Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Jeg må bare skrive av meg litt raseri

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-05, 23:20   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg må bare skrive av meg litt raseri

........

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 05-05-05 kl 00:49.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:24   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Så kjedelig Iset!
Jeg har ingen gode råd til deg, men jeg kan godt gi deg litt sympati!
Har du tenkt på å bruke noen andre som dagmamma? Kansje bare å fortelle dem at du ønsker å bruke noen andre fordi de ikke respekterer deres grenser kan være det som skal til for at de skjønner alvoret?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:25   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Her er det bare en ting som hjelper. Nekt dem å se henne. Da får nok pipa en annen lyd.

  Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:27   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Her er det bare en ting som hjelper. Nekt dem å se henne. Da får nok pipa en annen lyd.

min første tanke også, men dersom det medfører at dere får problemer med barnevakt, så er det jo ikke bare bare..

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:28   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Her er det bare en ting som hjelper. Nekt dem å se henne. Da får nok pipa en annen lyd.

Ja men da må jeg finne ny dagmamma og siden jeg bare jobber 6 (4 hverdager) dager i måneden er det ikke så lett.... Må nesten tenke litt... Har lyst å slutte i jobben og BLI dagmamma men det er litt skremmende og... Dessuten blir det vel svart og jeg liker ikke å jobbe svart heller. Nei får tenke litt på det. Vil absolutt ikke ha henne der når det er slik. De presterer jo å ville kjøre med henne i bilen uten barnesete og!! De kjøpte kun barnesete etter press fra oss!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:30   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Du MÅ ikke jobbe svart som dagmamma..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:34   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Du MÅ ikke jobbe svart som dagmamma..

Jeg vet det, men det blir så lite utbetalt av den lille fiselønna der, har ikke så lyst å jobbe fullt heller i begynnelsen, når jeg aldri har vært det før. Tenkte mer på et par dager i uken til å begynne med. Dessuten blir man selvstendig næringsdrivende og må fylle ut masse greier som jeg ikke gidder.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:36   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Du, det er enklere enn du tror å være hvit dagmamma. Du får i tillegg skrive av slitasje på hjemmet på skatten, og i de riktige områdene kan du faktisk tjene ganske bra pr.unge.

  Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:38   #9
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg føler med deg!

Et kompromiss som vi forsøkte å overholde med jernhånd, og som hjalp overfor store grupper i familien var "sunn mat først" prinsippet. Å nekte alt godteri måtte vi bare gi opp. Det beste vi kunne håpe på var at de stappet i barna et par brødskiver først. Heldigvis adopterte også søstrene mine dette, og det endte med at i dag har jeg to tenåringer som ikke kan spise kake uten grovbrød først.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:45   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Takk for svar alle sammen. Albertine: takk for info. Jeg må tenke på dette seriøst, har veldig lyst men det er bare så skremmende liksom...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:45   #11
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Ja,det er ikke greit,men tanken de bærer er jo bare godhet da.De vil jo være snill med barnebarnet sitt,og da de vokste opp fikk man jo ikke ofte slik godis og kjeks,og lavkarbo,hva var det? De levde nok "sunnere" med tanken på lite snop osv,men lavkarbo var det vel ikke?

Jeg blir litt pist på min far,for han skal alltid dyppe sukkerbit i kaffen til poden,og han elsker det jo!Men,de ser hverandre så sjelden at jeg kan liksom ikke lage bråk ut av det.Men jeg ser jo at det blir handlet inn ekstra snop når vi er der.Det er liksom deres kvalitetstid,men poden ville vært glad og kanskje mer glad om bestefar tok han med i garasjen for å skru på biler,er nok en mekaniker sønn jeg har fått meg.

Men de passer tross alt henne mens du jobber,da synes jeg det bør foregå på dine premisser. Hører de på sønnen sin da?Hvis de absolutt kjøpe noe til henne,kan jo en bok eller leke være bedre alternativ.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 23:59   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja klart de skal kunne kose seg når de har henne på besøk, men hvorfor mener alle besteforeldre at snillhet = snop?? Årh!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 00:00   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Altså, det verste er jo ikke når de gir henne litt godt når hun er der, men det at når jeg sier hun IKKE SKAL HA, så putter de det i munnen på henne mens jeg ser på, og bare LER eller kikker oppgitt på meg når jeg sier fra!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 00:33   #14
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

MMM. Jeg ville bare si at hvis du er så misfornøyd med svigers så klarer du nok å finne en annen løsning. Tror egentlig det er snakk om her at du bruker den letteste og billigste løsningen,og orker kanskje ikke ta fatt på en ny og bedre???og kanskje dyrere
??? Skyld ikke bare på svigers,du er en del av dette. Og hvordan klarte du f.eks.å veie så alt for mye.Det er vel ikke svigers sin skyld???
Men uansett,så må du ta fatt i problemet selv,å legge skyld over på andre er bare å flytte et problem fra et sted til et annet.

