Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Diett.no hjelp!?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-11, 13:42   #1
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Diett.no hjelp!?

Hei,

jeg er ganske ny i dette og lurer derfor på om noen av dere som bruker diett.no kan hjelpe meg. Helt nede på siden står det jo en oversikt over energiinntak, fett, karbs og proteiner, jeg skjønner energi, men de tre andre, står de i prosent eller gram?

Hittil i dag står det følgene på meg: F 74,81, P 52,47, K 8,88. Hvordan er dette? Jeg går ikke på ketolyse, bare generell lavkarbo. Jeg føler meg mett og frisk, men er det for lite fett/for mye protein og karb?

Setter stor pris på hjelp! Takk!

Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 14:37   #2
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Diett.no hjelp!?

Hei
Og velkommen får jeg vel også si!
Det som står helt nederst (altså den oversikten over hele uken) er i gram. Disse vil stemme ganske bra overens med den oversikten man finner under "Etikett"-fanen på høyre side (litt avrundingsforskjeller).
Prosentfordelingen finner du under K.diag. - også til høyre.
Din foreløpige prosentfordeling blir ca 73% fett, 23% protein og 4% karbohydrater (mulig diett.no avrunder litt annerledes), så dette er jo en super fordeling, men husk å ikke henge deg altfor opp i fordelingen på en halv dag. Se heller på fordelingen over flere dager.
Dessuten spiser du jo, som du sier, generell lavkarbo, og da bestemmer du igrunnen selv hva som er en bra fordeling. Finn det kroppen trives med, og hvor du ikke blir sulten og småfysen hele tiden. Lykke til

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 16:11   #3
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Diett.no hjelp!?

Okei, tusen takk! Da vet jeg hvor jeg finner prosenten. Skjønte jo egentlig raskt at dette IKKE kunne være prosenten da det ble en del over 100 :P Setter stor pris på at du tok deg tid å svare Skal prøve å være flink å måle nøyaktig mat de neste ukene, slik at jeg se nokså fint hvordan fordelingen min er, orker ikke å gjøre det hele resten av mitt liv som lavkarbospiser. Men er greit i begynnelsen for å få en viss peiling

Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 17:14   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Diett.no hjelp!?

Litt avhengig av hvor høy/hva du veier - så ser det ut til at du får i deg ganske lite mat selv om næringsfordelingen ser grei ut

75 gram fett x 9 = 675 kalorier
53 gram protein x 4= 212 kalorier
9 gram karbo x 4 = 36 kalorier

er totalt bare 923 kalorier. Pass på at du spiser NOK mat også, ellers kan det være kroppen din går i sparemodus Trener du i tillegg er det ihvertfall viktig og spise litt ekstra protein/fett i forbindelse med treningen slik at kroppen får energi/næring til å bygge opp det man bryter ned i løpet av en treningsøkt

Det er like viktig og ikke spise for lite som for mye Jeg skjønner det kan være en utfordring i starten, men ha det litt i bakhodet, og når du allikevel legger inn på diett.no kan du jo sjekke at du ihvertfall ligger over 12-1300 kalorier minimum hver dag.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 19:11   #5
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Diett.no hjelp!?

Jeg er 167cm høy og veier 77,6kg (veide meg i dag tidlig). Å gå fra lavkalori (som har gjort at jeg har til tider gått ned en del kg, for så å gå opp i gjen) til lavkarbo (som jeg håper skal være min "ting") er en rar sak, i og med at jeg er så redd for å få i meg for mange kcal. Tror jeg ender på mellom 1400-1800kcal totalt per dag i løpet av uken. er ikke begynt med trening enda, men prøver å komme litt i gang etterhvert, blir i så fall moderat. Jeg får prøve meg frem, dersom jeg ikke går ned, prøver jeg med mer og mindre om det ikke fungerer Takk for hjelp!

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 19:39   #6
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Diett.no hjelp!?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Litt avhengig av hvor høy/hva du veier - så ser det ut til at du får i deg ganske lite mat selv om næringsfordelingen ser grei ut

75 gram fett x 9 = 675 kalorier
53 gram protein x 4= 212 kalorier
9 gram karbo x 4 = 36 kalorier

er totalt bare 923 kalorier. Pass på at du spiser NOK mat også, ellers kan det være kroppen din går i sparemodus Trener du i tillegg er det ihvertfall viktig og spise litt ekstra protein/fett i forbindelse med treningen slik at kroppen får energi/næring til å bygge opp det man bryter ned i løpet av en treningsøkt

Det er like viktig og ikke spise for lite som for mye Jeg skjønner det kan være en utfordring i starten, men ha det litt i bakhodet, og når du allikevel legger inn på diett.no kan du jo sjekke at du ihvertfall ligger over 12-1300 kalorier minimum hver dag.

Vel, nå skrev TS at dette var det h*n hadde fått i seg hittil i dag, og klokken var 13.42, så da synes jeg ikke 923kcal er så lite, jeg da

Ellers VELDIG enig i at det er viktig å ikke være redd for kaloriene i starten. Det kan fort virke mot sin virkning ved at kroppen tror det er hungersnød og sparer på det som er. Spiser man nok er det lettere å få i gang fettforbrenningen ordentlig, noe som er mye bedre og sunnere for kroppen

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 21:19   #7
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Diett.no hjelp!?

Skal prøve å hive innpå

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:07   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Diett.no hjelp!?

Opprinnelig lagt inn av Hircine, her.

Jeg er 167cm høy og veier 77,6kg (veide meg i dag tidlig). Å gå fra lavkalori (som har gjort at jeg har til tider gått ned en del kg, for så å gå opp i gjen) til lavkarbo (som jeg håper skal være min "ting") er en rar sak, i og med at jeg er så redd for å få i meg for mange kcal. Tror jeg ender på mellom 1400-1800kcal totalt per dag i løpet av uken. er ikke begynt med trening enda, men prøver å komme litt i gang etterhvert, blir i så fall moderat. Jeg får prøve meg frem, dersom jeg ikke går ned, prøver jeg med mer og mindre om det ikke fungerer Takk for hjelp!

14-1800 pr dag er helt fint, var bare redd du skulle spise altfor lite

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! Helt ny her og veldig usikker på hvilken diett ... Tutta87 Kostholdsfilosofier 4 02-01-11 13:03
Hjelp til å velge diett artemis Lavkarbo generelt 3 09-11-10 18:15
Diett.no - veldig god hjelp på veien! Anna Ananas Ketolysekuren 7 10-08-10 07:17
Høy protein-diett kontra høy fett-diett Maja Kostholdsfilosofier 16 13-01-10 21:03
Trenger hjelp med Atkins' diett Sneakers Atkins kosthold 6 30-01-09 01:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no