Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forhøyet kolestreol og blodfetter på lavkarbo!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-10, 21:13   #1
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Forhøyet kolestreol og blodfetter på lavkarbo!

I lunsjen på jobb i sist uke kom vi inn på Lavkarbo diett og slanking generelt. Mange kom med kommentarer og komplimenter til meg i fob med vektnedgang. Jeg forklarte hva jeg spiste. En kollega av meg som jeg ikke kjenner veldig godt satt høylytt og prokalmerte at hun kjente mange som hadde gått på lavkarbo og de hadde fått skyhøyt kolestreol av det.. Og så avsluttet hun med at hun var helt enig med Kari J om at alt med slanking hadde med kalori inntak og aktivitet å gjøre

Jeg gadd ikke å gå i noen diskusjon med henne, kjenner at jeg har ingenting å forsvare, og at så godt som kroppen min fungerer nå er et levende bevis på at dette kostholdet er det eneste rette for meg.

Det jeg lurer på er om dere kjenner noen, eller har opplevd selv å få forhøyet kolestrol/blodfetter av lavkrabo?

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:33   #2
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Forhøyet kolestreol og blodfetter på lavkarbo!

kolesterolet mitt og triglyseridene har gått ned hos meg det.. ikke at det var høyt til å begynne med da

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:35   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forhøyet kolestreol og blodfetter på lavkarbo!

Har holdt på i over 1 år nå og mine prøver er spot on

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:44   #4
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forhøyet kolestreol og blodfetter på lavkarbo!

Ketolyse i 19 mnd nå, og alle prøver er fin fine.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 22:05   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forhøyet kolestreol og blodfetter på lavkarbo!

Alle prøver helt fine her både for et år siden når jeg starter - og etter over et halvt år Har en lege som både har trua og som er pittelitt skeptisk og gjerne vil følge meg opp med blodprøver underveis

Det positive er jo da at verdiene for stoffskiftet (et av de) fritt tyroksin har forbedret seg kraftig, og jeg har heller ikke lengre underskudd av B12 og folat (noe Bedre uten brød har lært meg kan komme av for mye karbo - og som KAN gi åreforkalkninger over tid...).

Alt vel altså - og nå har jeg holdt på i over et år!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 22:39   #6
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Forhøyet kolestreol og blodfetter på lavkarbo!

Det er godt å høre Har selv drevet på siden april og tenkte at jeg skulle ha en full helsesjekk i beg av 2011. Veldig intresant å lese det dere skirver. Synes det er viktig dokumentasjon. Har jo lest boka til HExenberg og hun dokumenterer jo mye, men det er alltid greit å høre fra dere her inne som er midt oppi det

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 22:57   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Forhøyet kolestreol og blodfetter på lavkarbo!

har ikke testet kolesterol men jeg har hatt veldig høye leververdier og jernverdier, i et år og de har ikke funnet ut hva som kan stoppe det.. så etter 2 uker på lavkarbo var jernverdiene mine halvvert og samme med leververdiene.. så det går rette veien her for å si det sånn!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Prolaktinnivå forhøyet lolliduck Stoffskifte / hormonproblemer 22 29-09-11 20:30
Forhøyet alat Miriam Spørsmål og svar 7 04-02-11 13:17
Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol Impulsiw Spørsmål og svar 277 17-09-08 13:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no