Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Plutselig vektøkning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-11, 23:15   #1
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Plutselig vektøkning

Nå er jeg egentlig ikke så veldig opptatt av vekten min, men fikk da plutselig nesten sjokk. Etter at jeg klarte en uke på fjellet med mye trening og ganske vanlig lavkarbo kosthold hadde jeg en uke her med litt mindre trening (men fortsatt 10 timer). I helgen har jeg vært ute og tatt meg (alt for mange) lavkarboøl. I dag veier jeg over 4 kg mer enn forrige mandag. Kan det være ølet? Ellers har jeg nesten spist som vanlig. Litt mindre fett og mer protein pga det jeg fant i kjøleskapet som måtte bort. Varierer karbo litt mellom 20 og 60 ut fra treningsmål osv.
Hva kan ha skjedd? Noen som har en ide? Er det kanskje bare vann etter drikkingen?

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:07   #2
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Plutselig vektøkning

Jeg ville gitt ølet skylda. Sannsynligvis mest vann...

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:27   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig vektøkning

Øl, er både karbohydrater og alkohol. Begge kan gi veldig mye vannvekt (Jeg "suger vann" etter rødvin. Vises veldig godt på merkene etter sokkestrikken - de blir DYPE da.) Om du i tillegg har spist enten for mye eller for lite salt så kan dette bidra til å binde vannet.

Gi det en liten ukes tid med normalkost og så gå på vekta.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 16-08-11 kl 10:33.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:28   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Plutselig vektøkning

Alt du spiser mens du har alkohol i kroppen legger du på deg, uansett om energikilden er fell, proteiner eller karber.

Har selv brent meg på dette fordi jeg blir sulten når jeg drikker.

Øl + kebab + div. kan fort bli en kilo for min del, og det er ikke vann :P Og så blir jeg ikke like lett mett av fett som før, og er vant til å ikke bry meg med kalorier, så jeg kan virkelig gå på en kalorismell.

Eneste fordelen med lavkarbo-øl, er at om jeg holder meg til 4 stk, så detter jeg forhåpentligvis ikke ut av ketose og er igang og brenner fett et døgn etterpå, pluss at den har generelt mindre kalorier.

Det er vanskelig å holde seg lavkarbo på fylla om man ikke går for sprit/tørr vin + har viljestyrke mtp. nattmaten (uff dette hørtes fjortis ut, men :P)

Til en kosekveld går det helt fint med øl (lavkarbo).

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:45   #5
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Plutselig vektøkning

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.


Øl + kebab + div. kan fort bli en kilo for min del, og det er ikke vann :P

Ikke bare vann? Kan man virkelig legge på seg en kg fett av øl, kebab +div? Som én utskeielse, selvsagt?

Jeg har tenkt at det meste var vann

Uansett like greit å holde seg unna...

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:57   #6
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Plutselig vektøkning

Tviler på at du klarer å legge på deg 1 kilo på bare 1 dag med utskeielser. Det skal ganske mange kalorier i overskudd til for at du klarer det. Er nok en del vann også

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:05   #7
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Plutselig vektøkning

Det var nok kombinqasjonen øl og kebab ja. Har spist nesten vanlig nå (litt mindre karbo) og trent like mye som ellers og nå er 3 kilo borte alt. Er skremmende hvor mye vann kroppen klarer å suge til til seg. Så det også på sokkestrikken at det var noe der. Har ikke gjort noe annet for å kunne se om det virkelig bare var det. Hadde jeg kuttet ut søtstoff nå f.eks. hadde jeg jo ikke sett hva som var årsaken til eksplosjonen. Takk for hjelpa alle dere og jeg håper at dere har lært like mye som jeg

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:08   #8
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Plutselig vektøkning

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Alt du spiser mens du har alkohol i kroppen legger du på deg, uansett om energikilden er fell, proteiner eller karber.

Har du kilder som bekrefter og begrunner denne påstanden?

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:10   #9
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig vektøkning

Det nå være vann, tror jeg. Typisk når vekten varier så mye på få dager

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:14   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig vektøkning

[quote=Alynna;1184271]Alt du spiser mens du har alkohol i kroppen legger du på deg, uansett om energikilden er fell, proteiner eller karber.

Hvor i all verden får du dette fra? Det er jo kjent at kroppen ikke forbrenner fett når den forbrenner alkohol. Men dette høres da fryktelig feil ut?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 22:30   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig vektøkning

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Alt du spiser mens du har alkohol i kroppen legger du på deg, uansett om energikilden er fell, proteiner eller karber.

Dette var jo en ganske bastant påstand Drikker du lavkh-alkohol og spiser lite kh, vil det ikke være særlig insulinutskillelse som åpner opp for fettlagring - slik at det vil være vanskelig og reelt legge på seg FETT i en slik situasjon

Spiser man derimot høykarbomat - har det vel strengt tatt ikke noe å si om man drikker alkohol eller ikke, overskuddsenergi vil gå rett i fettlagrene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 23:15   #12
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Plutselig vektøkning

Uansett- det at det forsvant like fort igjen tyder ihvertfall på mye vann. Har ikke spist høykarbomat heller.

__________________


danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:05   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig vektøkning

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Uansett- det at det forsvant like fort igjen tyder ihvertfall på mye vann. Har ikke spist høykarbomat heller.

Jupp.

Og neste gang - sjekk sokkestrikkene. Ankelfett lager ikke like dype grubber. Tro meg - jeg vet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cipralex og vektøkning rut311 Mer enn 30 kg overvekt 16 26-07-11 05:39
Vektøkning? fabienne Spørsmål og svar 1 22-03-10 14:32
Vektøkning Smyklebust Atkins kosthold 3 20-07-09 01:38
Vektøkning? CHESS Ketolysekuren 6 10-10-08 08:55
Hmmm- vektøkning Benzo Atkins kosthold 7 12-09-05 17:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no