Men jeg vil si en ting til! Ta litt tak i deg selv. Våkn opp. Det er vel du som skal ned i vekt ,ikke barna dine. Greit at du tenker på barna,men husk du er også sjefen dems,så du bestemmer om de får lov å putte forbudte ting oi munnen

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 00:39   #15
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Altså, det verste er jo ikke når de gir henne litt godt når hun er der, men det at når jeg sier hun IKKE SKAL HA, så putter de det i munnen på henne mens jeg ser på, og bare LER eller kikker oppgitt på meg når jeg sier fra!

Det der var hobbyen til tantene. Vi var ganske strenge, passet veldig på med varme tørre klær, pen oppførsel, vaskekluter - i det hele tatt, prøvde å sørge for at barna var ordentlige mens vi var på besøk. Dermed kunne tantene være fantetanter (syntes de), og sammensverge seg mot oss bak ryggen vår. Ungene kom hjem kliss våte, møkkete, totalt snudd opp ned med søvn, vant til helt andre regler - og tilpasset seg til de vante rutinene hjemme med et lykkelig sukk.

Jeg tror nok det er noe slikt som foregår. De sammensverger seg mot deg med å bryte din viktigste regel. Kanskje du har for få? Prøv å se hva de sier hvis du nekter dem å kle jenta i rosa Aldri skjørt og dukker, hun skal bli likestilt og tøff. Jeg vedder på at neste gang de komemr på besøk har de med verdens søteste kjole i rosa tyll!

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 00:42   #16
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Skorpia,det handler vel ikke bare om vekt her når man ikke ønsker at barna skal spise alskens snop.Mer om barnas ve og vel!Min f.eks blir helt hyper av det,og så vanskelig å ha med å gjøre når blodsukkeret synker og stiger så drastisk fort.Tennen har heller ikke godt av det,og som Iset sier,hvorfor må snillhet bety snop alltid?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 00:45   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

MMM. Jeg ville bare si at hvis du er så misfornøyd med svigers så klarer du nok å finne en annen løsning. Tror egentlig det er snakk om her at du bruker den letteste og billigste løsningen,og orker kanskje ikke ta fatt på en ny og bedre???og kanskje dyrere
??? Skyld ikke bare på svigers,du er en del av dette. Og hvordan klarte du f.eks.å veie så alt for mye.Det er vel ikke svigers sin skyld???
Men uansett,så må du ta fatt i problemet selv,å legge skyld over på andre er bare å flytte et problem fra et sted til et annet.

Men jeg vil si en ting til! Ta litt tak i deg selv. Våkn opp. Det er vel du som skal ned i vekt ,ikke barna dine. Greit at du tenker på barna,men husk du er også sjefen dems,så du bestemmer om de får lov å putte forbudte ting oi munnen



Ja jeg veier for mye, men jeg forer ikke datteren min med snop fordet!!! Jeg er veldig bevisst på hva jeg putter i henne, og jeg vil ha med frabedt at noen tror jeg slanker henne bare fordi jeg vil at hun skal unngå sukker i hverdagen!
Jeg torr ikke du har lest innlegget skikkelig. Jeg sier jo jeg har prøvd og prøvd å si fra, helt fra jenta ble født, de VET hva jeg mener om den saken. Og når jeg sier IKKE GI HENNE GODTERI og de gir det til henne rett foran ansiktet på meg, er det min skyld da? Skal jeg rive henne ut av armene på bestefaren liksom??

Hva mener du egentlig med den siste setningen der? Hva skal jeg ta tak i? Hva mener du med våkn opp?

Sitat:

Skyld ikke bare på svigers,du er en del av dette. Og hvordan klarte du f.eks.å veie så alt for mye.Det er vel ikke svigers sin skyld???

