Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-11, 18:48   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Hva er din favoritt-ost og hvorfor?
Har du smakt Balsfjord, den hvite geitosten?

http://www.tine.no/produkter/ost/gul...d-kvit-geitost
Smaker den noe i nærheten av vanlig brun geitost?

Har noen prøvd den økologogiske norvegian? Er den bedre enn vanlig, og er den annerledes enn engfrisk?http://www.tine.no/produkter/ost/gul...egia-okologisk


Sist redigert av Yrla : 30-11-11 kl 19:14.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 18:59   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Nei, det gjør den ikke. Det er en ost, ikke brunet myse som brunosten er. Hvis du forventer brunostsmak så blir ikke det en hyggelig opplevelse å smake på den. Det er mer som en litt annerledes hvitost.


Min favorittost er alle typer blåmuggoster, fordi de er gode!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:26   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Nei, det gjør den ikke. Det er en ost, ikke brunet myse som brunosten er. Hvis du forventer brunostsmak så blir ikke det en hyggelig opplevelse å smake på den. Det er mer som en litt annerledes hvitost.


Min favorittost er alle typer blåmuggoster, fordi de er gode!

Mmm...samme her, blåmuggoster med deilig skarp smak

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:30   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Deeeeilig myyyyyk Briiiiie

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:56   #5
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Chevre,, som for øvrig er hvit geitost. Nammis. Og cheddar. Og den valnøttsaken. Egentlig hele ostedisken. :P

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 19:58   #6
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

<znip>.... Egentlig hele ostedisken. :P


men blåmuggostene vinner!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:01   #7
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

muggost er vel noe jeg ikke har turt å smake. mugg på osten frister ikke. lillesøstra mi på 7 derimot eeeeelsker blåmuggost. jeg er kjedelig og foretrekker milde guloster som norvegia. gouda og jarlsberg er altfor sterk i smaken..

tine's smørbare cheddar er forøvrig suveren i eggerøre, saus og gratenger

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:03   #8
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Åh, den smørbare har jeg ikke funnet noe sted enda. Har lett litt etter å ha lest om den på et nettforum...

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:09   #9
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

her har jeg bare funnet den på en av ca 7 butikker jeg har lett i. en rimi butikk. den hadde bare cheddaren, ikke de to andre.

hvis jeg noen gang finner en mini mini bit med muggost så kanskje jeg prøver det en gang. men å kjøpe en stor bit til over 50 kr frister liksom ikke...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:16   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Åh... har funnet upasturisert brie på Nordby. Ingen over, ingen ved siden, ingen før leeeenge etterpå...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:18   #11
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Hvordan ser den smørbare cheddaren ut?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:25   #12
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

sånn!

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:29   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

sånn!

Så fine negler!!! Overhodet ikke misunnelig..

Hørte forresten i dag at en norsk blåskimmelost nettopp hadde vunnet en gjev pris:

World cheese!!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:31   #14
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Takk Da har øynene noe håndfast å scanne etter

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:32   #15
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

erm.. litt off topic men som regel får jeg tyn fordi jeg har lange negler i ulik lengde.. veeeldig lange. men jeg klipte og filte dem til samme lengde til julebordet, så de er finere enn til vanlig nå xD

jarlsberg er jo verdenskjent, finner støtt jarlsberg i originalpakkning når jeg er i Jersey. noe jeg finner morsomt. samt vann på flaske av merket isklar, står norwegian glacier water på flaska, nydelig vann. men det har jeg aldri sett i norge.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 23:43   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Åh... har funnet upasturisert brie på Nordby. Ingen over, ingen ved siden, ingen før leeeenge etterpå...

Kolibrie? Den var helt nyyydelig! Jeg kjøpte en kilo og delte med mamma, og angrer som ei bikkje på den halvkiloen jeg ga bort! Skal hamstre neste gang! Den blir jo bare bedre om den ligger litt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:40   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kolibrie? Den var helt nyyydelig! Jeg kjøpte en kilo og delte med mamma, og angrer som ei bikkje på den halvkiloen jeg ga bort! Skal hamstre neste gang! Den blir jo bare bedre om den ligger litt.

Husker ikke navn. Har bare funnet den i små 40sek-biter... Det er passe for meg som bor ved grensa og som ikke har andre brie-elskere i husholdningen.

Googlet bilder - nope, det er ikke kolibrie.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 09:56   #18
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

her har jeg bare funnet den på en av ca 7 butikker jeg har lett i. en rimi butikk. den hadde bare cheddaren, ikke de to andre.

hvis jeg noen gang finner en mini mini bit med muggost så kanskje jeg prøver det en gang. men å kjøpe en stor bit til over 50 kr frister liksom ikke...

Om du har en butikk med ostedisk i nærheten, så kan du nok få en liten smakebit

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:09   #19
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Må med skam bekjenne at jeg ikke greier muggoster i det hele tatt. Synes rett og slett det smaker pyton

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 10:16   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Jeg klarer ikke de blå muggostene, men hvit, kittost-typer eller andre hvitmuggoster er godt. Og chevre. Men (over-)modne, harde hvitoster liker jeg som regel ikke i det hele tatt.

Men måtte lære meg å like brie gjennom å spise "innmaten" først da. Det tok litt tid før jeg også likte utsiden.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 11:59   #21
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Løtens pultost, den vokste jeg opp med

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 02:13   #22
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Bare jeg som kan spise kirsebærosten som godteri?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 09:24   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Bare jeg som kan spise kirsebærosten som godteri?

:

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 12:20   #24
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ost, ost, ost og Balsfjord geitost

Jeg får kanskje prøve Balsfjord jeg,da og gi dere tilbakemelding. Jeg liker greddost (og fløtemysost) og vil teste norvegia som er økologisk.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Geitost vimsen85 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 26-04-10 16:08
Oppskrift med geitost? Max Oppskrifter 4 06-03-08 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no