Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pausedag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 10:29   #1
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Pausedag *oppdatert*

Etter over 4 uker i ketose så tar jeg nå en pausedag. I dag skal jeg spise grandis til middag og spise snop! FY som jeg gleder meg!

__________________________________________________ ___

Veit dere...det er ikke verdt det...

Stratosen smakte ikke sjokolade. Den smakte rart.
Grandisen smakte helt jævlig!

Jeg er skikkelig oppblåst og har gått med en kvalmefølelse i hele dag.

Nei, ikke verdt det i det hele tatt. Gleder meg til å komme i ketose igjen!

__________________
Første delmål.

Sist redigert av Gressenka : 14-08-10 kl 18:48.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:33   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Pausedag.

Pass på at du ikke blir dårlig da

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:42   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pausedag.

Kos deg, sier jeg!
Men.. Grandiosa?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:50   #4
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Pausedag.

Jeg spise akkurat en halv plate med stratos og er nå sånn passe kvalm Grandiosa ja, det er det jeg har drømt om de siste ukene. Hahaha Annet enn det og sjokolade så har jeg ikke savnet noe annet. Ikke poteter, ikke brød eller pasta men pizza, og da spesielt grandiosa

Men etter midnatt i dag er det på an igjen

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:53   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pausedag

Hehe, jeg drømte om grandiosa her om dagen det var den beste pizzaen jeg noengang hadde smakt!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 11:38   #6
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Det er godt med pausedag innimellom. Koz deg!!!

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:10   #7
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

hehe, greit å ta en grandis hvis man har fyst på det lenge, vel Kanskje du opplever at det ikke smakte så godt som du trodde, og da blir fysinga på den borte neste omgang i ketose.
Kos deg i dag!

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:57   #8
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Ungene spiste grandioza i går kveld, og jeg tok en tygg. Det smakte rett og slett py. Og jeg likte den før...Så hvis jeg skal skeie ut med pizza, bør det nok bli Dolly

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:58   #9
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Unnskyld, Gressenka! Jeg mente ikke å ødelegge gleden din! Kos deg i kveld!

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:23   #10
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Jeg har holdt ut i over 2 mnd uten å skjeie ut, og vurderer å ta en fridag en dag...og med det mener jeg rett og slett bare cheesedoodles og helnøtt til kvelds. Jeg er så godt innkjørt når det kommer til kostholdet føler jeg, at jeg egentlig ikke savner noe spes...

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:28   #11
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

haha..også grandis da..den smaker jo papp uansett hvilket kosthold man har..skal du skeie ut, burde du tillate deg en ordentlig hjemmelaga..mmmm

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 14:23   #12
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pausedag

Jeg hadde pause for bursdagen min. Spiste sjokolade på formiddagen og følte at jeg nesten kastet opp.

Bestilte indisk på kvelden - det var godt

I dag føler jeg meg litt småkvalm. Er tilbake til sunt kosthold.

Men du... Hvis du skal skeie ut, så skeier du ikke ut med Grandiosa! Sier meg enig med de andre her Ja, ja. Hver sin smak

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 16:40   #13
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pausedag

Planlegger også å ha en pausedag den 4. september, det er min bursdag + at søsteren min kommer oppover på besøk (samtidig som det er Døgnvillfestival her i Tromsø). Hva har det egentlig å si i ketosen at man tar det heeeelt ut?
Jeg mener; kanskje spise litt stratos som over her nevnt :P
Håper det ikke resulterer i diare som jeg fikk her om dagen da jeg gikk amok på Cavalier sin sjokkis.... tåpen sjokolade som er avførende

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 16:44   #14
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Hehehe! Sjønner at dere syns det er litt rart men her er grunnen. Sønnen min er bortreist i helga, samboeren min er på sjøen og dattera mi kan ikke spise pizza ennå så jeg gidder ikke lage en hel pizza fra bunn til meg sjøl. Det var knalldeilig å slippe å lage middag i dag!

Dollys ligger dessverre over en time unna så det var heller ikke et alternativ.

Grandisen var smakløs. Stratosen smakte rart. Veldig rart. Ikke sjokolade vertfall Så nå står det is på menyen neste.... skal tro hva den smaker

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 19:58   #15
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Gratulerer! Du har blitt..... en matsnobb

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 20:57   #16
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Når man har pausedag, på kvelden feks. Skal man spise lavkarbo tidligere eller må man gå mer i lavkalori? Har lurt på hva man bør spise ellers. Jeg har selv hatt tre slike dager i min periode, men det har vært slik at vi plutselig bestemmer oss at nå skeier vi ut, ikke særlig planlagt da lurer på om vi skal ha en i kveld

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 21:13   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pausedag

