Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Frokostproblemer..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-05, 20:50   #1
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Frokostproblemer..

jeg tror jeg spyr hvis jeg må spise en omelett til, og saltmat eller kjøtt orker jeg rett og slett ikke om morgenen. Er det noen som har noen forslag til meg? For øyeblikket kyler jeg ned en proteinshake til frokost sammen vitaminene, men den holder bare en time halvannen og da er det fremdeles lenge til lunsj...

THE

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 20:53   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hva slags kostholdsfilosofi har du?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 20:59   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hvis du ikke er på induksjon, så kan du prøve cottage cheese frokosten til fedonisten!! den er supergod!!!

lykke til!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 21:28   #4
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Jeg er på Atkins induksjon

og der er det begrenset hva som er lov. Til vanlig, altså "life before Atkins", består (bestod) frokosten av Lindberg Frokostblanding, 4-korn eller bran flakes sammen yoplait 0.1%. Det er en akseptert frokost på Lindberg, og muligens i de senere faser av Atkins, men ikke nå. Har 10-15kg. jeg vil ned, så det tar nok enstund før jeg når de stadiene..

Gleder meg til det, for den frokosten har jeg levd godt med i 6 år, og lengter tilbake.

SÅ det jeg altså lurer på, er hva man kan spise unntatt middag og egg på Atkins induksjon...

THE

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 21:30   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av THE

og der er det begrenset hva som er lov. Til vanlig, altså "life before Atkins", består (bestod) frokosten av Lindberg Frokostblanding, 4-korn eller bran flakes sammen yoplait 0.1%. Det er en akseptert frokost på Lindberg, og muligens i de senere faser av Atkins, men ikke nå. Har 10-15kg. jeg vil ned, så det tar nok enstund før jeg når de stadiene..

Gleder meg til det, for den frokosten har jeg levd godt med i 6 år, og lengter tilbake.

SÅ det jeg altså lurer på, er hva man kan spise unntatt middag og egg på Atkins induksjon...

THE

Se her;

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=24

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 21:36   #6
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Takk for svar, alle sammen!

Og Mofedilla, har vært der men er litt matlei akkurat nå tror jeg.. Bare lyst på grønne epler og yoghurt...

Det er egentlig bare frokosten som er problemet (og kaffe latte, da..) på induksjonen, resten av dagen går det helt supert. FÅr bite tenna sammen til jeg kan spise mer variert senere!

THE

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 21:37   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av THE

Og Mofedilla, har vært der men er litt matlei akkurat nå tror jeg.. Bare lyst på grønne epler og yoghurt...

Det er egentlig bare frokosten som er problemet (og kaffe latte, da..) på induksjonen, resten av dagen går det helt supert. FÅr bite tenna sammen til jeg kan spise mer variert senere!

THE

Jeg slet med det samme da jeg var på induksjon.. husker ikk ehelt hva jeg fant ut jeg.. tror jeg tok en halv avocado med ost på, ellernoesånt.. og reker oppi

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 21:40   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hva med kyllingsalat til frokost..?? litt mye styr og jobb, kanskje?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 21:41   #9
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Oi, er det ikke en Atkins-tråd på det da?

South Beach har i hvertfall en "frokost uten egg"-tråd til Fase 1 som Marianne har laget: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2112
Du kan jo titte der og se hva du kan bruke på Atkins.

Ellers kan du vel lage deg salat? Salater kan jo varieres i det uendelige - også med diverse kjøtt og oster i.
Eventuelt salat med kokt egg i, hvis du må ha i deg egg?
Har du prøvet å variere omeletten til stekt egg, kokte egg, bløtkokte egg, eggerøre etc Kanskje du ikke blir så fort lei av egg slik...?

Hva med skinke og grønnsaker rullet i salatblad (salat-tortilla liksom)?
Grønnsaksjuicer?
Rekecocktail?
Rester fra middagen dagen før?

Har ikke satt meg godt nok inn i induksjons-reglene, så du får plukke vekk det som er 'fy'-mat her.

Ellers - hvor lenge skal du gå på induksjon har du tenkt? Det kan jo være at du holder ut med litt egg til du vet at du får spise noe annet?

Jeg spiser selv youghurt naturell til frokost - eller salat. Skal si fra hvis jeg kommer på noe mer, jeg!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 21:57   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

fra den norske atkins-siden

se her, på den norske atkins-siden;

http://atkins-no.com/billboard/index.php/no/24

Opprinnelig lagt inn av linken over

Mandag
Frokost
Posjert egg med tomatskiver og fersk mozzarellaost.

Lunsj
Caesarsalat med kylling og sukkerfri Caesardressing.

Middag
Lammekoteletter stekt i rosmarinsmør, spinat med hvitløk, olivenolje og tørkete chilipepper.


Tirsdag
Frokost
Baconskiver med grønn salat.

Lunsj
Roastbiff og skiver av sveitserost, strimler av grønn paprika dyppet i rømme.

