Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-11, 17:04   #26
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

21 pr kilo kroppsvekt uten fett ville vel blitt ganske alvorlig lavt?

Det ville nok det for de fleste av oss, men ingenting overrasker meg.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:06   #27
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Hvis jeg skal måtte ned i 1134 kalorier pr dag for å gå ned i vekt, legger jeg meg heller ned og griner, med hånda godt stappa ned i en potetgullpose.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:08   #28
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

De fleste overvektige veier jo betraktelig mer enn 73 kg og får dermed masse mer kalorier. Dette er vel en betraktning som hindrer folk på 150 kg å spise for mye.

Tja... Om jeg veide 73 kg hadde jeg hatt en bmi på 31...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:11   #29
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis jeg skal måtte ned i 1134 kalorier pr dag for å gå ned i vekt, legger jeg meg heller ned og griner, med hånda godt stappa ned i en potetgullpose.

Det der nye potetgullet? Eller nytt og nytt, aner ikke når det kom. TRAKTOR -med grønn paprika!!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:12   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Tar heller posen med Smash i.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:14   #31
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Smash er sååååååå nam. Om nom nom nom

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:15   #32
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Ostepop er bedre, og den melkesjokoladen med yoghurtfyll.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:40   #33
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ostepop er bedre, og den melkesjokoladen med yoghurtfyll.

Ostepop er det ekleste snackset som er oppfunnet! Men melkesjokolade med yoghurtfyll høres ut som noe jeg ikke bør smake engang...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 18:15   #34
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Herregudameg. Jeg så ostepop med paprika og løksmak i butikken nå!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 18:39   #35
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Eh... Så hvis jeg per i dag veier 137 kilo, så skal jeg gange det med 21
Det blir jo 2877 kcalorier per dag. Har aldri vært over 2000!
Nå teller jeg ikke kcalorier lenger, men vekta har ikke akkurat samarbeidet den siste tiden. Så kanskje det er dette som skal til?
Men nå vet jeg at nok 3-4 kg av min nåværende vekt er vann. Skal jeg fortsatt beregne de kiloene? Nå blei jeg forvirra

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 19:30   #36
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Eh... Så hvis jeg per i dag veier 137 kilo, så skal jeg gange det med 21
Det blir jo 2877 kcalorier per dag. Har aldri vært over 2000!
Nå teller jeg ikke kcalorier lenger, men vekta har ikke akkurat samarbeidet den siste tiden. Så kanskje det er dette som skal til?
Men nå vet jeg at nok 3-4 kg av min nåværende vekt er vann. Skal jeg fortsatt beregne de kiloene? Nå blei jeg forvirra

Ifølge teorien, ja. Vann, nja.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 19:35   #37
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ifølge teorien, ja. Vann, nja.

Så da bør jeg kanskje beregne noen kilo mindre før jeg begynner å gange?
Men jeg synes seriøst det høres ut som fryktelig mange kcalorier i alle tilfelle...
Når jeg beregner på Diett.no er jeg uansett skjelden over 1700 kcalorier. Og nå spiser jeg mye mer enn før
Tror jeg blei litt ødelagt av å bli sendt på GR som tiåring og levd etter det i alle år senere

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 20:03   #38
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Tja, jeg raste ned i vekt da jeg lå på 2200 kcal eller mer med mye fett (80 E%) mens det gikk betraktelig treigere da jeg lå på 17-1800 kcal med en fettprosent på 70 E%. I følge GR-fantastene skal liksom ikke det gå an Det kan kanskje være verdt å prøve å spise mer kalorier hovedsaklig fra fett dersom det går treigt, bare for å se hva som skjer?

For ordens skyld så får jeg ca 2100 kcal når jeg ganger med min vekt med 21.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 20:25   #39
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Tja, jeg raste ned i vekt da jeg lå på 2200 kcal eller mer med mye fett (80 E%) mens det gikk betraktelig treigere da jeg lå på 17-1800 kcal med en fettprosent på 70 E%. I følge GR-fantastene skal liksom ikke det gå an Det kan kanskje være verdt å prøve å spise mer kalorier hovedsaklig fra fett dersom det går treigt, bare for å se hva som skjer?

For ordens skyld så får jeg ca 2100 kcal når jeg ganger med min vekt med 21.

Øke på med kcalorier fra fett kan jeg prøve
Jeg gikk ned 50 kg på lavkcalori og null fett en gang. Men så bråsnudde det og jeg gikk opp i rekordfart. Var fortvilet, så spurte Kari Jaquesson om råd.
" Svar: Du har gått tilbake til din gamle livsstil, derfor går du opp i vekt. Kcaloriene kommer ikke fra kosmos"
Javel... Så jeg lå på det tidspunktet på 1200 kcal per dag og trente opptil seks timer daglig! Men, men...
Mens jeg før det har levd etter GR i 20 år
Så jeg har MYE større tro på dette kostholdet, altså

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 22:01   #40
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Det blir heldigvis som regel lettere å bevege seg (mer) når vekta kryper nedover også. Et annet aspekt er at styrketrening faktisk kan være (realtivt) lettere for en tung kropp en cardio. Og vel så viktig siden det opprettholder muskelmasse (og forbrenning). Cardio er også viktig, men aller viktigst er at man orker å gjøre noe - og da er det kanskje lettere for mange å begynne med moderat styrketrening for å vedlikeholde muskelmasse selv om kilo og cm krymper.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 22:50   #41
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Så da bør jeg kanskje beregne noen kilo mindre før jeg begynner å gange?
Men jeg synes seriøst det høres ut som fryktelig mange kcalorier i alle tilfelle...
Når jeg beregner på Diett.no er jeg uansett skjelden over 1700 kcalorier. Og nå spiser jeg mye mer enn før
Tror jeg blei litt ødelagt av å bli sendt på GR som tiåring og levd etter det i alle år senere

Går du ned slik du spiser ville jeg ikke tenkt mer på det tallet. For en som har lav vekt vil gange med 21 bli veldig lite igjen, så man burde ikke følge tall slavisk som ikke er tilpasset en individuelt.
Det blir nesten som med BMI-tall, det kan man ikke ta annet enn med en klype salt det heller ettersom det ikke taes hensyn til hvor kraftig skjelett og muskelmasse man har. Du skal spise når du er sulten til du er passe mett. Blir det 1700 kcal er det perfekt for din kropp.Tenker jeg.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kcal inn vs kcal ut Kanutten Generell diskusjon 34 17-04-12 13:22
Kh og kcal pr dag? Tufso86 Lavkarbo generelt 6 26-05-11 22:04
Kan det bli for lite kcal? Peppa Gris Ketolysekuren 13 01-05-11 18:16
Kcal på lavkarbo? smia Trening 20 18-10-09 12:52
Kcal vs karber Miegull Mer enn 30 kg overvekt 3 20-01-09 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no