Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ferietid

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-10, 13:37   #1
TanteFloke
Juniormedlem
 
TanteFloke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
TanteFloke er på en erverdig vei
Question

Ferietid

Jeg skal snart reise på en to-dagers tur. Jeg vet ikke hvordan jeg skal greie å unngå karber i den tiden. Ikke bare at jeg ikke er hjemme og kan lage mat som er bra å spise, men mange fristelser også. Bl.a. en tapas restaurant på veien, en is i Tyskland som man bare får tak i der..

Om jeg faller ut av ketosen i løpet av disse dagene, har jeg da ødelagt mye? Eller er det bare å starte på nytt? Jeg kom i ketose om kvelden da jeg hadde startet kuren om morgenen da jeg begynte på denne kuren. I følge ketostixene.

TanteFloke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:05   #2
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Ferietid

Nå vet ikke jeg hvor lenge du har vært i ketose og om du er kommet inn i optimal fettforbrenning enda, eller om du har begynt å øke på karbinntaket for å finne grensen din, men det kan jo være noe tenke på: om det er verdt å eventuelt begynne på nytt på den biten.
Utover det er det maaange som legger inn planlagte sprekker her og der, og det virker som om det fungerer fint for dem. Noen blir dårlige av karbinntaket og sånt, men det er vel ganske individuelt.
Om du faller ut av ketose, så er det bare å begynne på nytt, ja

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 16:45   #3
TanteFloke
Juniormedlem
 
TanteFloke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
TanteFloke er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Jeg har vært det i 6 dager..

TanteFloke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 20:57   #4
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Ferietid

Da er det jo ikke så mye å tape på å ta en ferieglipp sånnsett da

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 21:43   #5
TanteFloke
Juniormedlem
 
TanteFloke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
TanteFloke er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Kanskje ikke, men jeg har fått en knallstart da! Minus 4 kg og 5 cm inn rundt livet.

Har du forresten hørt at man bør ha en dag i uken der man spiser litt mer karbo enn vanlig for at det ikke skal stoppe opp? Er redd for å gjøre feil.

TanteFloke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 00:10   #6
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Ferietid

Oi, så deilig! Det er klart at man kan vel legge på seg noen vannkilo om man legger inn en planlagt sprekk siden karber binder vann, men da kan man jo også trøste seg med at de fort forsvinner igjen når man kommer i ketose igjen

Ja, jeg har hørt det og blåst i det! Synes ikke det virker logisk i det hele tatt jeg - og jeg har gått ned 12 kilo på 7 uker, så det å holde inntaket jevnt fungerer i alle fall ypperlig så langt!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 00:53   #7
TanteFloke
Juniormedlem
 
TanteFloke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
TanteFloke er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Oi! Det er jo supert. 12 kilo.. Oaaoo!

Ja, jeg får bare se hvordan dette fungerer.

TanteFloke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 01:19   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferietid

Opprinnelig lagt inn av TanteFloke, her.

Kanskje ikke, men jeg har fått en knallstart da! Minus 4 kg og 5 cm inn rundt livet.

Har du forresten hørt at man bør ha en dag i uken der man spiser litt mer karbo enn vanlig for at det ikke skal stoppe opp? Er redd for å gjøre feil.

Og hvor i ketolyseboken din stod det?
Stol på det Torkil har skrevet, ikke hva du har hørt... (med mindre du faktisk driver med seriøs bodybuliding, da)

Edit: Jeg må nok ta på meg brillene om natta hvis jeg skal lese innlegg, huff, huff .
Jeg leste "Har forresten hørt" i stedet for "Har du forresten hørt", så det var jo et spørsmål, ikke en påstand.
Beklager!

Uansett er ikke "oppkarbingsdager" noe man trenger på ketolysekuren, og i alle fall ikke så tidlig i kuren.

Kos deg på ferien, og prøv å spise så lavkarbovennlig som mulig. Når du kommer hjem, kan du starte rett på ketolyse igjen.
Når du er blitt mere vant til hva man spiser på dette kostholdet, så er det ikke noe problem å f.eks ta med seg litt mat for kortere eller lengere turer.
Det er masse tråder her inne om mat som er enkel å ta med!
Lykke til

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 26-07-10 kl 09:43.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 14:06   #9
TanteFloke
Juniormedlem
 
TanteFloke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
TanteFloke er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Ja, jeg har både hørt og lest mye forskjellig på nettet. Boken hans har jeg ikke fått tak i, den var utsolgt på den butikken jeg var, men jeg kjøpte hun Hexeberg sin. Har egentlig lest mest på nettet.

