Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Frustrert

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-10, 19:00   #1
newbiegirl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 4
newbiegirl er på en erverdig vei
Unhappy

Frustrert

Jeg begynte på mandag med masse fett og nesten ingen karbohydrater, i dag er det jo onsdag, men jeg begynner nesten allerede å gi opp.

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal spise eller hvor mye jeg skal spise. Prøver å komme i ketose, veier rundt 78 kg nå og vil gjerne ned til 60 til jul.

Har ingen bøker, orker ikke å lese så mye, trodde liksom dette skulle være enkelt.

Jeg aner rett og slett ikke hva det er jeg driver med, og om jeg gjør det riktig eller galt. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal spise, er redd for å spise for mye, men er også redd for å spise for lite.

Det er vanskelig å spise lite karbohydrater i denne familien. Utvalget i kjøleskapet er ikke så godt, og det er vanskelig å spise annen mat enn de andre.

Jeg har spist en del egg&bacon, men det er jo ganske dyrt, dessuten blir det jo litt ensidig. Gomler ost og fetaost og køttpålegg og kylling med smør, men føler ikke at det blir fullverdige måltider. Orker ikke å drive og lage masse mat fra brunn og store oppskrifter, det har jeg ikke tid til.

Jeg sliter sånn. Jeg trodde dette var veien til lykke, men det gjør meg bare frustrert. Jeg spiser ikke faste måltider. Jeg spiser bitteliten frokost også spiser jeg kjempemasse når jeg kommer hjem, det er alt.

Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe seterrømme hele tida. Jeg har ganske dårlig råd. Vanligvis spiser jeg jo det samme som de andre, men nå må jeg kjøpe min egen mat.

Lavkarbo virker så begrensa, det er så mye man må unngå. Er det verdt det, tenker jeg. Jeg ser masse fancy oppskrifter, men jeg har verken tid eller ork til å gjøre det hver dag.

newbiegirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:12   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Hvor mange bokser med seterrømme har du kjøpt siden mandag da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:16   #3
newbiegirl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 4
newbiegirl er på en erverdig vei

Sv: Frustrert

Faktisk ingen, men vurderer å gjøre det, fordi har lest at man burde det, men det blir jo litt dyrt i lengden når jeg må betale det selv.

newbiegirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:17   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av newbiegirl, her.

Jeg begynte på mandag med masse fett og nesten ingen karbohydrater, i dag er det jo onsdag, men jeg begynner nesten allerede å gi opp. Det kan gå fleeere dager før du havner i ketose og vektnedgangen kan begynne. Kanskje uker før ketosen VIRKELIG sparker fra seg..

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal spise eller hvor mye jeg skal spise. Prøver å komme i ketose, veier rundt 78 kg nå og vil gjerne ned til 60 til jul.
Nå skal ikke jeg være pessimist, men 18 kilo ned til jul høres meget usannsynlig ut.. Og i værste fall helsefarlig..


Har ingen bøker, orker ikke å lese så mye, trodde liksom dette skulle være enkelt. De som har hatt suksess med nedgang LESER!!!

Jeg aner rett og slett ikke hva det er jeg driver med, og om jeg gjør det riktig eller galt. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal spise, er redd for å spise for mye, men er også redd for å spise for lite. Se ovenfor... LES deg til kunnskap!!!

Det er vanskelig å spise lite karbohydrater i denne familien. Utvalget i kjøleskapet er ikke så godt, og det er vanskelig å spise annen mat enn de andre. Hva med handle inn selv det du trenger?? Ev legge inn handlelisteønske??

Jeg har spist en del egg&bacon, men det er jo ganske dyrt, dessuten blir det jo litt ensidig. Gomler ost og fetaost og køttpålegg og kylling med smør, men føler ikke at det blir fullverdige måltider. Orker ikke å drive og lage masse mat fra brunn og store oppskrifter, det har jeg ikke tid til.
Du finner svar ved å lese og søke her på nettet!

Jeg sliter sånn. Jeg trodde dette var veien til lykke, men det gjør meg bare frustrert. Jeg spiser ikke faste måltider. Jeg spiser bitteliten frokost også spiser jeg kjempemasse når jeg kommer hjem, det er alt.
Du skal spise deg passelig mett når du spiser..

Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe seterrømme hele tida. Jeg har ganske dårlig råd. Vanligvis spiser jeg jo det samme som de andre, men nå må jeg kjøpe min egen mat.

Lavkarbo virker så begrensa, det er så mye man må unngå. Er det verdt det, tenker jeg. Jeg ser masse fancy oppskrifter, men jeg har verken tid eller ork til å gjøre det hver dag. Det er bare DU som kan avgjøre på det.