Jeg har også skeiet ut i kveld
Med en hvetebolle med smør og brunost.. Det var såååå godt.. og jeg ble såååå stappmett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:50   #18
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Jeg unnet meg lørdagskosen i kveld etter 6 mnd i ketose. Jeg ble så skuffet over hjemmelaget pizza og potetgull. Potetgullet smakte salt og pepper, men det smakte liksom ikke potetgull. Pizzaen også var så tam. Men sjokoladen - den var god!! Et par timer senere tok jeg meg et nytt pizzastykke, og da smakte den mye bedre, godt! Helt merkelig hvor smaken har forandret seg altså. Det er jo bra da, for da gleder man seg ikke like mye til neste gang.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 09:38   #19
Nahemah
Medlem
 
Nahemah sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Skedsmo
Alder: 42
Innlegg: 55
Nahemah er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Håper du koste deg masse
Skal ta en dag etterhvert jeg og.

__________________


Nahemah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:31   #20
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pausedag

Jeg hadde en kontrollert sprekk med sjokoladepudding og öl. Nyyydelig! Men, jeg orket nesten ingenting, så jeg holdt meg i ketose, og DET var overraskende. Heldigvis tör jeg ikke sjanse på at det kan skje igjen..

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 10:41   #21
boom
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
boom er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Etter 9 uker uten en sjokoladebit,hadde jeg (også ) en kontrolert sprekk i går kveld. Jeg må si det smakte ganske godt med de bitene jeg tok, men det var jo MININAL mengde i forhold til det jeg brukte å spise før jeg startet på lavkarbo. Og jeg våknet med lett hodepine..en sammenheng?? Jeg ble iallefall enig med meg selv om at det går fint ann å leve UTEN sjokolade hver helg... for sååå godt var det ikke!

boom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:35   #22
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Opprinnelig lagt inn av Isa88, her.

Når man har pausedag, på kvelden feks. Skal man spise lavkarbo tidligere eller må man gå mer i lavkalori? Har lurt på hva man bør spise ellers. Jeg har selv hatt tre slike dager i min periode, men det har vært slik at vi plutselig bestemmer oss at nå skeier vi ut, ikke særlig planlagt da lurer på om vi skal ha en i kveld

dette lurer jeg på og! noen som vet?

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:02   #23
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pausedag

Opprinnelig lagt inn av raindew, her.

dette lurer jeg på og! noen som vet?

Hvis du skal ha en planlagt pausedag, kan det lønne seg å øke med karbene og holde igjen på fettet i noen dager før.
Etterpå er det bare å kjøre på med LCHF igjen.

Til Isa88: Du sier LCHF og kanskje Atkins i filosofiboksen din... Hvis du har holdt på med noe tilnærmet ketose siden juni 2010, så har du hatt mange "pausedager" allerede.
Det tar opp til 4 uker før kroppen omstiller seg helt over på fettforbrenning, og hvis man har "pauser" for ofte, så kommer ikke kroppen i optimal fettforbrenningsmodus siden den går over på karbohydratforbrenning.

Lag heller noe lavkarbogodt når dere føler at dere må ha noe til en lørdagskveld . (Bare ment som et tips, altså)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 16:35   #24
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvis du skal ha en planlagt pausedag, kan det lønne seg å øke med karbene og holde igjen på fettet i noen dager før.
Etterpå er det bare å kjøre på med LCHF igjen.

Til Isa88: Du sier LCHF og kanskje Atkins i filosofiboksen din... Hvis du har holdt på med noe tilnærmet ketose siden juni 2010, så har du hatt mange "pausedager" allerede.
Det tar opp til 4 uker før kroppen omstiller seg helt over på fettforbrenning, og hvis man har "pauser" for ofte, så kommer ikke kroppen i optimal fettforbrenningsmodus siden den går over på karbohydratforbrenning.

Lag heller noe lavkarbogodt når dere føler at dere må ha noe til en lørdagskveld . (Bare ment som et tips, altså)

Takk for svar jeg har holdt på lengre, har bare vært litt treig med å registrere meg inn her inne. Tips tas i mot med takk

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 16:37   #25
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Pausedag

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvis du skal ha en planlagt pausedag, kan det lønne seg å øke med karbene og holde igjen på fettet i noen dager før.
Etterpå er det bare å kjøre på med LCHF igjen.

Til Isa88: Du sier LCHF og kanskje Atkins i filosofiboksen din... Hvis du har holdt på med noe tilnærmet ketose siden juni 2010, så har du hatt mange "pausedager" allerede.
Det tar opp til 4 uker før kroppen omstiller seg helt over på fettforbrenning, og hvis man har "pauser" for ofte, så kommer ikke kroppen i optimal fettforbrenningsmodus siden den går over på karbohydratforbrenning.

Lag heller noe lavkarbogodt når dere føler at dere må ha noe til en lørdagskveld . (Bare ment som et tips, altså)

Står det i boken?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pausedag? Gressenka Ketolysekuren 6 20-07-10 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no