Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-11, 18:34   #1
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Hei!

Jeg har nå gått på ketolyse i 6 uker, og har bare gått opp i vekt. Jeg tenker at det er greit å lete etter partystoppere nå. Jeg lurer på om det er noen som vet hvilke partystoppere som ser ut til å være de vanligste? Jeg vet at tråden til arnakrisitin (tror det var den - hvertfall en av de som er til nybegynnere) nevner at for lite fett og for lite vann er veldig vanlig. Jeg drikker 3-5 liter om dagen, og fett kan ligge på 250g og litt over, så jeg tror ikke det er problemet.

I boka til torkil finner jeg et sted hvor det står om "vekttapet stagnerer", men jeg føler ikke at det gjelder meg, for det har jo ikke begynnt engang? Men der står det at man kan begynne å øke KH med 5 gram per uke opp til 25-40gram når man har vært i ketose noen uker, forutsatt at man fortsatt er i ketose. Men gjelder dette meg også, eller er det best for meg å fortsette på 15 kh, siden jeg ikke går ned? Eller burde jeg heller forsøke å gå ned i kh? Jeg ser jo at det er et forslag i boka, hvis man ikke får utslag på stixen, men det får jeg da.

Jeg har hatt et par sprekker i forbinnelse med at jeg har blitt lei over å gå opp. Da har jeg enten gått opp mye mindre enn jeg hadde trodd, eller gått ned i vekt. Betyr det at jeg tåler kh godt, eller er det bare tilfeldig?

Tusen takk for svar

  Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:36   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Hei!

Jeg har nå gått på ketolyse i 6 uker, og har bare gått opp i vekt. Jeg tenker at det er greit å lete etter partystoppere nå. Jeg lurer på om det er noen som vet hvilke partystoppere som ser ut til å være de vanligste? Jeg vet at tråden til arnakrisitin (tror det var den - hvertfall en av de som er til nybegynnere) nevner at for lite fett og for lite vann er veldig vanlig. Jeg drikker 3-5 liter om dagen, og fett kan ligge på 250g og litt over, så jeg tror ikke det er problemet.

I boka til torkil finner jeg et sted hvor det står om "vekttapet stagnerer", men jeg føler ikke at det gjelder meg, for det har jo ikke begynnt engang? Men der står det at man kan begynne å øke KH med 5 gram per uke opp til 25-40gram når man har vært i ketose noen uker, forutsatt at man fortsatt er i ketose. Men gjelder dette meg også, eller er det best for meg å fortsette på 15 kh, siden jeg ikke går ned? Eller burde jeg heller forsøke å gå ned i kh? Jeg ser jo at det er et forslag i boka, hvis man ikke får utslag på stixen, men det får jeg da.

Jeg har hatt et par sprekker i forbinnelse med at jeg har blitt lei over å gå opp. Da har jeg enten gått opp mye mindre enn jeg hadde trodd, eller gått ned i vekt. Betyr det at jeg tåler kh godt, eller er det bare tilfeldig?

Tusen takk for svar

Hvor mye karbohydrater spiser du om dagen? Og hvilke typer?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:36   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Tomater, nøtter og meieriprodukter er vanlige "partystoppere".
For ikke å glemme "den store stygge ulven" - kunstig søtning!

Stress og utålmodighet er også en partystopper!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:50   #4
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Takk for svar begge to

Gerd: jeg spiser ca. 15 og det er i form av: sopp, broccoli, blomkål, løk, rømme, fløte, agurk, isbergsalat, spinat, bringebær.

