Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

No treng eg trøstande ord!!!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-07, 17:08   #1
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

No treng eg trøstande ord!!!

No vart eg skikkelig deppa...
Laga meg middag, med SENNEP i sausen! Dijon sennep... Tenkte no ikkje så mykje over karb-innhaldet (stod ikkje sånn per100gram ting på) sia innhaldet ikkje var noko skummelt.
Vel, då ein porsjon av middagen var godt fortært, fann eg ut eg skulle rekna over kor mange karb eg har ete i dag... Jodå, sennep har jo MASSE karb!!! Så min porsjon kom på 13,21 karb!!! Så no er dagsdosen min på 17,21karb! Og eg skal ha MAX 15 om dagen.....

Huffameg... håpar eg ikkje har øydelagd alt no... Men vart skikkelig utafor no...

Så, nokon som har nokon beroligande ord, så tek eg gjerne imot!

Eg tenkjer jo som så, at i Atkinsboka så er det jo max 20karb om dagen som er tingen, mens Ketolyse har 15... Så det kan då umogleg ha øydelagd så mykje...... eller?

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:11   #2
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: No treng eg trøstande ord!!!

På ketolyse skal du ha Mellom 15 og 20 karbs om dagen..
Ikke bra å ha for lite heller...
så jeg tror du klarer deg fint jeg

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:15   #3
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: No treng eg trøstande ord!!!

Oki
Då satsar me på at det går bra, og at eg framleis er i ketose både i kveld og i morgon!

Men det var skitt å bruka så mange karb på ussel sennep........

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:33   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: No treng eg trøstande ord!!!

Antakeligvis så har ingen fare skjedd! Folk har forskjellig grense på grensa med antall gram karber for å komme i ketose - noen kan spise opptil 30 gram om dagen.

Så ingen fare!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 19:18   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: No treng eg trøstande ord!!!

Først og fremst må jeg bare spørre hva slags sennep du har spist og hvor mye. Dijon sennep har 10,4 karber pr 100 gram. Dvs. ca 1 - 1.5 karb pr spiseskje. Det kan da ikke vær såååå mye karber i den sausen din ? Hadde du hele glasset oppi eller ?

Dessuten er det ikke farlig om du overskrider karbegrensen så lenge den ligger så lavt. Om du spiser 15 eller 20 gjør faktisk ingen forskjell. Torkil sier at grunnen til at grensen er satt på 15 er at mange må så langt ned for å komme i ketose. De fleste er i ketose også rundt 30......

Slapp av !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 21:53
Nye Ord I Fremmedordboka Tingeling Generell diskusjon 1 04-06-05 00:42
Magiske ord... HP Livets lyse side 4 07-09-04 18:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no