Lykke til!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:18   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Maten du spiser ellers får du gratis?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:22   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Sitat:

Jeg sliter sånn. Jeg trodde dette var veien til lykke, men det gjør meg bare frustrert. Jeg spiser ikke faste måltider. Jeg spiser bitteliten frokost også spiser jeg kjempemasse når jeg kommer hjem, det er alt.

Huffda, om det er så ille med lavkarbo i noen dager, synes jeg du skal la lavkarbo greia være. Fortsett som før du. Og la oss slippe dette useriøse greiene dine. Vi er lei. For mange av oss er dette en seriøs livsstilsendring som vi har brukt måneder og år på å gjennomføre. Det er ingen lek for oss. Og slike innlegg klarer jeg ikke å ta seriøst, det er bare irriterende.
Lavkarbo, og hvilken som helst annen måte å leve på er et selvstendig valg man tar. Også du.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:22   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av newbiegirl, her.

...veier rundt 78 kg nå og vil gjerne ned til 60 til jul.

Det kan du bare glemme. Det er 5 uker til jul og det skulle tilsvare 3,6 kg i uken! Ikke bare er det utopisk i det store og det hele, det er også svært, svært, svært usunt! Om du så hadde klart det, noe du ikke kommer til å klare, i min verden værtfall, så hadde det slitt voldsomt på kroppen din!

Det er den kalde, harde fakta, det må du rett og slett bare innse!

Du sier dessuten ingenting om hvor høy du er! Er du 170 så kan det hende kroppen nekter å slippe fett uansett. Er du 159 som meg kan kroppen enda nekte å slippe fett, men det vil være vesentlig enklere å gå ned, men det vil gå sakte!

Vektreduksjon er ikke enkelt, men det er jo klart at går man inn i det i den troen at det blir a piece of cake (sukkerfri selvsagt) så er man jo nesten dømt til å gå på en smell en eller annen gang. Problemet ditt ligger i at du har opphøyd lavkarbo så til de grader og sitter med ett inntrykk av den livsstilen som lavkarbo er, som noe helt annet enn det faktisk er. Og det smekker deg i trynet allerede etter tre dager.

Du spiser egg og bacon. Ingen sier at man trenger å spise dette hver dag. Kylling, ost, og rømme. Jada, fine varer, men du spiser ikke grønnsaker. Det er ikke vanskeligere enn at du slår opp i en matvaretabell, plukker ut de tingene du spiser normalt og ser på karboinnholdet, så kutter du bare ut det som ligger over 5-6 karber pr 100 gram. Nothing to it. Lavkarbo er jo ikke noe mer begrensa enn hvilken som helst annen diett, f.eks må man jo passe på fettvarer i magre dietter, og telle kalorier i andre dietter.

Fakta: Skal du endre matvanene dine så må du være forberedt på at ja, du må faktisk endre matvanene dine.

Dersom du ikke har ork til å forstå de prosessene som foregår under vektreduksjon så er det greit. Vil du ikke lese deg opp på vektreduksjon er det greit. Mange greier seg faktisk utmerket fint bare med å kutte ut de verste karbobombene, som potet, pasta, brød og ris. Det eneste jeg vil be deg om er å ikke klage over 0,2 vektnedgang på to dager. Det bærer ingenting godt med seg.

Du virker ulykkelig og tror at veien til den ulitmate velsigende lykke er å veie 60 kg. Det er det ikke. Jeg tror personlig at livet kommer til å bli mye enklere for deg dersom du prøver å like deg selv i større grad i din nåværende kropp. Det blir lettere for kroppen å slippe ekstra vekt også når det skjer.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:39   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Hvorfor trodde du kiloene skulle rase av med lavkarbo uten å måtte gjøre noe egeninnsats? Mirakelkurer finnes ikke.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:41   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor trodde du kiloene skulle rase av med lavkarbo uten å måtte gjøre noe egeninnsats? Mirakelkurer finnes ikke.

Gjør de ikke??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:48   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Jeg og lurer litt på hvor du har det fra at lavkarbo skulle være så enkelt - ja, veien til lykke? Jeg har brukt månedsvis på å lese og prøve ut lavkarbo, jeg gikk 6 mnd på lavkarbo uten å gå ned i vekt, måtte gjøre justeringer utifra det jeg leste meg til. Har etterhvert de fleste bøkene fra de mest vanlige retningene innen lavkarbo - og ja, jeg har lest de alle sammen

Hvor gammel er du forresten?

Det aller aller første du MÅ gjøre om du skal ha noen sjanse med å endre livsstil er å gå på biblioteket og låne deg en bok om lavkarbo. Ketolyse, Skaldemans GI null, Sofie Hexebergs bok. Du kan også vurdere å låne "Bedre uten brød" av Lutz - den sier mer om forskningen bak lavkarbo.

