Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-10, 10:57   #1
Ele
Nytt Medlem
 
Ele sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 6
Ele er på en erverdig vei
Question

To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Heihei alle sammen!
Dette er min første post her inne, litt kjipt at den skal handle om treg mage og dårlige resultater...

Jeg synes dette går litt tregt jeg, har lest at folk går ned så mye til å begynne med, men jeg har vært på lavkarbo (i ketose etter jeg begynte å teste for ei uke siden) i to uker nå, og ikke gått ned så my som jeg håpe, selv om jeg har vært flink! Men så har jeg en del vondt i magen og går veeeldig sjelden på do for å... ehm... bommelomme... Kan det være noe av grunnen til at jeg får dårlige resultater?? Eller passer kanskje ikke lavkarbo for meg...??

Setter stooor pris på svar!

Ele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo-isj Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 11:07   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Når jeg ikke vet hvor mye du veier, har gått ned/vil gå ned eller spiser, så er det ikke så lett å gi råd!

De fleste raser ikke ned i vekt. Noen gjør det og det er jo de vi helst vil sammenlikne oss med, da!

Spiser du nok fett og drikker nok, pleier ikke treg mage å være noe problem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 11:26   #3
Ele
Nytt Medlem
 
Ele sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 6
Ele er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Ja, altså, jeg starta på 88,1(BMI 28) for to uker siden, ned til 86,3 på ei uke (som jeg er fornøyd med), men så stoppa det helt opp å på ei uke (og jeg har vært flink altså, rørt på meg, drukket masse vann og jeg spiser en god del fett) og jeg er nå 86,2(BMI 27). Også går jeg rundt å føler meg stappa og uggen for det meste, blir veldig slitsomt...!

Ele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo-isj Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 11:37   #4
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Hei. Jeg har i perioder også hatt problemer med magen, på samme måte som du beskriver. Dette gjorde i hvertfall at jeg spiste altfor lite, fordi jeg ble så dårlig når jeg spiste. Jeg har økt gr.saksmengden for å få i meg fiber og spiser litt linfrø, og dette har løst problemet for meg. Håper du finner at av det

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 13:26   #5
Zecola
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 42
Innlegg: 23
Zecola er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Nå vet jeg ikke helt hva type problemer du har med magen da, men typisk ting når det gjelder magetrøbbel er fiber. En annen ting kan rett og slett være at det tar en stund for magen å omstille seg til det nye innholdet. Når det gjelder fiber, les på grønnsaker salater osv for å finne ut hva som gir fiber uten å gi noe serlig karbo. Agurk er f.eks fiber, jeg spiser mye agurk og har ikke noe magetrøbbel.

Kanskje det hjelper ^^

Jeg gikk ned mye til å begynne med, men nå ser det ut til å ha stått stille en del dager. Det er forskjellig for alle, så lenge du går ned så går du ned er det jeg hører. Utover det så snakker vi jo ikke om noe hurtigkur men om en livsstil, så da trenger man ikke gå ned så veldig mye så fort så lenge man har framgang. Selv om jeg helt klart også gjerne skulle blitt kvitt ALT på en gang om det var mulig! haha

Zecola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egen Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 15:53   #6
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Nesten to kg på to veker er jo bra! Gi det tid berre, du bør ikkje gå ned fortare enn det.

Edit: Eg har generelt sett langt sjeldnare trang til bommelom no enn før, trur det er rimelig vanlig?

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 16:10   #7
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Jeg blander kruskakli inn i rømme og bær for å få mer kontroll på magen

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 18:04   #8
missfeelgood
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Alder: 39
Innlegg: 4
missfeelgood er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Sleit /sliter med treg mage selv.

Jeg spiser idoform, en om dagen rett før middag. Det er bare melkesyrebakterie greier.. Det hjelper for meg

missfeelgood er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 18:42   #9
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Jeg pleier å ta 2 ss med linfrø i et glass og helle vann til det dekker frøene. venter i 30 min, heller på litt fune light og drikker. Det pleier å hjelpe.....