Jabba: Jeg prøvde ketolyse for 1 år siden også, og da prøvde jeg å gå uten meieriprodukter i en måned, da la jeg på meg. Jeg spiser ikke nøtter, og tomater spiser jeg veldig sjelden, det kan gå to uker mellom hver gang. Jeg føler ikke at jeg stresser så mye over at jeg ikke går ned, bortsett fra når jeg har en liten "utblåsning" her inne noen ganger Det har blitt noen sånne: "ahhhh hvrofor går ikke jeg ned??!!!" men det er egentlig ikke noe jeg tenker på så mye ellers. Jeg veier meg sjelden og tenker generelt ikke så mye på det, bortsett fra akkurat når jeg er her inne for å lese og skrive.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:53   #5
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Åja, glemte det med kunstig søtning.

ja, hva skal jeg si, jeg drikker cola zero og fun light. Jeg bruker natreen og jeg har lest tråden om kunstig søtningsstoffer. Men der forstår jeg det som om man helst ikke skal bruke natreen fordi det kan gi blodsukkerøkning? Men det har jeg ikke opplevd i det hele tatt, derfor har jeg tenkt at jeg kanskje ikke påvirkes så mye av det? Hvertfall når jeg har prøvd å droppe natreen så har jeg ikke gått ned noe.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:54   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Jeg ville prøvd å øke på karbene til gjerne opp mot 20. I form av grønnsaker Rett og slett for å gi kroppen mer vitaminer/mineraler/enzymer.

Tar du vitaminene?
Trimmer du?

Hva slags sprekker har du hatt?
Hvor lenge prøvde du uten søtstoff?

Vanndrikkingen er flott

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:03   #7
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Jeg tar vitaminer ja, de fra Torkil. Jeg tar også omega 3 og c-vitaminer når jeg tror jeg blir forkjøla

Jeg trimmer, men jeg vet ikke om det blir akkrat 30 min hver dag. Men i går f. eks gikk jeg rask tur i 2 timer, og moderat tempo i 35min, og sakte i 2 timer. Men i dag har jeg gått raskt i bare 15 minutter, så det varierer litt fra dag til dag.

Sprekker var en gang hvor jeg spiste 30 gram sjokolade. Da gikk jeg ikke ut av ketose, og jeg ble ikke kvalm eller dårlig, og veide ikke mer dagen etter. Den andre gangen "spakk" jeg i forbinnelse med eksamen. Da spiste jeg lavkarbo i tre dager, men var ikke i ketose. Da gikk jeg ned litt i vekt faktisk, og var ikke dårlig i det hele tatt.

Jeg prøvde en uke uten søtningstoff

Ok, da prøver jeg å spise litt mer grønnsaker. Det er fint, elsker grøntfor

  Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:06   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

I og med at du reagerer slik du gjør med nedgang med mer karber, vil jeg tro du får for lite ( men det er bare min egen erfaring jeg snakker ut fra )

Spis godt med grøntfor du Det ER godt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:10   #9
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Fint

Da gleder jeg meg til å lage masse grønnsaker til middag

  Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:22   #10
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Det finnes enkelte som etter en utskeielse har opplevd å gå ned i vekt, akkurat som om de ekstra karbene sparka i gang ett eller annet i kroppen. Men det er nok ikke å anbefale som et generelt tips til alle.

Når det gjelder C-vitaminer, så er de kun bra for forebygging av sykdom... ikke når man faktisk er blitt syk.... bare for å nevne det

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:23   #11
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Jeg er snart ferdig med min syvende uke. Jeg opplevde ukene 4 - 5/6 som vanskelig, faktisk opp 800 g en av ukene. Så sluttet jeg å veie og registrere alt jeg spiser,men holdt meg til riktig mat. Jeg merker at jeg nå spiser mer ("gode") grønnsaker og hiver også på en ekstra klatt smør etter at jeg tror det er nok . Jukseveiing i dag tidlig viste 1,5 kilo ned siden onsdag (som er ordentlig veiedag, ticker derfor ikke justert i dag). Det er nesten ikke til å tro ! For meg kan det se ut som om noe mer grønnsaker var bra, men det kan jo også hende at først nå er fettbrenningen skikkelig i gang. Kanskje du bør ha bittelitt tålmodighet. La oss få vite hvordan det går, andres erfaringer er gull verdt.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:24   #12
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Hehe ja, jeg tar de når jeg tror jeg blir forkjøla...når det er kaldt og ei uke før jeg skal besøke ei venninne med masse barn

  Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:28   #13
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg er snart ferdig med min syvende uke. Jeg opplevde ukene 4 - 5/6 som vanskelig, faktisk opp 800 g en av ukene. Så sluttet jeg å veie og registrere alt jeg spiser,men holdt meg til riktig mat. Jeg merker at jeg nå spiser mer ("gode") grønnsaker og hiver også på en ekstra klatt smør etter at jeg tror det er nok . Jukseveiing i dag tidlig viste 1,5 kilo ned siden onsdag (som er ordentlig veiedag, ticker derfor ikke justert i dag). Det er nesten ikke til å tro ! For meg kan det se ut som om noe mer grønnsaker var bra, men det kan jo også hende at først nå er fettbrenningen skikkelig i gang. Kanskje du bør ha bittelitt tålmodighet. La oss få vite hvordan det går, andres erfaringer er gull verdt.

Ok, fint å vite at det er flere som har positiv erfraring med mere grønt. Da håper jeg det fungerer for meg også. Når det kommmer til det med å være tålmodig synes jeg egentlig jeg har vært det, for å være helt ærlig Det har vært flere ganger hvor jeg kunne tenke meg å gi opp, men har fortsatt. Men men...vi får se hvordan det tar i vei med litt mer grønnsaker

  Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:32   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Det finnes enkelte som etter en utskeielse har opplevd å gå ned i vekt, akkurat som om de ekstra karbene sparka i gang ett eller annet i kroppen. Men det er nok ikke å anbefale som et generelt tips til alle.

Nå er vel ikke det gitt her som et tips.

Men å øke på med grønnsaker ( fra ca uke 4)er faktisk et råd i ketolyseboka

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 20:10   #15
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nå er vel ikke det gitt her som et tips.

Men å øke på med grønnsaker ( fra ca uke 4)er faktisk et råd i ketolyseboka

Neida... det var det ikke.... jeg formulerte meg nok litt klønete bare

Det jeg prøvde å si var at selv om enkelte har opplevd nedgang etter en utskeielse, eller bevisst oppkarbing, så ville jeg ikke gi det som et tips til noen på kuren

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 20:12   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Neida... det var det ikke.... jeg formulerte meg nok litt klønete bare

Det jeg prøvde å si var at selv om enkelte har opplevd nedgang etter en utskeielse, eller bevisst oppkarbing, så ville jeg ikke gi det som et tips til noen på kuren

Nei, for all del, det er ikke å anbefale

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 21:23   #17
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Hei!

Jeg har nå gått på ketolyse i 6 uker, og har bare gått opp i vekt. Jeg tenker at det er greit å lete etter partystoppere nå. Jeg lurer på om det er noen som vet hvilke partystoppere som ser ut til å være de vanligste? Jeg vet at tråden til arnakrisitin (tror det var den - hvertfall en av de som er til nybegynnere) nevner at for lite fett og for lite vann er veldig vanlig. Jeg drikker 3-5 liter om dagen, og fett kan ligge på 250g og litt over, så jeg tror ikke det er problemet.

I boka til torkil finner jeg et sted hvor det står om "vekttapet stagnerer", men jeg føler ikke at det gjelder meg, for det har jo ikke begynnt engang? Men der står det at man kan begynne å øke KH med 5 gram per uke opp til 25-40gram når man har vært i ketose noen uker, forutsatt at man fortsatt er i ketose. Men gjelder dette meg også, eller er det best for meg å fortsette på 15 kh, siden jeg ikke går ned? Eller burde jeg heller forsøke å gå ned i kh? Jeg ser jo at det er et forslag i boka, hvis man ikke får utslag på stixen, men det får jeg da.

Jeg har hatt et par sprekker i forbinnelse med at jeg har blitt lei over å gå opp. Da har jeg enten gått opp mye mindre enn jeg hadde trodd, eller gått ned i vekt. Betyr det at jeg tåler kh godt, eller er det bare tilfeldig?

