Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Om du måtte spise det samme hver dag ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-10, 12:48   #1
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Om du måtte spise det samme hver dag ...

Om du måtte spise det samme hver dag, hva ville du da ha spist til frokost, lunsj, middag og kvelds? (ketolyse vennlig)

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:03   #2
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Da hadde jeg spist lavkarbo-pannekaker til frokost, en saftig kyllingsalat med masse godt oppi til lunsj og nakkekoteletter til middag. De tre tingene er noe jeg aldri blir lei av

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:13   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Avokado-lime smoothien min !!
Trenger ikke bruke bare tyrkisk yoghurt, det går bra med rømme, masse fløte CF, kokosmelk osv.

Kunne sikkert ha spist/drukket den hver dag, hele tiden, resten av livet... men da hadde jeg nok gått lei etter noen år, tenker jeg

Salamiskiver med ost på som nukes i mikroen til frokost, afghansk gryterett til lunch og middag hvis jeg ikke kan ha smoothien min - tror jeg...

Forøvrig er jeg glad for at jeg ikke trenger å spise det samme til frokost og lunch lengre. Da jeg gikk på høykarbo, var det brødskiver med det samme pålegget stort sett hele tiden...
Spiser myyye mer variert nå

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:07   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Tacoform med kjøttdeig, løk, ost, fløte og masse digg krydder

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:46   #5
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Grøt: Mandelgrøt, smørgrøt, rømmegrøt..... hmmm, med masse, masse smør på, hihi.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:56   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Grøt: Mandelgrøt, smørgrøt, rømmegrøt..... hmmm, med masse, masse smør på, hihi.

Hvordan lager man mandelgrøt? Har nemlig mandelmel, og tipper det skal brukes? hihi

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:58   #7
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Cottage Cheese og bringebær

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:59   #8
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Spiser ikke frokost.... men det ville vel blitt pizza, pizza og atter pizza

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 15:14   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Avokado-lime smoothien min !!

Oppskrift?

Edit: Glem det, jeg fant den selv her Den skal definitivt prøves ut

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 15:26   #10
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Kyllingsalat med masse digg olje og krydder til frokost/lunch! Pølsegryte til middag! Og lapper med deilig pålegg til kvelds

Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 16:06   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Oppskrift?

Edit: Glem det, jeg fant den selv her Den skal definitivt prøves ut

Her er den originale oppskriften, den er kanskje lettere å variere ut fra:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30991

(har lagt den inn i tråden også)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 16:17   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Hmm... biff og bearnaise med sidesalat til ett måltid, indisk lammecurry med spinat til et annet måltid, og blomkålsuppe til det siste.

(Fint spørsmål å svare på, faktisk - blir jo helt salig av at all den herlige maten er sunn )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 17:05   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

omelett med ost og skinke til frokost og kyllinsalat med marinert ost, avocado og peanøtter til lunch. Middag er umulig ingen favoritter.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 17:10   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Om du måtte spise det samme hver dag, hva ville du da ha spist til frokost, lunsj, middag og kvelds? (ketolyse vennlig)

Hm...
Frokost - 2 stekte egg og en snabb stekt falukorv, evt. med ost på og litt salat

1 kopp te

Lunsj - 3 kokte egg med smør, pepper og kaviar og salat

1 kopp te

Middag - kylling med tomat-rømmesaus, bønner/linser og grønnsaker

1 kopp te

Kvelds - 2 rugsprø med makrell i tomat

1 kopp te

Jeg kunne levd ganske lenge på en sånn fastlåst dagsmeny, men hadde jo gått lei etter en stund.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 17:19   #15
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Frokost: Egg og bacon
Lunsj: en god salat med ost og tunfisk
Middag: biff med grønnsaker og bernaise
Kvelds: Eggemuffins.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 17:53   #16
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Da hadde jeg spist lavkarbo-pannekaker til frokost, en saftig kyllingsalat med masse godt oppi til lunsj og nakkekoteletter til middag. De tre tingene er noe jeg aldri blir lei av

Har du en favorittoppskrift på de pannekakene? Koteletter, nam...har ikke spist på lange tider

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:02   #17
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Avokado-lime smoothien min !!
Trenger ikke bruke bare tyrkisk yoghurt, det går bra med rømme, masse fløte CF, kokosmelk osv.