Denne ble jeg bare veldig paff av, Skorpia... Du har rett til å mene det du vil, men jeg ble bare lei meg nå... Og jeg skjønner ikke hvorfor du må dra inn min vekt i dette. Det har ingenting med denne saken å gjøre. Som jeg skrev oppfor, om jeg spiser godterier eller pizza etter at jenta mi er i seng, og dermed legger på meg litt for mye, er det ikke dermed sagt at jeg putter i henne usunn mat. Hun får sunn kost hjemme!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 01:02   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Beklager at jeg ble en smule sint i innlegget over... Ble bare litt satt ut....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 01:03   #19
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Skorpia,det handler vel ikke bare om vekt her når man ikke ønsker at barna skal spise alskens snop.Mer om barnas ve og vel!Min f.eks blir helt hyper av det,og så vanskelig å ha med å gjøre når blodsukkeret synker og stiger så drastisk fort.Tennen har heller ikke godt av det,og som Iset sier,hvorfor må snillhet bety snop alltid?

Nei det er jeg enig i,det handler om hva en egentlig vil selv.Og dersom du sier at det får ikke barna mine spise,så får alle andre respektere det. Tror faktisk ikke det er det det er snakk om her,her er det snakk om hvem som er sjefen? Uten at jeg skal banne på det.?

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 01:18   #20
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset



Ja jeg veier for mye, men jeg forer ikke datteren min med snop fordet!!! Jeg er veldig bevisst på hva jeg putter i henne, og jeg vil ha med frabedt at noen tror jeg slanker henne bare fordi jeg vil at hun skal unngå sukker i hverdagen!
Jeg torr ikke du har lest innlegget skikkelig. Jeg sier jo jeg har prøvd og prøvd å si fra, helt fra jenta ble født, de VET hva jeg mener om den saken. Og når jeg sier IKKE GI HENNE GODTERI og de gir det til henne rett foran ansiktet på meg, er det min skyld da? Skal jeg rive henne ut av armene på bestefaren liksom??

Hva mener du egentlig med den siste setningen der? Hva skal jeg ta tak i? Hva mener du med våkn opp?



Denne ble jeg bare veldig paff av, Skorpia... Du har rett til å mene det du vil, men jeg ble bare lei meg nå... Og jeg skjønner ikke hvorfor du må dra inn min vekt i dette. Det har ingenting med denne saken å gjøre. Som jeg skrev oppfor, om jeg spiser godterier eller pizza etter at jenta mi er i seng, og dermed legger på meg litt for mye, er det ikke dermed sagt at jeg putter i henne usunn mat. Hun får sunn kost hjemme!

Synes bare du virker som en hysterisk førstegangsmor som jeg kjenner igjen fra 23 år tilbake.(meg selv) Men du har helt rett,det hadde ikke noe med vekt å gjøre.
Og når jeg tenker over det husker jeg tydelig hvor forbanna jeg ble på svigerfamilien,men de var døde før hun var 3. Pappan hennes klarte å fore henne bra nok ellers.
Men uansett så må du bare si stopp ,hvis noe ikke er som det skal

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 01:26   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Synes bare du virker som en hysterisk førstegangsmor som jeg kjenner igjen fra 23 år tilbake.(meg selv) Men du har helt rett,det hadde ikke noe med vekt å gjøre.
Og når jeg tenker over det husker jeg tydelig hvor forbanna jeg ble på svigerfamilien,men de var døde før hun var 3. Pappan hennes klarte å fore henne bra nok ellers.
Men uansett så må du bare si stopp ,hvis noe ikke er som det skal

Jeg liker ikke å kalle meg selv hysterisk fordi jeg ikke ønsker at jenta mi skal spise set mett på sukker i ukedagene. Hun ser dem jo minst 2 ganger i uken, og hver gang er det sjokolade, kjeks og annet. Du syns kanskje det er hysterisk, men det gjør ikke jeg.

Og jeg har jo sagt stopp, flere ganger!! Jeg skriver jo det! Hva skal jeg gjøre? Jeg har jo ikke så lyst å ikke la henne treffe dem heller, hun elsker besteforeldrene sine og jeg syns de har et rørende og flott forhold....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 01:37   #22
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg synes ikke Iset virker som noe hysterisk førstegangsmor..Tvert i mot,en meget fornuftig en.En kan gå seg vill i jungelen av kostholdsanbefalinger,og samfunnet endrer seg.Lavkarbo er i skuddet nå,det ser vi av alle produktene som kommer med mindre sukker,og det vil ekspandere mer og mer! Alle er blitt mer kostholdsbevisst virker det som,vi får det temaet opp i media til stadighet,debatter,gjennom nye produkter og det er blitt en trend,men de som ikke helt henger med er vår foreldre generasjon.Alle vet jo at sukker ikke er bra for tennene,men sukker er jo faktisk ikke godt for noe..

