Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ikke ned, begynner å bli desperat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-10, 09:57   #51
lura
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 75
lura er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Mye klaging her syns jeg..men noe negativt er det vel med alt.Jeg har aldri hatt noen problemer med dem,og heller ikke problemer med nettsiden dems.Man finner det man vil!

lura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank uten sult Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 13:49   #52
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Værsegod for tips ja, jeg er virkelig fornøyd. Det er en lettelse å finne et lavkarboalternativ som fungerer vektreduserende på meg-ikke bare vektstabiliserende.Gleder meg til etter kuren for å si det slik, er jo så mye god lavkarbomat å lage, men eurodiettproduktene har absolutt sine godsaker de også, som gjør det helt finfint å holde på medKoster gryn da, veldig dyrt, men det er såpass lite morsomt å være overvektig at det er greit å betale så mye, for noen måneder

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 15:17   #53
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Koster gryn da, veldig dyrt, men det er såpass lite morsomt å være overvektig at det er greit å betale så mye, for noen måneder


Helt enig med deg, det betyr så utrolig mye for psyken å komme ned på normalvekt at det er vel verdt de kronene, så sant man har råd til det da

Lykke til, håper du når målvekt snart

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 16:13   #54
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Tusen takk LillemyHar jo mye igjen, men dette går veien! Blir vel noe opp i julen, men så lenge jeg er innstilt på å gå på for fullt etterpå, gjør ikke det så mye

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:14   #55
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Syns det ser ut som du spiser veldig mye brød jeg da. Jeg gjorde også det første gangen jeg prøvde, og gikk ikke ned... Hva med å lage knekkebrød? Nannah sine er visst veldig gode. Ellers så er det mange som skryter av Oppsie, selv om jeg aldri har fått de til :P man kan også lage oopsie-rull og ha med på jobb eller bare varme opp til frokost. blir nesten ikke karber

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 01:30   #56
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Hei Alvedans
Du har fått endel tips her, men det er et par her jeg vil påpeke ekstra som i alle fall hjalp meg ned i vekt.
Jeg gikk opp i vekt på lavkarbo, selv om jeg trente masse. Og det var nok insulinresistensen.
Derfor var det en befrielse å komme meg til en Fedon Lindberg-lege (side du bor i Oslo er Hexenberg og Willumsen gode leger å anbefale). Her kom jeg til en som virkelig forsto hvorfor jeg gikk opp! Og dermed kunne vi sammen legge opp en plan som hjalp for MIN kropp. Jeg gikk igjennom hva jeg spiste, også la vi opp en dagsplan for kosthold tilpasset meg og mine verdier.
Jeg har noe som heter PCOS, og også insulinresistens. Så jeg fulgte prinsippene til Eurodietten (altså lavkarbo OG lavkalori), dvs ikke pøse på med fett som andre retninger har. Eurodietten er forstadiet til Fedon Lindbergdietten kan man si. Men heller ikke med dette gikk jeg ned, og derfor begynte jeg med Metformin. Metformin er ingen slankemedisisn. Slik jeg forstår det så er Metformin et middel som hjelper insulinet til å virke.
Det var en befrielse å begynne med Metformin. Endelig slapp fettet taket. Det gikk ikke fort, men det var en stor forbedring. Nå er jeg 25 kg lettere, normalvektig, ikke insulinresistent mer, og spiser lindbergsk. Og går ikke opp, men fortsatt ned faktisk.

Det som var deilig for meg, var å slippe å prøve å finne ut hvorfor jeg ikke gikk ned selv om jeg gjorde alt korrekt. Det var ikke snakk om partystoppere, men faktisk kroppen min som niholdt på fettet!

Så dette er faktisk tips som er verdt å merke seg:
Lindbergklinikken
Metformin
eventuelt Eurodiett.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:26   #57
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Jeg klager ikke.

Jeg bare bekrefter at servicen er elendig, damen i mottaket er lite hyggelig og maten smaker tannkrem.

Og som sagt, dette kan man lage bedre selv!

Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:51   #58
Alvedans
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 53
Innlegg: 21
Alvedans er på en erverdig vei
Smile

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Hei Vibeke! Takk for fint svar!

Siden sist har jeg gjort noen endringer, som ligner litt på noe du nevner. Jeg fant nemlig fram til et sted på nett som heter diett.no. Der registrerer jeg alt jeg spiser og alt jeg gjør (så godt det lar seg gjøre). Utfra min høyde, vekt og hvor mye jeg ønsker å gå ned (over den ønskede perioden jeg har satt opp) forteller den meg hvor mange kalorier mindre jeg må spise per døgn for å nå målet mitt.

Det jeg så der inne var nemlig at jeg spiser ganske nøyaktig det antall kalorier jeg forbruker i løpet av et døgn. Og da er det jo logisk at jeg ikke går ned. Jeg ser mange på lavkarbo blir kjempemette, spiser lite og sjelden. Ikke jeg. Jeg er sulten nesten hele tida og har alltid lyst på noe uansett om jeg nettopp har spist. Så - da må jeg bare gjøre det "the hard way" og kutte kalorier i tillegg til at jeg må leve lavkarbo pga insulinresistensen.