Hvis du ikke gidder å lese bøker, eller lese informasjonen om lavkarbo på dette forumet - syns jeg du skal la lavkarbo være og fortsette som du har gjort Ingen endring i livet kommer gratis...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:21   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Beklager, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst altså. Ta deg en banan.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:32   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Hvis du ikke får mor og/eller far til å handle lavkarbomat til deg foreslår jeg at du venter med lavkarbo til du er voksen nok til å flytte hjemmefra og ta ansvar for eget kosthold og læring omkring det. Og ja, denne gangen var det meningen å være en smule spydig.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:33   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Fnis ... Du skal ha kudos for å klare å innlemme i innlegget ditt alle tenkelige ting folk klager på ved lavkarbo, og overdrive så til de grader. Mrsmt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:47   #14
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Nice trolling.

8/10 poeng

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:53   #15
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert

Neiogneiognei

Har jeg latt meg lure av ett forumtroll?? IIIIK, I am losing my touch!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:08   #16
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av newbiegirl, her.

Jeg begynte på mandag med masse fett og nesten ingen karbohydrater, i dag er det jo onsdag, men jeg begynner nesten allerede å gi opp.

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal spise eller hvor mye jeg skal spise. Prøver å komme i ketose, veier rundt 78 kg nå og vil gjerne ned til 60 til jul.

Har ingen bøker, orker ikke å lese så mye, trodde liksom dette skulle være enkelt.

Jeg aner rett og slett ikke hva det er jeg driver med, og om jeg gjør det riktig eller galt. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal spise, er redd for å spise for mye, men er også redd for å spise for lite.

Det er vanskelig å spise lite karbohydrater i denne familien. Utvalget i kjøleskapet er ikke så godt, og det er vanskelig å spise annen mat enn de andre.

Jeg har spist en del egg&bacon, men det er jo ganske dyrt, dessuten blir det jo litt ensidig. Gomler ost og fetaost og køttpålegg og kylling med smør, men føler ikke at det blir fullverdige måltider. Orker ikke å drive og lage masse mat fra brunn og store oppskrifter, det har jeg ikke tid til.

Jeg sliter sånn. Jeg trodde dette var veien til lykke, men det gjør meg bare frustrert. Jeg spiser ikke faste måltider. Jeg spiser bitteliten frokost også spiser jeg kjempemasse når jeg kommer hjem, det er alt.

Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe seterrømme hele tida. Jeg har ganske dårlig råd. Vanligvis spiser jeg jo det samme som de andre, men nå må jeg kjøpe min egen mat.

Lavkarbo virker så begrensa, det er så mye man må unngå. Er det verdt det, tenker jeg. Jeg ser masse fancy oppskrifter, men jeg har verken tid eller ork til å gjøre det hver dag.

Først må jeg si at det er dårlig gjort av dere som har vært på forumet en stund å være så spydig å nedlatende til nye medlemmer.Hun syns kanskje dette er vannskelig og ønsker råd ,istedet blir hun gjort narr av.Det er bak mål ja.Jeg er enig i at hun bør lese og lære om lavkarbo.Å se da om dette passer henne.Men dere trenger vel ikke si det så slemtHun har faktisk rett i at mye mat på lavkarbo er dyrt.Rent kjøtt er dyrt,dyrere enn feks ferdige fiskekaker.Har hun dårlig råd er det klart det kan være ett problem.Vil si til deg at du må tenke mere over hva som passer til deg,lavkarbo trenger ikke passe alle.Så ønsker jeg deg lykke til

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:11   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Først må jeg si at det er dårlig gjort av dere som har vært på forumet en stund å være så spydig å nedlatende til nye medlemmer.Hun syns kanskje dette er vannskelig og ønsker råd ,istedet blir hun gjort narr av.Det er bak mål ja.Jeg er enig i at hun bør lese og lære om lavkarbo.Å se da om dette passer henne.Men dere trenger vel ikke si det så slemtHun har faktisk rett i at mye mat på lavkarbo er dyrt.Rent kjøtt er dyrt,dyrere enn feks ferdige fiskekaker.Har hun dårlig råd er det klart det kan være ett problem.Vil si til deg at du må tenke mere over hva som passer til deg,lavkarbo trenger ikke passe alle.Så ønsker jeg deg lykke til