Foreldrene bør jo og skal jo i utgangspunktet bestemme hva barnet putter i seg,men det er ikke så greit for alle å forstå tanken bak lavkarbo,for det handler ikke om kun slanking,men en livstil.Og Iset vil føre et slik kosthold for barnet sitt,da må hun få lov til det,uten at ordet slanking kommer opp.
Hun må bare nå inn til svigerforeldrene,som tenker ting helt annerledes..

Det er flere praktiske årsaker å bruke svigerser som barnepassere,er man ung og i etablererfasen har man ikke akkurat flust av penger,besteforeldra får se barnebarnet oftere,mer enn hva andre besteforeldre kanskje får?Man får mer tid til å pleie hverandre,noe mange faktisk trenger.

Nei,det må vel inngåes et slags kompromiss,at kos skal ikke bety noe i munnen hele tiden og snopen som kan forekomme i blant kan byttes ut med frukt,nøtter,tørka frukt,grønnsaker eller noe,og ikke småplukk fra mega til 6.90,-

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 02:02   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

magdalena:

Når det gjelder å bruke svigermor som dagmamma, så var det hun som insisterte på å passe Camilla gratis. Det er jo bare snakk om 4 dager i måneden uansett siden jeg jobber så lite. Så om noen tror jeg utnytter henne, så stemmer ikke det altså.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 11:38   #24
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

magdalena:

Når det gjelder å bruke svigermor som dagmamma, så var det hun som insisterte på å passe Camilla gratis. Det er jo bare snakk om 4 dager i måneden uansett siden jeg jobber så lite. Så om noen tror jeg utnytter henne, så stemmer ikke det altså.

Jeg synes ikke det er uforsvarlig å bruke besteforeldre til barnevakt, selv om de skjemmer henne bort og bryter dine regler. De er nemlig også glad i henne, og barn kan ikke få for mye kjærlighet fra for mange mennesker. Jeg synes ikke du er hysterisk, snarere tvert imot.

Det jeg imidlertid har en mistanke om er at besteforeldrene er litt sjalu på deg. Du og mannen din er de viktigste i det elskede barnebarnets liv. Hun hører på dere, og dere har muligheten til å forme henne og oppdra henne slik dere ønsker hun vil alltid være deres barn. Det eneste de kan gjøre er å håpe at hun vil velge dem i stedet for deg når det kommer til en konflikt. De kan være de medsammensvorne, friheten i kontrast til din disiplin.

Jeg tror faktisk også at hvis du hadde vært likegyldig med henne, behandlet henne dårlig, stappet i henne snop hele tiden, ikke brydd deg om helsen hennes og aldri satt grenser, da hadde de følt ansvar for en helt annen del av barneoppdragelsen. Ting tyder på at de ikke er så helt opplyste (det mugginfiserte huset), men sannsynligvis hadde de nok gjort det beste de kunne for å gi henne trygghet, grenser og struktur hvis du hadde sviktet der.

Det gjør du ikke. Du gir henne alle de sunne, gode tingene hun trenger. Den eneste måten de kan være et alternativ er gjennom dette opprøret. Egentlig gir de deg et kjempestort kompliment, Iset.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 11:48   #25
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Muskat: så rørende skrevet...
Jeg er delvis enig med deg ja, og jeg VET de er misunnelige på oss som foreldre. Svigermor har flere ganger snakket om at hun angrer hun ikke fikk flere barn og i hele svangerskapet sa hun at hun skulle ønske det var HUN som var gravid osv.
De forguder Camilla og er jo utrolig gode besteforeldre når det kommer til å vise omsorg og kjærlighet. Det er jeg sjeleglad for, for jeg har aldri hatt slike besteforeldre selv.
Men jeg kan jo ikke bare sitte og se på at de totalt overser mine regler. Feks så ville svigermor kjøre med henne UTEN barnesete nå for et par måneder siden! Jeg ble hysterisk da, og uttrykket i svigermors øyne sa tydelig fra at jeg var overhysterisk. "De brukte jo aldri barnesete før i tiden".
Og at de kan sitte og gi sjokoladekake til henne når hun er 4 mndr gammel, og tvinge i henne sagt når hun ikke liker det og heller vil ha vann, fordi det er så synd på unger som bare drikker vann... Da får jeg fnatt! Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Tror jeg må sette meg ned og ha en skikkelig alvorsprat med dem! Det er greit de gir Camilla noe godt når hun er hos dem, men når jeg sier hun IKKE skal ha, så vil jeg har meg frabedt at de står og dytter det inn i munnen på henne rett foran meg og bare ler.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no