Nå har jeg hatt et par dager med passe kaloriinntak ift hva jeg forbruker. Blir spennende å veie seg neste gang! Nå er det håp igjen.

(Funker ikke dette så blir det nok spesialist jeg forsøker... og evt en av de legene du nevner. Legen min vil ikke gi meg metformin, men jeg har tenkt å snakke med spesialisten om dette.)

Så - takk for tips og støtte! Lykke til videre med deg og ditt mål!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hei Alvedans
Du har fått endel tips her, men det er et par her jeg vil påpeke ekstra som i alle fall hjalp meg ned i vekt.
Jeg gikk opp i vekt på lavkarbo, selv om jeg trente masse. Og det var nok insulinresistensen.
Derfor var det en befrielse å komme meg til en Fedon Lindberg-lege (side du bor i Oslo er Hexenberg og Willumsen gode leger å anbefale). Her kom jeg til en som virkelig forsto hvorfor jeg gikk opp! Og dermed kunne vi sammen legge opp en plan som hjalp for MIN kropp. Jeg gikk igjennom hva jeg spiste, også la vi opp en dagsplan for kosthold tilpasset meg og mine verdier.
Jeg har noe som heter PCOS, og også insulinresistens. Så jeg fulgte prinsippene til Eurodietten (altså lavkarbo OG lavkalori), dvs ikke pøse på med fett som andre retninger har. Eurodietten er forstadiet til Fedon Lindbergdietten kan man si. Men heller ikke med dette gikk jeg ned, og derfor begynte jeg med Metformin. Metformin er ingen slankemedisisn. Slik jeg forstår det så er Metformin et middel som hjelper insulinet til å virke.
Det var en befrielse å begynne med Metformin. Endelig slapp fettet taket. Det gikk ikke fort, men det var en stor forbedring. Nå er jeg 25 kg lettere, normalvektig, ikke insulinresistent mer, og spiser lindbergsk. Og går ikke opp, men fortsatt ned faktisk.

Det som var deilig for meg, var å slippe å prøve å finne ut hvorfor jeg ikke gikk ned selv om jeg gjorde alt korrekt. Det var ikke snakk om partystoppere, men faktisk kroppen min som niholdt på fettet!

Så dette er faktisk tips som er verdt å merke seg:
Lindbergklinikken
Metformin
eventuelt Eurodiett.

Alvedans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:43   #59
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Opprinnelig lagt inn av Alvedans, her.

Jeg ser mange på lavkarbo blir kjempemette, spiser lite og sjelden. Ikke jeg. Jeg er sulten nesten hele tida og har alltid lyst på noe uansett om jeg nettopp har spist. Så - da må jeg bare gjøre det "the hard way" og kutte kalorier i tillegg til at jeg må leve lavkarbo pga insulinresistensen.

Jeg har det også slik. De fleste her inne sier at da spiser man for lite fett, men jeg spiser 70-80% fett daglig og kan allikevel ha det sånn. Jeg har også vært igjennom alle stadier for å identifisere om jeg er sulten eller fysen og hvorfor jeg er fysen. Er det kroppen eller hodet som vil ha? Jeg har etterhvert fått ganske god kontroll på det og vet hva som er hva, men sliter til tider med sultfølelse for det.

De som mister sultfølelsen og spiser lite hver dag er heldige, men ikke alle har det sånn desverre uansett hvor "riktig" vi spiser og drikker. Jeg er nødt til å telle kalorier for å ha litt kontroll på matinntaket og at det ikke blir for mye, det er det eneste som nytter for meg. Dessuten kan jeg heller ikke ligge for lavt i kh-inntak for da blir jeg skikkelig slapp og tung og vekta rikker seg ihvertfall ikke.

Håper det løsner for deg, selv har jeg vært i platå siden mars, med unntak av 3 kg som jeg klarte å få av i sommer. Og det var nok pga forholdsvis høyt kh-inntak (30-40 g per dag) og lavt kcal inntak.

Lykke til

P.S: Har hørt at noen her inne sier at diett.no ikke er helt til å stole på, spesielt når det gjelder kh, bare sånn at du vet det. Men jeg har brukt et selv og det er helt greit som en guide. Ellers bruker jeg også Matvareguiden og lager "tallerkner" for å sjekke innholdet i et måltid eller egenkomponert oppskrift.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:23   #60
Alvedans
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 53
Innlegg: 21
Alvedans er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Lillemy: Ja, jeg ser jo når jeg legger inn hva jeg spiser at fettprosenten min er så høy som de sier den skal være, jeg måler at jeg er i ketose, jeg ligger ofte på under 10 kh pr dag - og likevel rikker ikke vekta si. Da må det jo handle om kaloriinntak.