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:35   #10
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Anbefaler Lepicol-kapsler og masse vann. Lepicol-kapsler får du kjøpt på helsekostbutikker, se her http://www.ecoline.no/subdet19.htm


Noen synes det er helt greit å gå sjeldent på do, mens andre (bl.a. jeg) har det best med daglig besøk. Når du opplever ubehag, så skal du prøve å gjøre noe med det. Det skal ikke være plagsomt å leve på lavkarbo - tvert i mot!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:42   #11
MarianneSB
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 17
MarianneSB er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Du kan og prøve HUSK Psylliumsfrø som fåes kjøpt på helsekostforretninger. Det er et 100 % naturlig fiberprodukt uten karbohydrater. Frøene blandes med vann og drikkes 1-2 ganger daglig. Husk og drikk masse vann etterpå.

__________________
Marianne
MarianneSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og LowFodmap Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:54   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Og så virker cocosa (kokosfett) drivende. Og Cavalier sjokolade kan virke veldig veldig drivende... Om du er desperat...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 00:15   #13
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Man kan ikke sammenligne seg selv med andre sånn.
De man leser om som mister flere kg de første ukene har ofte mange flere kg å ta av enn det du har.

Og det er ikke så bra å rase ned i vekt heller. Verken for kroppen, eller "psyken".

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 06:36   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Flertallet "raser" ikke ned i vekt... flertallet må prøve flere ting for å få i gang vektnedgangen, og den er ofte liten - men stabil jeg holdt på i over et halvt år uten å gå ned....

måtte redusere kcaloriene noe - men etter jeg gjorde det går jeg ned litt under en kg i uka

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:40   #15
Bærtolina
Medlem
 
Bærtolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 67
Bærtolina er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Spiser du grønnsaker? Brokkoli og blomkål f.eks? Det inneholder også fiber og holder magen i gang.

__________________
Gladtjukk, men på vei nedover.
-2,4 kg
Bærtolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 21:37   #16
Ele
Nytt Medlem
 
Ele sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 6
Ele er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Åååh, så herlig å få så masse respons(men merkelig at jeg bare fikk beskjed på mail om de to første! ), jeg har hengt på mange forskjellige forum på forskjellige tema før, aldri har det vært så gode svar! Dette kan jeg virkelig like, takk folkens!

Jeg har tatt blomål/brokkoli-tipset, har spist en svær slunt de siste dagen, i tillegg til slike kapsler med melkebakterier eller noe i den dur! (Hadde ikke noe særlig av de greiene jeg villa ha på helsekosten, prøver detter for nå!)
Jeg har får gått bittelitt på do nå i alle fall, men jeg føler meg mye bedre allerede! Mye mindre oppblåst og ikke så vondt i magen!

I thank you all!

__________________


Ele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo-isj Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 22:59   #17
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Lavkarbo passer for alle!! (er vel noen få helse-unntak, men det er spesielle tilfeller)
Masse supre tips her om treg mage, skal ta til meg noen av de selv
Jeg kjenner meg forresten veldig godt igjen i det å sammenligne meg med andre, og bli missfornøyd med eget vekttap. Prøver å se på helheten over tid, og har bestemt meg for å være fornøyd om jeg går ned 0,5 kg i uka i SNITT over lengre tid.
Desverre (for meg) er det sånn at kiloene og cm renner av på noen, og sammenligner man seg med de på feil grunnlag er det ikke rart man føler seg dårlig. Det er veldig få her inne som faktisk tør å si hva de veier, selv om det er anonymt. Og det er dumt for da sitter folk og sammenligner seg med folk i ulike kategorier. Ved hjelp av tickeren har jeg av og til kunnet se på folks BMI at dette er en person i en annen vektklasse og forstått at jeg ikke kan forvente samme vektnedgang. Jeg synes selv det er fælt å annonsere vekten sin, men som sagt, vi er anonyme, og kanskje vi kan hjelpe hverandre bedre om vi gjør det?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treg mage GKS Ketolysekuren 22 03-03-11 09:02
Treg mage Sassy88 Ketolysekuren 29 06-08-10 22:01
Treg mage! matitt Lavkarbo generelt 5 08-07-09 12:56
Treg mage Chanima Spørsmål og svar 7 27-03-09 15:28
Treg mage? safran Ketolysekuren 4 25-09-07 09:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no