Middag
Kalkunstek, asparges. Grønn salat med olje og sitron.


Onsdag
Frokost
Speilegg på skinke (uten brød) med tomatskive.

Lunsj
Kalkunsalat med majones og selleri, avokadoskiver og brie.

Middag
Havabbor, grønn salat med olje og eddik og fersk blåskimmelost.


Torsdag
Frokost
Stekt tofurøre med løk og paprika.

Lunsj
Corned beef og kål med smeltet sveitserost.

Middag
Grillstekt laks med hvitløksmør, grønn salat med vinaigrette.


Fredag
Frokost
Eggerøre med tomat.

Lunsj
Tunfisksalat med provençalsk salatblanding med olje og eddik.

Middag
Biff med stekt løk og paprika, grønnkål sautert med hvitløk og olivenolje.


Lørdag
Frokost
Røkelaks rullet inn med kremost og kapers.

Lunsj
Kalkunlår, kålsalat (uten tilsatt sukker).

Middag
Grillet kylling, blomkålstappe med fløte, smør og Romano-ost med salat på siden.


Søndag
Frokost
Urte- og grønnsaksomelett.

Lunsj
Hamburger (uten brød) med fersk, smuldret blåskimmelost, tomat og salatblader.

Middag
Wokstekte kamskjell, reker, sukkererter, vannkastanjer og selleri.


ALTERNATIVE MELLOMMÅLTIDER:
en om dagen
1/2 avokado, 45 gram cheddarost i terninger, roastbiff og ost, selleristenger med kremost, agurkskiver


__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 22:24   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

done !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 22:32   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Når du er ferdig med induksjonen kan du ha smoothie. Jeg er heller ikke noe frokostmenneske, og smoothie er midt i blinken for meg.

Slik lager jeg min:

100 gr frosne bær (bruker helst blåbær da det er så super-sunt!!)
2 rå egg
litt vann for å tynne den ut litt
30-40 ml Udos Choice
Vitaminpulver (B og C - kan sløyfes)
1 ss vanilje kesam

Mettende og veldig sunt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-01-05, 23:53   #13
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs


Hei The!
Ser du har fått mange gode forslag allerede men, kanskje du kunne prøve min form for "pannekaker". Jeg pisker/rister sammen ett egg og steker det på godt varm stekepanne. Har litt smør i pannen når jeg steker første "pannekake". Jeg steker opp flere av gangen. De kan oppbevares i kjøleskapet 3-4 dager. (Første "pannekake" blir sjelden helt fin, ellers blir det tynne fine kaker).
Spis dem med det pålegget du liker f.eks. ost eller reker med majones.

Ellers kan jeg anbefale Rolls. Les mer om det i egen tråd i min introduksjon.
Skulle gjerne gitt deg linken,- men fikk det ikke til.
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 20-01-05, 21:11   #14
THE
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 532
THE er ny på veien

Jeg er overveldet av antall svar og gode forslag!

Dere er jo aldeles supre allesammen! Jeg har endt opp på proteinshake-frokost, og
har egentlig vært på induksjon i over to uker nå, men ble sabotert av omgangssyke hvor jeg bare måtte spise banan og litt brød. Det er vel derfor jeg i etterkant fikk aversjon mot kjøttmat og egg, siden jeg var småkvalm lenge.

Tenker jeg går for Iset-smoothie etterhvert, kanskje også litt yoghurt med proteinpulver, er det lov? Sånn etter induksjon, mener jeg? Forresten, Iset, takk for sist fra dinbaby, husker deg derfra, og din generøse utdeling av råd til trengende, og ikke minst sure skittkjerringer som fikk deg bort derfra Godt å "se" seg her!

Ok, jeg holder fortet på frokostfronten til jeg kan spise flere matgrupper..

THE

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 20-01-05, 23:16   #15
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg synes det er vanskelig å spise frokost, fordi jeg er trøtt og sånt om morran.. Derfor DRIKKER jeg frokost Altså smoothie

Dette er min versjon;
2 egg
150 g bær (varierer hva slag hver dag) (jordbær har forøvrig lav GI)
Fyller opp med enten biola naturell, melk, yoghurt naturell, kesam eller vann
Noen dråper flytende natreen
Omtrentlig 1 ss rapsolje
Omtrentlig 1 ss psylliumfrø (noen bruker linfrø og soyaflak også, eller i tillegg)

Også koser jeg meg MASSE med denne, og løper til skolen Tar vitaminene mine sammen med smoothien, så husker jeg de også mitt lille morgenrituale, dette

Hvis du har psylliumfrø (fiber, kjempebra for fordøyelsen) oppi, så drikk et glass vann først - frøene suger opp vann. Gjelder om man har linfrø i også.

Uansett er det alltid lurt å starte dagen med et svært glass vann, kroppen blir superglad da, man har jo ikke fått i seg noenting på 7-8 timer

Lykke til med frokostene dine etterhvert da, THE

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no