To dager der jeg har vært forsiktig med kaloriene i tillegg til lavkarbo (max 10 kh pr dag): Jeg har gått ned 600 gram. Det er tidlig ennå, men her har det i hvert fall skjedd noe, og jeg er villig til å sulte meg litt fremover for å se om det skjer mer.

Men jaggu er det ubehagelig å være sulten.

Jeg leste et sted at diett.no har litt lavt kh-innhold på varene sine, men jeg spiser jo stort sett varer med lite/ingen kh. Regner med jeg er trygt innen for max 20-grensa jeg har satt for meg selv.

Takk skal du ha - og lykke til selv! Håper du kommer deg vekk fra platået ditt og at vektpila peker nedover igjen snart!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg har det også slik. De fleste her inne sier at da spiser man for lite fett, men jeg spiser 70-80% fett daglig og kan allikevel ha det sånn. Jeg har også vært igjennom alle stadier for å identifisere om jeg er sulten eller fysen og hvorfor jeg er fysen. Er det kroppen eller hodet som vil ha? Jeg har etterhvert fått ganske god kontroll på det og vet hva som er hva, men sliter til tider med sultfølelse for det.

De som mister sultfølelsen og spiser lite hver dag er heldige, men ikke alle har det sånn desverre uansett hvor "riktig" vi spiser og drikker. Jeg er nødt til å telle kalorier for å ha litt kontroll på matinntaket og at det ikke blir for mye, det er det eneste som nytter for meg. Dessuten kan jeg heller ikke ligge for lavt i kh-inntak for da blir jeg skikkelig slapp og tung og vekta rikker seg ihvertfall ikke.

Håper det løsner for deg, selv har jeg vært i platå siden mars, med unntak av 3 kg som jeg klarte å få av i sommer. Og det var nok pga forholdsvis høyt kh-inntak (30-40 g per dag) og lavt kcal inntak.

Lykke til

P.S: Har hørt at noen her inne sier at diett.no ikke er helt til å stole på, spesielt når det gjelder kh, bare sånn at du vet det. Men jeg har brukt et selv og det er helt greit som en guide. Ellers bruker jeg også Matvareguiden og lager "tallerkner" for å sjekke innholdet i et måltid eller egenkomponert oppskrift.

Alvedans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:21   #61
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Sitat:

Jeg er sulten nesten hele tida og har alltid lyst på noe uansett om jeg nettopp har spist. Så - da må jeg bare gjøre det "the hard way" og kutte kalorier i tillegg til at jeg må leve lavkarbo pga insulinresistensen.

Sånn hadde jeg det også da jeg spiste generell lavkarbo og spis så mye du vil... gikk ikke ned et gram (gikk ikke OPP heller da!) - og var sulten, ordentlig romle-i-magen sulten stort sett hele tida. Etter å ha gått over til spisdegslank, dvs mindre kcalorier, forsvant all sultfølelse. Så jeg må redusere inntaket for å kontrollere sulten.

Lurer på om jeg også burde innom Fedon eller kanskje Hexeberg for en helsjekk for å få hjelp til å tilpasse kostholdet? Har jo gått ned 10 kg, men nå har det stått stille stort sett siden sommeren med unntak av et par kg som "datt av" i høst en gang hehe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 15:00   #62
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Spennende å lese Alvedans! Det er ganske mange som ikke går ned på mye fett og lite karbohydrater. eller de kan gå ned mye i en periode før de havner på et platå. Men så løsner det om de øker karbohydratnivået noe og kutter på fettet. Da jeg gikk ned mine to kilo i måneden (hui for et tempo!) spiste jeg ca 30-40 gram karbohydrater om dagen.
Lykke til videre!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 18:32   #63
Alvedans
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 53
Innlegg: 21
Alvedans er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Da jeg gikk ned mine to kilo i måneden (hui for et tempo!) spiste jeg ca 30-40 gram karbohydrater om dagen.
Lykke til videre!

Interessant! Hva hentet du karbohydratene fra da? Spiste du brød, poteter el.l.?

Alvedans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:14   #64
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat

Opprinnelig lagt inn av Alvedans, her.

Interessant! Hva hentet du karbohydratene fra da? Spiste du brød, poteter el.l.?

Nei, ikke brød eller knekkebrød da.

Jeg kunne spise litt frukt, f eks cottagecheese med eple og mandler
Tomat, gulrot, og endel grønnsaker
Bønner og linser er vel også en kilde til langsomme karbohydrater (lav GI mat som Fedon kaller dette)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger desperat oppskrifter :( tinkerbell00 Ketolysekuren 11 15-10-07 12:40
Desperat etter karber Pia Ketolysekuren 3 12-10-07 18:17
Nå er jeg desperat! Distrea Generell diskusjon 3 25-03-07 21:43
Nå er jeg desperat! Distrea Generell diskusjon 1 25-03-07 12:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no