Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

6 måneder er over..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-10, 19:48   #1
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

6 måneder er over..

...og jeg har klart det! Ikke sprukket en eneste gang!
Så da lurer jeg på - burde jeg ta en pause fra ketolyse nå? Og hvor mye karber bør jeg innta da i så fall?
Må si at det ikke frister å spise noe særlig karber igjen. Har vent meg så godt til smaken av fett, at søtt ikke smaker godt lenger

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 19:52   #2
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 6 måneder er over..

Hmm. Jeg tenker at du bare kan fortsette til du har nådd målet ditt.

Men kanskje ta deg en helsesjekk og en prat med fastlegen først?

GODT jobba altså

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 20:02   #3
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: 6 måneder er over..

Har tatt blodprøver, og alt er ok - så da er det vel ikke noe i veien med å fortsette samme løp fremover?

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:16   #4
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: 6 måneder er over..

Absolutt ikke, bare fortsett du !
Dette er en livsstil, kos deg og nyt det gode liv

Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 00:05   #5
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: 6 måneder er over..

Opprinnelig lagt inn av tmaria, her.

...og jeg har klart det! Ikke sprukket en eneste gang!
Så da lurer jeg på - burde jeg ta en pause fra ketolyse nå? Og hvor mye karber bør jeg innta da i så fall?
Må si at det ikke frister å spise noe særlig karber igjen.

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har flotte blodprøver og har ikke lyst til å slutte. MEN......

vektnedgangen min har stoppet opp i det siste og jeg er derfor veldig i tvil om hva meg skal gjøre. Skal jeg ta en pause og se om det løsner igjen? Er liiiivredd for å gå opp igjen de kiloene jeg har kjempet av meg.... Fristende bare å fortsette, men det har jo ingen hensikt hvis jeg slutter å gå ned i vekt!

Og hvis jeg tar en pause - hvor lang skal den være og hvor mange karber bør jeg legge meg på?

Tenkte jeg skulle ta en pause når jeg reiser til Thailand på ferie i 14 dager. Men det er også litt skremmende siden jeg da ikke kan ha kontroll på maten på samme måte som hjemme. Ikke har jeg vekt så jeg kan følge med heller....

Noen med erfaring og gode tips?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 15:11   #6
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: 6 måneder er over..

Jeg har holdt på i 10 mnd. uten pause og jeg kommer heller ikke til å ta noe pause med det samme

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 17:36   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 6 måneder er over..

Og jeg har holdt på siden i fjor høst... jeg kommer aldri til å ta en "pause" fra lavkarbo - samtidig kan det hende jeg gjør noen justeringer ved å prøve andre retninger, mindre karbo, litt mer karbo - vel - vi får se Pause er ihvertfall uaktuelt - da jeg nå anser dette som "mitt" kosthold for life!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 20:42   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 6 måneder er over..

Man trenger på ingen måte ta en pause fra lavkarbo, selvom man tar en pause fra ketolyse

Hvis du føler noe behov for å ta deg noe pause, så er det vel ikke noe vits

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 00:47   #9
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: 6 måneder er over..

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man trenger på ingen måte ta en pause fra lavkarbo, selvom man tar en pause fra ketolyse

Hvis du føler noe behov for å ta deg noe pause, så er det vel ikke noe vits

Det var selvfølgelig pause fra ketolyse og det å være i ketose jeg mente . Jeg er innstilt på at jeg må leve med lavkarbo i en eller annen form hvis jeg vil holde vekten. Men så kommer tvilen snikende når det ikke skjer noen nedgang... Bør jeg ta en pause for å stabilisere, og kanskje "trigge" kroppen til å respondere på ketosen igjen?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 14:06   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 6 måneder er over..

Med så varierende erfaringer vedr ketose - ikke ketose - ketose som medlemmer på forumet har vist, ville jeg holdt på til du var ganske så nær målet ditt vektmessig. Deretter ville jeg gått opp ca 5 gram karbo pr uke for å se om du kan finne "ditt" karbotoleransenivå som du kan leve med Fett trenger du iflg Lutz ikke redusere før du passerer 73 gram karbo pr dag i inntak

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 14:17   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 6 måneder er over..

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke skal prøve å gå ut av ketose bare fordi at noen ikke takler det... Går helt fint for meg, så da går det nok fint for mange andre også

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
15 kg ned på 2 måneder klinkekula Generell diskusjon 26 04-09-12 01:19
6 måneder på Ketolyse Tonemi Lavkarbo generelt 8 25-10-09 18:15
4 måneder på ketolyse kelin Ketolysekuren 32 06-10-09 19:41
Kan man gå mer enn 6 måneder på ketolysekuren? Gladjenta81 Ketolysekuren 12 11-06-09 13:24
Platå i 2 måneder? Jenta Ketolysekuren 2 04-03-09 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no