Jeg får ta ferien og ta krafttak igjen når jeg kommer tilbake. Jeg kom jo veldig raskt inn i ketose, så satser på å gjøre det igjen.

TanteFloke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 14:22   #10
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

finn deg en liten post-it lapp, som du kan klistre på innsida av lommeboka eller et annet lett tilgjengelig sted. Der skriver du ned 10 fordeler ved å spise ketolysekost og gå ned i vekt- hva det gjør med deg og hva du ønsker å oppnå.

eks:
Jeg vil se bedre ut
Jeg vil kunne kjøpe meg klærne jeg har lyst på, ikke bare klær som passer
Jeg vil få bedre helse
Jeg vil få økt selvtillitt

og andre ting som passer til deg.

Les den lappen minst tre ganger om dagen, og ta den frem når du blir fristet... Det høres kanskje teit ut, men det funker som bare det

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 16:17   #11
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Det er mange som har en dag de spiser hva dem vil... jeg har positiv erfaring med at jeg (har gjort det to ganger, sist i går) at jeg hadde en dag hvor jeg spiste det jeg ville i en time... høres merkelig ut, og vet at mange her inne reagerer på sånn, for meg har lavkarbo blitt en livsstil, men jeg kommer likevel til å fortsette med noen "sprekker" innimellom, ikke så ofte da, hvis jeg føler jeg har lyst på noe godt. Jeg har ikke gått opp noen av gangene jeg har prøvd dette, så for meg fungerer det.

Det er likevel ikke så vanskelig å gå ned de evt kiloene du gikk opp, jeg hadde en hel dag hvor jeg spiste mye (var på besøk hos noen slektninger av kjæresten min som jeg møtte for første gang og de serverte litt av hvert, men følte ikke jeg kunne nekte å spise maten de hadde servert meg, for et første inntrykk liksom), gikk litt opp, men ble kvitt dem ganske fort også.

Jeg ville hvert fall sagt at vil du ha det så spis litt, ingen grunn til å nekte seg livets goder innimellom, så lenge det ikke blir for ofte. Livet er for kort til å nekte seg det man liker hele veien.. det blir bare kjedelig i lengden.

Ha en fiin ferie du

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 18:02   #12
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Jeg har hatt dager med planlagte "sprekker" hele tiden, og det hjelper meg å gå ned i vekt. Mannen har nå oppdaget det samme, at en planlagt "sprekk" innimellom gjør at man etterpå går fortere ned hvis man først har stagnert.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 19:39   #13
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Jeg har hatt dager med planlagte "sprekker" hele tiden, og det hjelper meg å gå ned i vekt. Mannen har nå oppdaget det samme, at en planlagt "sprekk" innimellom gjør at man etterpå går fortere ned hvis man først har stagnert.

Det er faktisk ganske sant

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 00:39   #14
TanteFloke
Juniormedlem
 
TanteFloke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
TanteFloke er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Takk for svar. Det er sånn jeg har tenkt og.

Har egentlig bestemt meg for å drite i hva jeg spiser når jeg er på ferie. Jeg spiser det jeg vil. Det er to dager og mange år siden jeg har vært på ferie. Har ikke lyst til å tenke fy, fy om mat. Når de andre går ut og spiser, vil jeg spise som dem osv. Har også planer om å ha myyye penger med meg. Skal slå meg løs denne gangen. haha Vil ikke tenke på hva jeg spiser, hva ting koster osv. Vil bare leve og kose meg de dagene. Får ta straffen etterpå. Hvis det blir noen.

TanteFloke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 09:55   #15
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Opprinnelig lagt inn av TanteFloke, her.

Takk for svar. Det er sånn jeg har tenkt og.

Har egentlig bestemt meg for å drite i hva jeg spiser når jeg er på ferie. Jeg spiser det jeg vil. Det er to dager og mange år siden jeg har vært på ferie. Har ikke lyst til å tenke fy, fy om mat. Når de andre går ut og spiser, vil jeg spise som dem osv. Har også planer om å ha myyye penger med meg. Skal slå meg løs denne gangen. haha Vil ikke tenke på hva jeg spiser, hva ting koster osv. Vil bare leve og kose meg de dagene. Får ta straffen etterpå. Hvis det blir noen.

God tur - det høres fornuftig ut!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 13:01   #16
TanteFloke
Juniormedlem
 
TanteFloke sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
TanteFloke er på en erverdig vei

Sv: Ferietid

Takk for det.

TanteFloke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ferietid med lavkarbo Hege_ Lavkarbo generelt 6 13-07-08 22:59
Ferietid , hva er lurest? Fredrikke Ketolysekuren 2 10-06-07 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no