Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Svettelukt ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-10, 09:01   #1
Dynama82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Dynama82 er på en erverdig vei

Svettelukt ...

Hei dere!

Et lite artig tema her, mannen har ymtet frampå at han lurer på om svettelukten hans har blitt sterkere etter at han begynte med lavkarbo (strikt). Tror han er i ketose uten at vi har målt.. Han har aldri hatt noe særlig svettelukt tidligere.
Noen som har noe info å komme med her? Kan det stemme at det har noe med ketosen å gjøre? Vil det gå over?

Og et annet spørsmål som da dukker opp, kan det virkelig være meningen at man skal være i ketose, at det virkelig er så sunt? Det kan da ikke være meningen at vi skal ha så dårlig ånde konstant?!?

Dynama82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost, naturlig kosthold Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:17   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Svettelukt ...

Ang det med svettelukten til din mann vet jeg ikke, men jeg kan si at jeg har selv fått sterkere "kroppslukt" etter at jeg havna i ketose

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:20   #3
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Svettelukt ...

De første ukene på ketolyse opplevde jeg økt og sterkere svette enn tidligere... Men det har gitt seg nå, heldigvis!!

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 11:20   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Svettelukt ...

Han bør i alle fall passe på å få i seg nok vann!
De første tre-fire ukene er det mye rart som skjer i kroppen mens den venner seg av med sukker og raske karbohydrater, så det kan være derfor. Er det lenge siden han begynte?

Ketoseånden vil gå over etterhvert, men her kan det være snakk om måneder.
Munnskyllevann og Fribol pastiller (apotek) kan hjelpe.

Ketose er en naturlig tilstand for kroppen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 20:15   #5
Dynama82
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Dynama82 er på en erverdig vei

Sv: Svettelukt ...

Han er flink til å drikke vann, ut i fra hvordan jeg tenker da.. Han drikker nok flere liter bare på jobb på dagen, og også på kvelden.

Han startet vel for ca 6-8 uker siden tror jeg? Har kjørt ganske strikt hele veien, med et par kveldsavhopp bare Får bare håpe det går over da. Det er jo litt kjipt for han når han aldri har luktet svette før, og plutselig begynner han... hehe... stakkars..
Tenker jo også at ketose er en naturlig tilstand, men syns det er rart at det kan være naturlig at vi skal "virke frastøtende" på hverandre - dvs at vi får dårlig ånde og kroppslukt.. men det kan vel være at kroppen kvitter seg med mye avfallsstoffer også kanskje.. Vil man også ha like dårlig ånde når man har vært i ketose en stund, eller vil det også bli bedre?

En god lørdags-lavkarbo-kveld til dere alle!
Tusen takk for svar!

Dynama82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost, naturlig kosthold Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 21:07   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Svettelukt ...

Jeg vet faktisk ikke når ketoseånden forsvant, men jeg har det i allefall ikke nå - og jeg er enda i ketose. Det kan være at den går bort når man øker litt på karbene?? Eller når kroppen venner seg til å være i ketose?? Drikker enda mere vann??

Jeg tror nok at våre forfedre hadde litt andre preferanser for hva som er godlukt av andre mennesker enn det vi har i dag.
Tross alt vasker vi vekk all "godlukten" som en steinaldermann ville funnet uimotståelig, hehe.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, lukt, svette


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no