Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokoladefondant

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-05-06, 15:34   #1
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sjokoladefondant

I dag har jeg prøvd meg på en lavkarbo. desert - som ble knallgpd!! (spiste 2 stk. til mellommål.)

Sjokolade-fondant:
50 g. mørk sjokolade (jeg tok sukkerfri) - smeltes i smørret
50 g. smør - smeltes med sjokoladen
2 egg - piskes lett
1/2 dl. natreen-pulver - has i de piskede eggene, ha så i sjokolade/smør.
1/2 dl. finmalte mandler- tilsettes tilslutt.

4 små smurte former, 180 grader nederst i ovnen 7 min.

Jeg stekte minne litt for lenge og da blir de ikke rennende. Ta de rett ut av ovnen etter 7 min og sett de på en rist 5-10 min. - nyt

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 15:50   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladefondant

Med 70% sjokolade eller mørkere blir dette sikkert også godt. Megasnadder...mmmm...


Sist redigert av Albertine : 14-05-06 kl 16:05.
  Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 00:18   #3
Solvei
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladefondant

Hei
Jeg har laget fondanter med rapsolje i stede for smør og havremel der du brukte mandel, men jeg må innrømme at jeg brukte fruktose i. Hadde is ved siden av og serverte ei venninne til dessert. Kjempegodt

  Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 09:13   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokoladefondant

ojojoj en trås etter min smak

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 09:18   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladefondant

Noterer så blekket spruter her

Hva mener du med små former??

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 10:21   #6
Solvei
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladefondant

Jeg bruker muffinsformer av amerikans type for de er stødigere og større ;-)

  Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 10:29   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokoladefondant

da er jeg snart i gang her

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 18:28   #8
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sjokoladefondant

Jeg brukte sånne små glassformer - rommer ca. 2 dl. Du kan jo bruke hva som helst bare det er ildfast (f.eks. en kopp). Den oppskriften jeg brukte blir på ca. 5-6 dl.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 15-05-06, 19:04   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladefondant

NAMM!!!!

Har spist en

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 21:07   #10
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladefondant

Har tenkt å lage slike til 17. mai - med bringebær og pisket krem til må det vel bli en festdessert??

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 21:49   #11
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sjokoladefondant

Helt klart!! Går fort å blande sammen så du kan lage den rett før den skal spises. Er nok best når den er nylaget. Lykke til

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 08:42   #12
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladefondant

Himmel så godt - og ikke minst lettvint! Det skal jeg jammen lage flere ganger - tusen takk for super oppskrift !

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 21:05   #13
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sjokoladefondant

Så hyggelig Ja, en veldig enkel og god - (også greit å lage når man skal unne seg litt ekstra en dag!!)

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 12:26   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladefondant

Hvor mye fruktose har dere i deres om har brukt fruktose?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 14:02   #15
Kanari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 38
Innlegg: 31
Kanari er ny på veien

Sv: Sjokoladefondant

Hvilken type sjokolade har dere brukt og hvordan smør?
Er det greit med soft flora??

Kanari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo,lav gi.... Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 14:50   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladefondant

Opprinnelig lagt inn av Kanari

Hvilken type sjokolade har dere brukt og hvordan smør?
Er det greit med soft flora??

Meierismør er best. Soft flora er ikke så bra. Det var verre før, men den har fortsatt soyaolje som hovedingrediens, og det er ikke så bra.

Men er det ingen som har bakt disse med fruktose?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 14:51   #17
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sjokoladefondant

Bruk en mørk vanlig sjokolade - eller sukkerfri. Ang. smør så bruker jeg bare ekte meierismør!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 14:58   #18
Solvei
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladefondant

Jeg bruker rapsolje, mmmmmmmmmm kos dere

  Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 15:47   #19
Kanari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 38
Innlegg: 31
Kanari er ny på veien

Sv: Sjokoladefondant

Opprinnelig lagt inn av Kanari

Hvilken type sjokolade har dere brukt og hvordan smør?
Er det greit med soft flora??

Da ble det soft flora denne gangen..Bruker ekte meierismør neste gang..
Disse smakte nydelig...Min første lavkarbo dessert og den smaker så godt....

Kanari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo,lav gi.... Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 15:52   #20
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladefondant

Opprinnelig lagt inn av Kanari

Da ble det soft flora denne gangen..Bruker ekte meierismør neste gang..
Disse smakte nydelig...Min første lavkarbo dessert og den smaker så godt....

Hvilket søtstoff og hvor mye? Ble det veldig søtt, eller bare litt?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 16:09   #21
Kanari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 38
Innlegg: 31
Kanari er ny på veien

Sv: Sjokoladefondant

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hvilket søtstoff og hvor mye? Ble det veldig søtt, eller bare litt?

Jeg brukte Splenda, det ble ikke veldig søtt..Helt fin smak synes jeg...

Kanari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo,lav gi.... Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 12:02   #22
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Sjokoladefondant

Her er oppskriften Mya

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:23   #23
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sjokoladefondant

Dævven, dette hørtes digg ut, hvor mye karber på hele oppskriften???

  Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 19:09   #24
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokoladefondant

Har smakt en slik en i dag. Tenkte jeg skulle "oversette" den originale oppskriften, men det var noen som kom meg i forkjøpet! Brukte oppskriften nesten som den stod, men tilsatte ca et kryddermål/knivsodd med stevia, for jeg synes søtsmaken blir perfekt da! Nøytraliserer det bitre i natreen. Brukte 1/4 dl soyaprotein istedenfor mandelmel også.

Dom: Kjempegodt! Også for ikke-lavkarbere. Min mor kommer til å flytte inn hos meg hvis hun får smake disse! haha! Sambo trødde i seg to stykker og skrøt fælt, selv før jeg fikk fortalt at det var lavkarbo! Herlig å kunne lage noe godt også for dem som sliter med candida o.l. Skal teste med cocosa neste gang Heldigvis var de utrolig mektige! Orket bare en!

Tusen takk for oppskrift!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 19:28   #25
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladefondant

Blir det ikke mye karber om man bruker 70% kokesjokolade?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no