Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ammer ... lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 16:51   #1
akkeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 23
akkeber er på en erverdig vei

Ammer ... lavkarbo?

Hei,jeg er ny her og har endel spørsmål..

Jeg har nettopp (snart 3 mnd) fått mitt 5 barn,hvorav 3 av de er på 3 år! Ja det går an!!

Anywho,jeg er 35 år og må ned ca 25 kg for å komme ned til matchvekt og hvor jeg var før de nå 3 siste svangerskapene.. Ja jeg vet en skal ikke slanke seg som ammende,meeeen jeg gjorde det via grethe roede for 13 år siden,etter nr 2 og gikk ned hele 28 kg til sammen med fødsel.

Nå har jeg hele 25 kg som skal av og de sitter som spikret. Problemet jeg støter på nå er at jeg trener.......skjønn det den som vil...

Hva i allverden gjør jeg galt? Ok,jeg ELSKER sjokolade og kaker,vanskelig å motstå når en er konstant svimete og trøtt!!!HER trenge jeg noen gode tips...

Har aldri prøvd lav karbo før,atkins og fedon ol,bare grethe sitt og Herbalife shaker!Er de lavkarbo?? Synes de hadde mye jeg,per døgndose 44 gr karbo?? Skal en ikke ligge under 20 gr i døgnet?

Hvordan funker dette??

HJELP!

EVIG takknmlig for alle tips og råd og sånn

akkeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Fedon/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:55   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ammer...lavkarbo?

Her er en fin tråd om lavkarbo: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

atkins, fedon er lavkarbo.
GR og herbalife er ikke lavkarbo.

Det anbefales vel fedon når du ammer.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:21   #3
akkeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 23
akkeber er på en erverdig vei

Sv: Ammer...lavkarbo?

ååå tusen takk skal lese lese )

akkeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Fedon/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:09   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ammer ... lavkarbo?

Kan bare si at jeg begynte på lavkarbo da jeg ammet sist, og det som skjedde var at melkeproduksjonen øket. Så iflg min erfaring er det bare å pøse på med lavkarbomat! (Men ikke såpass at du kommer i ketose da.)

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:22   #5
akkeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 23
akkeber er på en erverdig vei

Sv: Ammer ... lavkarbo?

Så gøy!! Jeg spiser lavkarbo nå men lurer på om jeg spiser for lite? MÅ HANDLE OG DA;er ikke mye som minner om lavkarbo i huset!! Alt har vært lite og ingenting fett,ja du vet sikkert hva jeg mener MEEN merke tutta er roligere nå etter 4 dager uten at jeg har kneppt i meg på melk,brød og pasta,ris ol!..

Men jeg må sikkert spise MER!!

Kan noen fortelle meg mengdene jeg må spise? til hvert måltid ca?

__________________


akkeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Fedon/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:25   #6
akkeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 23
akkeber er på en erverdig vei

Sv: Ammer ... lavkarbo?

IMP? noen forslag til "menyer" skal jeg ha 4 lavkarbo måltider og ett med litt mere karbo til dagen? eller hvordan gjorde du det?

__________________


akkeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Fedon/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 14:28   #7
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ammer ... lavkarbo?

Jeg sier det her også jeg, så ikke at du hadde laget en egen tråd om dette

Sitat:

Det er ikke anbefalt å slanke seg når man ammer. Det er jo ikke noe gæærnt med lavkarbo, det kan du fortsette med, men du bør unngå ketose som ofte fører til store vekttap.
Når du slanker deg løses det opp miljøgifter du har lagret i fettet ditt, og dette går inn i morsmelka.
Det er forøvrig mange poster om amming og ketose/vektnedgang her inne

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:21   #8
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ammer ... lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av akkeber, her.

IMP? noen forslag til "menyer" skal jeg ha 4 lavkarbo måltider og ett med litt mere karbo til dagen? eller hvordan gjorde du det?

Når man ammer, er energibehovet større enn vanlig, så du bør generelt spise mer da. Anbefaler deg å lese Barn i balanse av Fedon Lindberg, der står det en del om kosthold under amming.

Jeg spiste tre hovedmåltider og to eller tre mellommåltider sist. Først frokost (stort sett bestående av Mhms frokostpannekake, omelett med stekte grønnsaker av noe slag, eller havregrøt med cottage cheese, nøtter og olje, Fedon har også oppskrift på shake/smoothie som er godt), så burde jeg vel hatt et mellommåltid før lunsjen, men rakk det sjelden. Vel, lunsj, mellommåltid, middag, og så noe til kvelds. Veldig ofte salat til lunsj, eller middagsrester, eller lavkarbolapper med masse pålegg. Mellommåltid/kvelds: en av disse er omtrent alltid frukt sammen med nøtter, eller yoghurt/kesam med litt cottage cheese og malte nøtter i. Kanskje et par biter 70% sjokolade også, og en kopp te er obligatorisk til kveldskos.

Noen ganger blir jeg skikkelig lei å ikke spise brød, så jeg har alltid en pakke med Fiberrik original stående. Men anbefaler å ha et par isbokser med lavkarbolapper i fryseren, det bruker jeg mye, dessuten er det lettvint når man har en liten som krever masse tid også.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man gå på Ketolyse når man ammer? Bil-ringen Ketolysekuren 6 07-08-09 00:01
Skal begynne på lavkarbo og ammer søtsaka Spørsmål og svar 2 10-06-09 21:48
Jeg lever i ketose, fruen ammer og skal prøve Lindberg - ALLE tips til henne ønskes! screwball Dr Lindbergs 5 10-02-09 13:03
Ketolysekuren når man ammer? touran Ketolysekuren 12 28-08-08 12:15
ammer pernille Lavkarbo generelt 3 29-06-06 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no