Tusen takk for svar

Dette tipset er nok ikke helt i tråd med ketolyseprinsippene, men jeg tror du spiser for mye fett. 250 gram fett er godt over 2000 kcalorier. Her er forresten et spennende innlegg som setter litt perspektiver på vektnedgang og kcalorier.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 21:31   #18
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Følger du sult-og metthets-signalene og ikke spiser for mye protein?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 23:02   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Dette tipset er nok ikke helt i tråd med ketolyseprinsippene, men jeg tror du spiser for mye fett. 250 gram fett er godt over 2000 kcalorier. Her er forresten et spennende innlegg som setter litt perspektiver på vektnedgang og kcalorier.

Jeg skulle akkurat til å si det samme... Jeg ville kjørt karbo-inntak som tidligere anbefalt i hht ketolyse, og et protein- og fettinntak i gram lik 1 til 1.5 ganger vekta di i kilo. Om du trener mye gjerne opp til 2 ganger. Ved å spise like mye protein og fett i gram får du et fint forhold siden det er 4 kcal pr gram i protein og 9 kcal pr gram i fett.
Jeg også vet at det sies at man kan spise så mye fett man vil - og mange GJØR det og går ned i vekt - men noen klarer fint å få i seg så mye fett (som feks meg som kan spise majo og drikke fløte i massevis) at det rett og slett blir for mye! Det er mange diskusjoner (uten faktabaserte konklusjoner hehe) om hvorfor kroppen din skal forbrenne fettet på kroppen når det er lettere å bruke det fettet du tilfører gjennom maten

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 18:48   #20
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Dette tipset er nok ikke helt i tråd med ketolyseprinsippene, men jeg tror du spiser for mye fett. 250 gram fett er godt over 2000 kcalorier. Her er forresten et spennende innlegg som setter litt perspektiver på vektnedgang og kcalorier.

Hei og takk for svar og link. Jeg har lest linken før faktisk, men det begynner å bli lenge siden. Jepp, har tenkt på det når jeg ser at folk snakker om å eventuelt kutte ned på kalorier, at kanskje jeg burde det også, men det kommer alltid så mange svar om "ikke tenk på kalorier" og "her måler vi bare karber" osv. så har latt den tanken komme og gå igjen....

  Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 18:51   #21
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Følger du sult-og metthets-signalene og ikke spiser for mye protein?

Jeg har litt problemer med å være fornøyd når jeg er ferdig med å spise. Jeg har et sug fremdeles etter middag. Men når jeg leser på forumet så har mange svar ang slikt sug vært å spise mer fett....men jeg spiser nok fett regner jeg med. Det med å ikke spise for mye protein går vel litt opp og ned. Jeg trener ikke styrke så ofte men når jeg gjør det flere dager på rad spiser jeg vel en hel del mer protein enn vanlig. Jeg har vanskelig for å legge meg på et nivå når det gjelder protein. Man sier vel 1 gram protein per kilo kroppsvekt for de som er lite aktive, også 2 for moderat aktivitet, og 3 for hardtrening. Men jeg varierer jo der sterkt fra dag til dag?

  Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 18:58   #22
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg skulle akkurat til å si det samme... Jeg ville kjørt karbo-inntak som tidligere anbefalt i hht ketolyse, og et protein- og fettinntak i gram lik 1 til 1.5 ganger vekta di i kilo. Om du trener mye gjerne opp til 2 ganger. Ved å spise like mye protein og fett i gram får du et fint forhold siden det er 4 kcal pr gram i protein og 9 kcal pr gram i fett.
Jeg også vet at det sies at man kan spise så mye fett man vil - og mange GJØR det og går ned i vekt - men noen klarer fint å få i seg så mye fett (som feks meg som kan spise majo og drikke fløte i massevis) at det rett og slett blir for mye! Det er mange diskusjoner (uten faktabaserte konklusjoner hehe) om hvorfor kroppen din skal forbrenne fettet på kroppen når det er lettere å bruke det fettet du tilfører gjennom maten

Jo, jeg er glad i fett...Tallet 250 gjelder ikke hver dag så det går jo litt opp og ned avhengig av hvordan dagen min ser ut. Prøver å gjennomføre dette med "spis når du er sulten", så noen dager blir det jo bare et måltid. Og selv om det er stort så er det jo ikke 250g fett i det. Mens andre dager spiser jeg mange måltider og da kan jeg komme opp til 250.

