Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Helgekos? (Hva kan man spise?)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-10, 17:55   #1
merethe1
Juniormedlem
 
merethe1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: hordaland
Alder: 53
Innlegg: 48
merethe1 er på en erverdig vei

Helgekos? (Hva kan man spise?)

det er helg , og da har man naturligvis lyst på "noe ekstra"... så , hva spiser man da ?? er det lov å drikke Pepsi Max? hvilken snack kan man unne seg ?peanøtter ?

__________________


merethe1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 18:57   #2
Janedoe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 10
Janedoe er på en erverdig vei

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Nå kjenner ikke jeg veldig mye til Lindberg, så vær litt fordiktig med svaret mitt.... MEN! Peanøtter inneholder endel salt, og karber.... Paranøtter, valnøtter og hasselnøtter har hvertfall et lavt karboinnhold... Hva med å lage gele av fun light saft?

Janedoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 18:57   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Hei,
…først så må du dekode formelen MAT=KOS.
Kos er vel det som har gjort at det er så mange her inne… Det handler ofte om følelser, om unnskyldninger og trøstespising. …og ikke minst at man har brukt/bruker mat som staff og/eller belønning… man MÅ ikke dytte noe i munnen for å kose seg, her har mange en stor jobb å gjøre på det mentale plan, det går an å bryte mønstre men det kan ta litt tid.

Spis heller mat…

Når jeg først er i gang så legger jeg ved en tråd der jeg har samlet sammen en del informasjon for nybegynnere i lavkarbo verdenen:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Har ikke noe spesiell kunnskap om Lindberg da jeg har valgt et ketogent kosthold men her er Lindberg delen av forumet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29

Prøv å unngå kunstig søtning da det kan trigge søthungeren og også være en partystopper (altså, kan hindre vektnedgang).
Når det gjelder nøtter så pass på at du eventuelt spiser de med minst kh, er du usikker på kh i matvarer så kan du slå opp på www.matvareguiden.no. Nøtter er også en kjent partystopper…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:48   #4
merethe1
Juniormedlem
 
merethe1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: hordaland
Alder: 53
Innlegg: 48
merethe1 er på en erverdig vei

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

men hva med brus ?? kan man drikke det ? enten man går på atkins , fedon,ketolyse... kan man unne seg litt lett-brus i helgen ??

__________________


merethe1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:52   #5
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Jeg har forstått det slik at man kan drikke brus uten sukker. Men pass på - de kunstige søtstoffene i lettbrusen kan generere sukkerhunger for noen. Jeg drikker min cola zero uten problem, jeg. Har forsøkt både med og uten, og vekten står like stille uansett! Haha!

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:58   #6
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Jeg koser meg med MGP jeg.
Matvis er det et glass rødvin og Squashlasagne som sen middag. Det er digg. Litt Øffer som mellommåltid i 5 tida.

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:26   #7
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Opprinnelig lagt inn av merethe1, her.

det er helg , og da har man naturligvis lyst på "noe ekstra"... så , hva spiser man da ?? er det lov å drikke Pepsi Max? hvilken snack kan man unne seg ?peanøtter ?

Hvis du først skal ha brus, er nok cola zero bedre. Et sunnere søtstoff enn i pepsi max. Ang nøtter så er det ganske mye karber i peanøtter, men man får f.eks kjøpt salte mandler, de har kun 3 karb pr 100g.
ellers andre tips: bacon gull, sukkerfri sjokolade, annet sukkerfritt godteri. Du må nesten prøve deg frem. Pass på ang sukkerfritt godteri at det er søtet med malitiol eller andre sukkeralkoholer. Ikke xylitol sorbitol ol. Det påvirker nemlig blodsukkeret, og det vil vi ikke ha noe av
Apoteket har fribolddrops, meny har sukkerfri sjokolade, den belgiske er nyyydelig..jeg unner meg også litt sukkerfrie drops som Ifa, lekerol, mentos osv..men husk at kroppen forts å fyse på søte ting når du putter i deg dette.. Men lykke til

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 21:46   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Hvis du først skal ha brus, er nok cola zero bedre. Et sunnere søtstoff enn i pepsi max.

Hvilket søtstoff bruker de i cola zero?
Stortsett alle light bruser er vel søtet med aspartam nå?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 22:54   #9
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

jaggu har du rett...løp ut å sjekket min cola zero..trodde det var noe annet i den..aspartam ja..uffuffuff..håper det skal komme brus med stevia snart jeg..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 00:29   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

jaggu har du rett...løp ut å sjekket min cola zero..trodde det var noe annet i den..aspartam ja..uffuffuff..håper det skal komme brus med stevia snart jeg..

det var en liten periode de søta cola lighten med sucralose men det slutta de med etter bare et par måneder fordi at folk ikke likte den.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 00:38   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

det slutta de med etter bare et par måneder fordi at folk ikke likte den.

Og fordi de kunne spore søtningsstoffet i fisk i havet, fordi det ikke ble brutt ned. Og det var relativt kort tid etter de begynte å bruke det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 20:29   #12
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

altså...på tide med stevia brus...eneste grunn til vi ikke har det er sukker industrien som presser ut alt annet..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 22:33   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Det fine med lavkarbo er at man på en helt vanlig lørdag i januar kan med god samvittighet spise pisket kremfløte med bringebær.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 10:20   #14
Titt1Tei
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 21
Titt1Tei er på en erverdig vei

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Jeg foretrekker valnøtter med skall Nå er ikke dette en stopper for meg, men det varierer jo fra person til person.. Jeg syns valnøtter med skall varer lenger, siden de må knekkes og renses osv.. Etter 5-6 nøtter er jeg lei Hadde det vært fra en boks ferdig rensede, hadde antallet vært mye høyere

Titt1Tei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:45   #15
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

hjemmelaget is...av kremfløte, vaniljestang og eggeplommer

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 11:54   #16
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Helgekos? (Hva kan man spise?)

Fedons franske sjokoladekake, eller fedons ostekake?

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helgekos for deg og familien Granny Weatherwax Frokost og kveldsmat 0 20-10-08 11:37
Hva kan jeg spise? Evamor Lavkarbo generelt 0 12-08-08 14:19
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13
Kan man spise? Midnight South Beach 3 04-04-05 10:00
spise for mye? nøtte Induksjonen 1 23-03-05 20:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no