Vet du hva! Av og til krever ting til forbedring en egeninnsats!!! I dette tilfellet synes jeg egeninnsatsen er fraværende! Beklager, men slik ser JEG det. Det å lese i en eller annen avis at lavkarbo skal bidra til vektnedgang og/eller helseforbedrig fritar IKKE for å sette seg inn i hva lavkarbo er og hvordan det gjennomføres.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:13   #18
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Først må jeg si at det er dårlig gjort av dere som har vært på forumet en stund å være så spydig å nedlatende til nye medlemmer.Hun syns kanskje dette er vannskelig og ønsker råd ,istedet blir hun gjort narr av.Det er bak mål ja.Jeg er enig i at hun bør lese og lære om lavkarbo.Å se da om dette passer henne.Men dere trenger vel ikke si det så slemtHun har faktisk rett i at mye mat på lavkarbo er dyrt.Rent kjøtt er dyrt,dyrere enn feks ferdige fiskekaker.Har hun dårlig råd er det klart det kan være ett problem.Vil si til deg at du må tenke mere over hva som passer til deg,lavkarbo trenger ikke passe alle.Så ønsker jeg deg lykke til

Signerer denne. Får jo hele tiden høre at "ingen spørsmål er for dumme" osv.osv. men nå begynner jeg og lure litt. Innlegget heter "Frustrert" og alle vet at hvis man er frustrert kommer bare det negative frem så er kanskje ikke rart hun reagerer på den måten som hun gjør i innlegget her. Forumtroll eller ei, så trenger man ikke svare spydig..

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:13   #19
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet du hva! Av og til krever ting til forbedring en egeninnsats!!! I dette tilfellet synes jeg egeninnsatsen er fraværende! Beklager, men slik ser JEG det. Det å lese i en eller annen avis at lavkarbo skal bidra til vektnedgang og/eller helseforbedrig fritar IKKE for å sette seg inn i hva lavkarbo er og hvordan det gjennomføres.

Men selv om du mener det,kan man vel svare pent for det.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:14   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Men selv om du mener det,kan man vel svare pent for det.

Jeg prøvde det?? Gjorde jeg ikke??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:16   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Samme nicket spurte om akkurat det samme i går...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:16   #22
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Sitat:

Først må jeg si at det er dårlig gjort av dere som har vært på forumet en stund å være så spydig å nedlatende til nye medlemmer.

Ja, jeg føler meg kjempeslem . H*n begynte jo på mandag, og i dag er det onsdag. Ikke rart at det er på tide å gi opp.

Det er for mye i denne posten som indikerer at den er sammensatt av mange elememter fra forumet der folk klager. Jeg tar det som satire.

I care... not.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:17   #23
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Signerer denne. Får jo hele tiden høre at "ingen spørsmål er for dumme" osv.osv. men nå begynner jeg og lure litt. Innlegget heter "Frustrert" og alle vet at hvis man er frustrert kommer bare det negative frem så er kanskje ikke rart hun reagerer på den måten som hun gjør i innlegget her. Forumtroll eller ei, så trenger man ikke svare spydig..

Helt enig,å det er ikke sikkert hun får lyst til å skrive flere innlegg heller,når hun får nesten bare spydige svar tilbake.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:17   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Ja, jeg føler meg kjempeslem . H*n begynte jo på mandag, og i dag er det onsdag. Ikke rart at det er på tide å gi opp.

Det er for mye i denne posten som indikerer at den er sammensatt av mange elememter fra forumet der folk klager. Jeg tar det som satire.

I care... not.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:18   #25
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Først må jeg si at det er dårlig gjort av dere som har vært på forumet en stund å være så spydig å nedlatende til nye medlemmer.Hun syns kanskje dette er vannskelig og ønsker råd ,istedet blir hun gjort narr av.Det er bak mål ja.Jeg er enig i at hun bør lese og lære om lavkarbo.Å se da om dette passer henne.Men dere trenger vel ikke si det så slemtHun har faktisk rett i at mye mat på lavkarbo er dyrt.Rent kjøtt er dyrt,dyrere enn feks ferdige fiskekaker.Har hun dårlig råd er det klart det kan være ett problem.Vil si til deg at du må tenke mere over hva som passer til deg,lavkarbo trenger ikke passe alle.Så ønsker jeg deg lykke til

Jeg er tildels enig med deg hvis dette hadde vært hennes første foruminnlegg av denne typen. Men hun hadde et tilnærmet likt innlegg i går hvor hun fikk en del konstruktiv tilbakemelding. Når det kommer to slike rett etter hverandre hvor hun i tillegg har satt på spissen omtrent alt som man kan finne på å klage over i et og samme innlegg syns i hvert fall jeg at det lukter forumtroll lang vei, og da forbeholder jeg meg retten til å være litt frekk.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frustrert! sma Lavkarbo generelt 10 06-03-08 11:40
Frustrert.. Kajamoor Eurodiett 5 14-10-06 23:09
Jeg er så frustrert jankph Spis deg ned i vekt med Skaldeman 37 18-02-06 12:32
Frustrert!!!! Bolla Piggsvin Ketolysekuren 7 14-01-06 20:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no