Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Noen som har prøvd denne whippingen?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-11, 20:57   #1
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Noen som har prøvd denne whippingen?

1 karb per 100 gram... Erstatter fløte.
Kan piskes til krem.



__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:06   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Hmm nei. Har for lenge siden prøvd krem på sprayboks fra samme produsent og ikke likt den. Men det sier jo ingenting om denne da

Ble også litt skeptisk til innholdet i denne.


Condito Whipping
Ingredienser:

Vann, herdet vegetabilsk olje 25% (palmekjerne), sorbitol, emulgator (E472b, E332,E472e), stabilisator (E460,E466,E340), melkeprotein (0,65%), lecitin, aroma, fargestoff (E160a).
Laktoseinnhold mindre enn 0,01g.
Næringsinnhold per 100 g:Energi 999kJ (243kcal), protein 0,6g, karbohydrat 1,6g, fett 26g
Kan oppbevares både på kjøle- og tørrlager
Benytt WHIPPING i alle de anledninger der du ellers bruker kremfløte. Whipping må være kjøleskapskald før pisking.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:12   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Jeg har prøvd den og den er ganske god på smak...
Konsistensen er litt feit, får litt samme feeling som når jeg drikker kaffe med kokosa - fettet sitter igjen på leppene og lypsyl blir overflødig :P :P ha ha

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:26   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Ikke f*** om jeg har i meg det der. Har du sett innholdsfortegnelsen!? Det kryr av e-stoffer og annet rart. Nei, takke meg til ren fløte.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 22:08   #5
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke f*** om jeg har i meg det der. Har du sett innholdsfortegnelsen!? Det kryr av e-stoffer og annet rart. Nei, takke meg til ren fløte.

Signerer!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 22:09   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Tror jeg havna inne på denne tråden pga misforståelse av overskriften...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:42   #7
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Hvor får man kjøpt denne?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 10:52   #8
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

jeg har sett den på meny ihvertfall

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:57   #9
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ikke f*** om jeg har i meg det der. Har du sett innholdsfortegnelsen!? Det kryr av e-stoffer og annet rart. Nei, takke meg til ren fløte.

Har ikke så god kjennskap til de estoffene der, men i prinsippet er jeg enig med deg. Jeg prøver å spise mest mulig naturlige råvarer jeg og, men nå skal jeg ned i vekt, og da driter jeg i de e-stoffene en liten periode...

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 14:34   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Har ikke så god kjennskap til de estoffene der, men i prinsippet er jeg enig med deg. Jeg prøver å spise mest mulig naturlige råvarer jeg og, men nå skal jeg ned i vekt, og da driter jeg i de e-stoffene en liten periode...

Jeg ville vært mer bekymret for den herdede vegetabilske oljen!
Kan ikke fatte at du ikke vil bruke fløte, men hver sine valg...

(Hvor mye fløte spiser/drikke du siden du tror at du kommer til å gå ned i vekt av denne?)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 13:34   #11
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg ville vært mer bekymret for den herdede vegetabilske oljen!
Kan ikke fatte at du ikke vil bruke fløte, men hver sine valg...

(Hvor mye fløte spiser/drikke du siden du tror at du kommer til å gå ned i vekt av denne?)

Hvorfor tror du jeg spør her inne da?


Jeg bruker mye fløte i kaffen, og også i maten.
Med tanke på at en liten boks fløte er 9 karbs, og en tilsvarende mengde av denne er 3 karbs så utgjør det jo en del...

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 13:42   #12
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Hvis du syns den er god og det funker for deg så er det vel egentlig ikke noe stort problem. Det er jo du som bestemmer hva du vil spise.
Jeg drikker helst svart kaffe jeg, så det blir ikke regnet med i karbinntaket for meg hvis ikke noen minner meg på det. Eventuellt så kan du ha mindre fløte i kaffen? *løpe å gjemme seg*

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 14:30   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Hvorfor tror du jeg spør her inne da?


Jeg bruker mye fløte i kaffen, og også i maten.
Med tanke på at en liten boks fløte er 9 karbs, og en tilsvarende mengde av denne er 3 karbs så utgjør det jo en del...

Joda, det er greit å spørre.
Jeg bruker ca en uke på å drikke opp en pakke fløte i kaffe og som fett"forsterker" i f.eks yoghurt. Det blir ca 1 g karbo om dagen.
Derfor spurte jeg deg hvor mye du drakk

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 14:37   #14
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tror jeg havna inne på denne tråden pga misforståelse av overskriften...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:33   #15
Marygold
Juniormedlem
 
Marygold sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Finnmark
Alder: 36
Innlegg: 20
Marygold er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Jeg har prøvd den, men til å lage fromajkake etter tips fra en kusine som har ei datter som er laktoseintolerang.
Senest i går brukte jeg whipping, og jeg er veldig fornøyd !

Det blir ikke helt det samme som fløte, og når den piskes blir den plutselig veldig pisket (overpisket ????), så synes jeg den har en litt merkelig ettersmak, men det er jeg alene om i familien, og det var mest før fromasjen hadde stivnet. Den var best etter ei natt i kjøleksapet.

Men, for min del funker den kjempegodt, og blir nok å utforske mer med den når jeg har tid og anledning

__________________
What goes up - must come down



Marygold er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:46   #16
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd denne whippingen?

Ja den smaker litt rart... men spørs om jeg får prøve å kutte ned på fløteforbruket da istedet for å gå over til denne...
Den var kjempegod i kaffe da, bedre enn fløte faktisk!

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har prøvd denne boken? (Bakeglede uten sukker) JoAnna Lavkarbobøker 32 18-10-11 17:49
Noen som har prøvd CampKilo ? Lumpe Generell diskusjon 1 17-01-11 10:46
Noen som har prøvd? sara Spørsmål og svar 21 02-10-09 11:53
Reduxin - er det noen som har prøvd det? paprika Spørsmål og svar 2 10-02-08 17:15
Noen her som har prøvd 5-htp ...? Borealis Kosttilskudd 22 22-03-07 19:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no