Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Atkins på konkursens rand

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-05, 16:24   #26
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Typisk amerikansk. Det skal alle kunder informeres om "ståa". Jeg fikk slik av United også for et år eller to siden. De flyr enda de gitt !!

Det er bare fordi du ikke skal salksøke dem etterpå og si at du ikke har blitt informert !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 16:36   #27
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Men... atte... betyr dette at alle barer og sånt blir helt borte fra markedet?

Me want bars...

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 17:06   #28
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

Så det er bare å kaste de papriene?

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 17:35   #29
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Mens vi snakker om mørk sjokolade

Jeg elsker Bocca. Den er jo mørk. Trenger jeg få dårlig samvittighet?

Opprinnelig lagt inn av HP

Vi har også fått

Til kreditorer, debitorer og andre interessenter - de har orden på sakene der borte gitt

__________________
"Spis mye av det som er usunt i dag. I morgen kan det ha blitt sunt å da er det godt å ha spist mye av det "

"Julekake er en gulrot man lokker nye medlemmer til sangkor med...."
Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 18:36   #30
Kunimundur
Juniormedlem
 
Kunimundur sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Innlegg: 42
Kunimundur har en fantastisk aura rundt segKunimundur har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men... atte... betyr dette at alle barer og sånt blir helt borte fra markedet?

Me want bars...

Det trur ikkje eg, i alle fall. Der er fullt av andre firma som produserer slike barar. Der er t. d. firma i Nederland, England osv. som produserer på lisens frå Atkins, også, så det kan no tenkast at det vil bli ei ordning for desse, også.

__________________
Kunimundur





Kunimundur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 19:22   #31
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Og er det ikke Atkins, så kommer det nok andre. Spiste en fra Boots nå nylig i London - smakte kliss lik Atkins chocolate decacence. Jeg gav opp halvveis og kastet resten...

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 20:06   #32
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Roy82

Så det er bare å kaste de papriene?

Med mindre du har krav i boet ? Har du betalt for varer du ikke har fått lønner det seg kanskje å sjekke. Men jeg regner med at vi småkunder uansett kommer bakerst i kreditorkøen.

.....jeg har kasta papirene jeg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 20:09   #33
Kunimundur
Juniormedlem
 
Kunimundur sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Innlegg: 42
Kunimundur har en fantastisk aura rundt segKunimundur har en fantastisk aura rundt seg
Question

Freia Premium 70%?

Opprinnelig lagt inn av Pianoman

Jeg elsker Bocca. Den er jo mørk. Trenger jeg få dårlig samvittighet?

Bocca inneheld berre 58% kakao, visstnok...
http://www.nidar.no/ny/inc/vis_produkt.asp?id=2787

Blei forresten litt stuss av å lese at Freia 70% er mørk sjokolade med fyll, og difor kanskje ikkje har 70% kakao i heile sjokoladen??
(Premium DARK ORANGE er min favorittsmak, sjølv om eg brukar mest 86%...)
http://www.digme.net/blogg/2004/07/70_prosent_juks.html

Sitat:

I was oh-so-happy when Freia of Norway started to make a really dark chocolate. It was easier to find, and cheaper than the stuff I got in health/speciality stores. But hey, what was this? I gained weight from it! I would eat a few pieces of Valrhona, for instance, and not gain weight, and then a few pieces of Freia Premium the next week, and gain weight. This was odd. This required serious study.

I did that study by turning the chocolate bar over, and reading the fine print at the back of the box. On the front there is this large mark saying 70%. At the back you will see that it is 70% cocoa in the outer layers. The inner layer is 35% truffle something. If you break off a piece of Freia Dark Premium, you will see that the sides and the middle layers split apart.

So now I know. And I am back to the exspensive stuff. But somebody really should let Freia know they have been found out. I am just wondering: should I call one of the health/lifestyle journalists first, or Freia?

posted by Torill

Nokon som veit noko om dette?

__________________
Kunimundur





Kunimundur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 20:30   #34
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kunimundur

Blei forresten litt stuss av å lese at Freia 70% er mørk sjokolade med fyll, og difor kanskje ikkje har 70% kakao i heile sjokoladen?? Nokon som veit noko om dette?

Joa, var masse skriverier i avisene om dette da sjokoladen ble lansert. De fikk så hatten passa. Tror de har endret innholdet nå, - er det noen som har ei plate som kan sjekke hva det står ??

......og uansett så er 86% iallefall OK !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 22:24   #35
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Var det ikke slik at noen misforsto skriften bak på esken? Sjokoladen har jo alltid vært den samme. Det er jo 70 % -tallet på fronten som teller. Men noen misforsto teksten og trodde fyllet var med 35 % kakao men selvfølgelig er det fyllet som utgjør 35 % av hele sjokoladen, altså 35 har ikke noe med kakaoinnholdet å gjøre. Ble ikke det konklusjonen sist vi diskuterte dette?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-08-05, 23:46   #36
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg kjøpte sjokoladen da den kom ut. Da var den mørke sjokoladen et "skall" utenpå en mykere, lysere innside. Nå er den like mørk tvers igjennom. Det er mulig jeg blander to sjokolader, men sambo husker jeg irriterte meg over at det ikke var mørk sjokolade helt gjennom - og at det var en Freia sjokolade... Etterpå kom skriveriene om 35% og Freia måtte forklare seg ....

Men husk nå at jeg er en gammel bestemor, åsså jeg har vært i ketose så lenge at husken min sikkert ikke er helt å stole på !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-08-05, 07:49   #37
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

men det er en som heter dark (70%) og en som heter dark milk (litt færre %) Dark milk er iallefall lys inni
Freia har iallefall endret teksten på dark sjokoladen sin, så kan den ikke misforståes

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-08-05, 16:34   #38
Kunimundur
Juniormedlem
 
Kunimundur sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Innlegg: 42
Kunimundur har en fantastisk aura rundt segKunimundur har en fantastisk aura rundt seg

Var og kjøpte Sensations BRUT 86% i dag, synst den er veldig god. Men litt irriterande at det ikkje står kor mykje som er nedi av kvar ingrediens. Har ikkje klart å finne det ut nokon plass. For å vere sikker på å ikkje ta for lite i med omsyn til karbohydrat, reknar eg 14% sukker og 86% kakao, men det veit eg no eigentleg ikkje...

__________________
Kunimundur





Kunimundur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no