okay, nå er jeg usikker. hmm...Skal vi se, så hvis jeg veier 83 kilo (eller det var startvekta, har jo gått opp 3 kilo, men har ikke veid meg på ei uke så håper at jeg er omtrent 83) Så vil det si 83 gram proteiner og 83 gram fett og 15 gram karbo du mener jeg bør spise? Men isåfall, blir det:

fett: 83*9kalorier = 747 kalorier
Proteiner: 83*4kalorier = 332 kalorier
KH: 15*4kalorier = 60
Sum 1139 kalorier om dagen?

Hvis jeg bruker 1,5 gram av fett og proteiner istedet blir kcal 1678,5 om dagen istedet...Jeg synes kanskje 1139 ble litt lite?

  Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 19:33   #23
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Jo, jeg er glad i fett...Tallet 250 gjelder ikke hver dag så det går jo litt opp og ned avhengig av hvordan dagen min ser ut. Prøver å gjennomføre dette med "spis når du er sulten", så noen dager blir det jo bare et måltid. Og selv om det er stort så er det jo ikke 250g fett i det. Mens andre dager spiser jeg mange måltider og da kan jeg komme opp til 250.

okay, nå er jeg usikker. hmm...Skal vi se, så hvis jeg veier 83 kilo (eller det var startvekta, har jo gått opp 3 kilo, men har ikke veid meg på ei uke så håper at jeg er omtrent 83) Så vil det si 83 gram proteiner og 83 gram fett og 15 gram karbo du mener jeg bør spise? Men isåfall, blir det:

fett: 83*9kalorier = 747 kalorier
Proteiner: 83*4kalorier = 332 kalorier
KH: 15*4kalorier = 60
Sum 1139 kalorier om dagen?

Hvis jeg bruker 1,5 gram av fett og proteiner istedet blir kcal 1678,5 om dagen istedet...Jeg synes kanskje 1139 ble litt lite?

Enig - legg deg midt i mellom istedet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 08:16   #24
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Bringebær!



Jeg kunne ikke spise noen slags bær, heller ikke bringebær, selv om det står i ketolyseboka, for da stoppet vekta dønn!

Men bortsett fra det; veldig enig i de andre rådene du har fått over her. Signeres!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:42   #25
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor begynner man å lete etter partystoppere?

Ah ok, bringebær ja...takk for tipset Kanskje jeg kutter ut bær til fordel for litt grønnsaker og dipp på kveldene

Jeg har nå regnet på kalorier for å få en oversikt. Ser at jeg har jo ligget veldig høyt mange dager. Så i går spiste jeg 5 gram mer karbo i grønnsaker, men mye mindre kalorier. Det fungerte fint, og på kvelden lot jeg være å spise selv om jeg hadde lyst, for da visste jeg at jeg kom til å overstige kalorigrensa jeg har satt. Det var egentlig fint å tenke på det måten, det var ikke slik usikkerhet knyttet til "kan jeg spise mer?" eller "har jeg fått i meg nok fett" osv. Altså, jeg var ikke sulten, men litt sugen. Men det gikk fint!

Jeg er veldig glad jeg lagde denne tråden for jeg har utsatt det en stund, vet jo som regel hva som er svarene på sånne "jeg går ikke ned" tråder. Men nå har jeg fått tips og motivasjon igjen, så takk for det

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger ikke lete etter fastelavensbolleoppskrift lengre Nerthus Lavkarbo generelt 13 08-03-11 11:06
Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppere? MinMort Ketolysekuren 15 20-09-10 15:40
Partystoppere, hvor lenge unngå dem for å se om det gir resultater? Ferskenbeinet Lavkarbo generelt 2 27-03-10 19:01
Hvor begynner jeg? Monen Dr Lindbergs 8 07-02-10 19:30
Hvor begynner jeg? ChristianB Spørsmål og svar 8 08-12-08 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no