Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan virker iskrem-maskiner?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-09, 14:47   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Hvordan virker iskrem-maskiner?

Jeg har søkt litt og lest litt om iskrem maskinene men ikke helt forstått hvordan dem virker.

Er det slik at man fryser ned bollen som iser er i, tar den opp fra fryseren og heller oppi ingrediensene. Så setter man den i en "beholder" og skrur på den røre greien. Venter XX minutter og så er isen ferdig frosset?
Kan man putte den tilbake i fryseren eller må man spise den med en gang?

Så vidt jeg forsto er det krups som er best, stemmer det?

kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 16:00   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan virker iskrem maskiner?

Ja, du har en bolle som du setter i fryseren.
Så lager du isen av egg og fløte og resten av ingrediensene, tar opp bollen fra frysenen, setter på røremaskinen og heller iskremrøren oppi.
Det er viktig at maskinen går, ellers fryser iskermen fast i veggene i bollen.
Når isen har den ønskede konsistens, skraper man den ut av bollen og serverer.
Hvis bollen ligger klar i fryseren, tar det bare noen minutter.

Den ferdige iskremen bør ikke bli oppi bollen, da den vil fryse fast. Ha den ferdige iskremen over i noe annet.

Det jeg ikke har funnet ut, er en lett måte å rengjøre bollen på etterpå.
Alle førsøk med fuktig klut, resulterer i at kluten fryser fast (ca), så bollen må tine helt, så rengjøres. Deretter må den en omgang i fryseren igjen hvis man vil lage mer is...
Den jeg har (krups) skal man ikke bruke skarpe objekter på inne i bollen, så jeg får ikke vekk nok iskremrester til at jeg kan bruke den to ganger etter hverandre :-(

Men en iskremmaskin er myye enklere enn å lage is i fryseren. Da må man jo huske å røre i kremen ca hvert kvarter til den er passe frosen. Og det tar vel noen timer??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Iskrem for O. e. danish Kake/dessert og snacks 0 24-03-09 16:25
Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?) Regan Ketolysekuren 11 07-01-09 10:02
Iskrem susasa_s Kake/dessert og snacks 3 19-11-08 15:18
Peanuttsauce til iskrem Nannah Kake/dessert og snacks 4 25-06-07 09:19
Iskrem Maz Generell diskusjon 2 03-05-04 10:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no