Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-12, 18:07   #1
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!

Jeg har gått ned 16 kg på LCHF/Lavkarbo og er svært fornøyd med det. Har ligget på et platå de siste 4-5 mnd, pluss at jeg nok har blitt litt slappere underveis, men det skjer ikke noe med vekten om dagen, og da merker jeg at jeg gir litt F til tider. Etter å ha nå lest litt rundt omkring på nett og forumet her så har jeg vel innsett at jeg er en av de som nå faktisk må telle kcalorier (igjen....). hadde håpet at det var noe jeg ikke trengte å gjøre igjen siden det har vært en stor del av livet mitt tidligere. Men for å gå ned ytterligere virker dette som en faktor jeg må ta hensyn til. Problemet nå er at jeg er såååå sulten! Dvs, jeg føler at jeg spiser god og nok mat, men jeg går hele tiden og snoker i kjøleskapet etter et måltid og føler jeg ikke er mett lenge. Jeg har etter mange tips her inne gått inn og registrert det jeg spiser på diett.no og ser at jeg ligger på 70% fett, ca 30 g KH og 70-130 g proteiner. Kcalorimessig ligger jeg på ca 1700.

Er det noen andre som har erfaring med kcaloritelling og om dere har vært mer sultne enn da dere ikke tenkte på det? Jeg kan nevne at jeg har kuttet ganske drastisk ned på fløte og ost, kanskje dette er med på å øke sultfølelsen?

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 21:02   #2
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

Kjenner meg litt igjen. Må prioritere naturlig mat. Lite ekstra fett i form av smør, fløte osv protein er mettende, og så passe mengde fett naturlig i maten. Spiser flere måltider, så ja, litt tilbake mot gamle vaner, og så masse masse grønnsaker.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 23:59   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

Sjekk kh-inntaket. Kan det være såpass høyt at det er derfor du er sulten? Som VSB sier, øk på med proteiner om du ikke allerede ligger høyt nok (1-2.5 g pr kilo kroppsvekt, avh av aktivitetsnivå).

Jeg har også måttet redusere på totalinntaket, og opplevde sult de første par tre dagene, men det gikk over. Nok protein, passe med fett og MYE grønnsaker er "fasiten"

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 10:24   #4
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Kjenner meg litt igjen. Må prioritere naturlig mat. Lite ekstra fett i form av smør, fløte osv protein er mettende, og så passe mengde fett naturlig i maten. Spiser flere måltider, så ja, litt tilbake mot gamle vaner, og så masse masse grønnsaker.

Takk for tilbakemelding Ja jeg skal teste det noen uker og se hvordan det går. Kan hende jeg totalt spiser mindre mengde mat og fett og at det er derfor jeg opplever sult nå i starten. Og øke på grønnsakene er nok det viktigste, har litt å gå på der!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 10:26   #5
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Sjekk kh-inntaket. Kan det være såpass høyt at det er derfor du er sulten? Som VSB sier, øk på med proteiner om du ikke allerede ligger høyt nok (1-2.5 g pr kilo kroppsvekt, avh av aktivitetsnivå).

Jeg har også måttet redusere på totalinntaket, og opplevde sult de første par tre dagene, men det gikk over. Nok protein, passe med fett og MYE grønnsaker er "fasiten"

Har lagt inn alt jeg spiser på diett.no den siste uka, og ligger på rundt 30 kh, det skulle ikke være for høyt i følge mine erfaringer. Er ikke spesielt aktiv, så derfor tror jeg 70-130 g proteiner pr dag er ok. Men det med grønnsaker skal jeg følge opp, øke mengden der. Pluss at jeg nok sikkert har spist litt for mye generelt i forhold til hva jeg nå trenger, både i mengde mat og antall kcal, sikkert derfor jeg går rundt og er sulten. Håper det går over! (og at vekten går litt ned igjen, he he)

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 21:25   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

ja, det er ikke rart at du blir sulten om du spiser mindre enn kroppen er vant til å få, den vil prøve å få det som den er vant til. Jeg ville forsøkt å få karbo kun fra grønnsaker, spist nok protein og litt fett til hvert måltid. Drikk masse! Hva spiste du sist du etterpå gikk og snoket da?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 01:27   #7
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

Ketose fjerner sult og sug. Jeg ville redusert karboinntaket og økt fettinntaket. Da slipper du dessuten å telle kalorier... (jeg hadde prøvd med et daglig inntak på 15 g karbo fordelt jevnt utover måltidene og se om det gjør utslaget)

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:33   #8
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Ketose fjerner sult og sug. Jeg ville redusert karboinntaket og økt fettinntaket. Da slipper du dessuten å telle kalorier... (jeg hadde prøvd med et daglig inntak på 15 g karbo fordelt jevnt utover måltidene og se om det gjør utslaget)


Det er faktisk endel som må passe på kalorinntaket selv i ketose, på et kosthold med minimalt med karbohydrater og høy fettprosent.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:35   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Ketose fjerner sult og sug. Jeg ville redusert karboinntaket og økt fettinntaket. Da slipper du dessuten å telle kalorier... (jeg hadde prøvd med et daglig inntak på 15 g karbo fordelt jevnt utover måltidene og se om det gjør utslaget)

1. Veldig mange er i ketose ved 30g karbo slik hovedinnlegger sier hun spiser.
2. Ikke alle mister sultfølelsen, en del spiser mye for det. Jeg har det slik i perioder, i perioder er jeg også ekstremt lite sulten.
3. Ketose betyr IKKE garantert vektnedgang, man kan endog gå opp i vekt også, om man spiser alt for mye( noe som definitivt ikke er hovedinnleggers problem).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 11:37   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Må nok telle kcalorier i tillegg, men jeg er jo så sulten!!!

Kuredu, hvor overvektig er du egentlig? Hva sier BMI? Mulig du er så nære normalvekt at kroppen bare må få tiden på seg og stabilisere den utrolige vektnedgangen du allerede har hatt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tillegg av vitaminer Newstart Lavkarbo generelt 0 04-04-11 08:11
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
30 days i tillegg? Superteddy Ketolysekuren 3 04-02-10 22:22
Oppskrifter på middag/kvelds med ca 200 kcalorier? SlankeMammsen Middag 1 19-05-09 16:21
Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg? Imp Spørsmål og svar 14 26-05-08 04:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no