Avokado-lime smoothie...hørtes veldig rart ut Vet dattera mi elsker både avokado og smoothie, så dette må jeg prøve ut Hvordan lager du den??

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:03   #18
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hvordan lager man mandelgrøt? Har nemlig mandelmel, og tipper det skal brukes? hihi

Jeg tar en god ss smør, smelter i en kasserolle, har i 25 gram mandelmel, sper ut med 1.5 dl vann. Tilsetter så cottage cheese, fløte eller begge deler. Bruker litt johannesbrødkjernemel til å tykne det etter behov Serveres med sukrin, kanel og en smørklatt.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:04   #19
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Tacoform med kjøttdeig, løk, ost, fløte og masse digg krydder

Hørtes lettvint og godt ut... steker du kjøttdeigen som vanlig og hiver alt oppi en form og setter i ovnen?

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:26   #20
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Avokado-lime smoothie...hørtes veldig rart ut Vet dattera mi elsker både avokado og smoothie, så dette må jeg prøve ut Hvordan lager du den??

Den er kjempefrisk og god!!
Blar du litt opp i tråden så ser du linkene til oppskriften.
Jeg bruker den originale oppskriften, men jeg varierer litt med hvor mye fløte/rømme/yoghurt jeg har oppi. Har man mindre vann/fløte, så blir det mer en tykk suppe som går fint å spise med skje.
Bruker ikke isbiter, siden jeg alltid har frosne fløteisbiter i huset nå.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:36   #21
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Frokosten er enklest, liker godt å spise deg samme hver dag: tyrkisk yoghurt med hakka nøtter (paranøtter, hasselnøtter og valnøtter), noen frosne bringebær og blåbær (som tiner etter hvert), litt kanel oppå.

Middag er det verre med, men det måtte blitt fisk. Kanskje torsk i creme fraiche og med blomkålmos til.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:38   #22
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Kyllingsalat med masse digg olje og krydder til frokost/lunch! Pølsegryte til middag! Og lapper med deilig pålegg til kvelds

Lapper...hvordan lager du de??

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:40   #23
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag ...

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Bearnaise, indisk lammecurry

Hva slags oppskrift bruker du?

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:42   #24
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Den er kjempefrisk og god!!
Blar du litt opp i tråden så ser du linkene til oppskriften.
Jeg bruker den originale oppskriften, men jeg varierer litt med hvor mye fløte/rømme/yoghurt jeg har oppi. Har man mindre vann/fløte, så blir det mer en tykk suppe som går fint å spise med skje.
Bruker ikke isbiter, siden jeg alltid har frosne fløteisbiter i huset nå.

Fant den I morgen skal jeg handle inn ingredienser

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:44   #25
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Om du måtte spise det samme hver dag...

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Har du en favorittoppskrift på de pannekakene? Koteletter, nam...har ikke spist på lange tider

Jepp, bruker følgende oppskrift som jeg fant her på forumet og har modifisert den litt selv:
6 store egg
1 boks cottage cheese (denne moser jeg med stavmikser)
1 halv boks med rømme
1 halv boks fløte (ca 1,75 dl)
1 ss glutenmel (valgfritt, men syns dette får pannekakene til å holde bedre sammen)
1 teskje bakepulver
1,5 teskje jbk
ca 1 ss splenda

Denne røren holder i noen dager i kjøleskapet og det går kjapt og greit å steke seg en pannekake om morgenen. Jeg spiser mine enten med bacon eller med bittelitt sukkerfritt syltetøy. Sikkert også godt med bær

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Måtte" spise stasjon-pølse elian Ketolysekuren 8 21-01-09 23:37
Når det gjelder å spise fisk, hver dag Megvel Spørsmål og svar 4 01-03-08 22:19
Vektstagnasjonen måtte jo komme ... MorStine Ketolysekuren 1 28-08-07 17:15
Æsj... måtte ta bilde i dag mam Generell diskusjon 26 07-05-07 19:47
Kan de spise det samme? Lil@ Barns kosthold 1 29-01-07 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no