kutter du alt av sukkermat og -drikke, reduserer brød, pasta og risporsjonene, øker på kraftig med grønnsaker og proteiner og spiser LITT fett til alle måltid burde du oppnå gode resultat. Men ikke forvent å rase ned i vekt kjapt, sett deg et lengre perspektiv. Det aller aller ALLER viktigste er etter min mening at du gir kroppen den næringen den trenger, og det får den fra RENE matvarer

Ønsker du å lære litt mer om ernæring, sjekk ut www.friskogfunksjonell.no. Vegard Lysne, som har master i ernæring og stadig vekk er innom her, har laget en utmerket side som "enkelt" lærer vekk kunnskapen om næringen vi har i oss hver dag Han har også tips til bedre kosthold, og siden har også info om bla trening.

Tilslutt, kunnskap er makt!!! Skal du nå målet ditt - OG bli der - må du bruke tid på å lese deg opp om kroppen og kostholdet. Prøv å finn et kosthold du er mett på og som du opprettholder overskuddet på når du skal ned litt i vekt. Prøv også å tenk at du kan spise slik i lang tid framover, og at dette ikke skal være en kortvarig diett - ellers er du raskt tilbake der du var.

Kosthold for vekttap er så myyyyyye mer enn energi ut - energi inn...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 16:16   #8
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Er dette bra?

Slutter meg til det andre har skrevet her av kostholdsråd. Husker da jeg var 16 og trengte å gå ned et par kilo "valpefett". Alt jeg gjorde den gangen var å ha et "godtefritt" år. Null snop, brus, kaker eller is. Ellers spiste jeg normalt, og resultatet var 4 kilo av kroppen. En 16 år gammel gutt har jo det beste utgangspunktet til å bygge opp kroppen sin med trening, og har sin livs beste forbrenning. Dette vil være lett for deg å få til så lenge du er konsekvent.
- trening som du skriver, men helst minst 30 min aerobic.
- normal kost med nok proteiner og masse grønt
- null sukker.

Lykke til:-)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lørdagsgodis fra God Morgen Norge! Fantastisk dame, dette! Måtte bare dele dette! jegviljegskaljegmå Kake/dessert og snacks 17 06-11-11 14:13
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Hva er dette for noe? martefie Lavkarbo generelt 2 11-01-08 20:38
Er dette noe for meg? Bente D Ketolysekuren 13 19-03-07 19:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no